راهنمای گردش در استانبول برای افراد درونگرا

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
راهنمای گردش در استانبول برای افراد درونگرا

استانبول شهری پرتکاپو است، اما گوشه‌های دنجی هم برای کسانی که از شلوغی گریزان هستند، دارد. افراد درون‌گرا می‌توانند با گشت‌وگذار در مناطق خلوت و زیبای شهر، سفری به‌یادماندنی را تجربه کنند.

استانبول با خیابان‌های شلوغ و سرزنده‌ای که دارد، شهری پرتکاپو است. خوشبختانه برای گردشگران درون‌گرا، این شهر گوشه و کنار پنهان و خلوتی هم دارد که می‌توان در آن احساس آرامش کرد. در این مقاله می‌خواهیم برای این افراد، جاها و تفریحاتی را معرفی کنیم که با شخصیت آن‌ها سازگار است و می‌تواند سفر فوق‌العاده‌ای برایشان رقم بزند. پس اگر تنها دلیل شما برای کنار گذاشتن برنامه سفر به استانبول، شلوغی و ازدحام جمعیت است، خیال‌تان راحت؛ جاهایی در این شهر معرفی می‌کنیم که باب میل شما هم باشد.

در اطراف محله بالات چرخی بزنید

محله بالات استانبول

منبع عکس: وب‌سایت bayaiyi

محله فنر و بالات، زمانی محله اصلی خانواده‌های ارتدوکس یونانی بورژوازی (طبقه کاسب و سرمایه‌دار) بود؛ امروزه این دو محله وضعیت خوب و مدرنی ندارد، اما خانه‌های قدیمی زیبا هنوز هم جذابیت خاصی به اینجا داده و گشت‌وگذار در میان این خانه‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند.

کلیسای Ecunemical Patriarchate قسطنطنیه نیز مکان فوق‌العاده‌ای برای افراد درون‌گرا است تا شمعی روشن کنند و در تنهایی، غرق افکار خود شوند.

در بویوک‌آدا دوچرخه‌سواری کنید

بویوک آدا استانبول

منبع عکس: وب‌سایت travelshus

بویوک آدا یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فردی است که در سفر به ترکیه و استانبول می‌توان از آن بازدید کرد. برای درون‌گراهایی که به فعالیت‌های ورزشی علاقه دارند، دوچرخه‌سواری در بویوک‌آدا می‌تواند ایده خوبی باشد. از شلوغی میدان اصلی عبور کنید و به مناطق دورتری از جزیره بروید که چشم‌اندازهایش همیشه تماشایی است. 

در کتابخانه تحقیقاتی سلت گالاتا مطالعه کنید

سلت گالاتا

منبع عکس: وب‌سایت likealocalguide

اگر به‌دنبال جایی خلوت برای مطالعه یا انجام برخی کارهای شخصی هستید، کتابخانه تحقیقاتی سلت گالاتا مکان فوق‌العاده‌ای است. بانک عثمانی سابق با مرمر زیبا و یک کتابخانه مدرن، کتاب‌فروشی، یک گالری هنری، کافه و رستوران آراسته شده است. اینجا می‌توانید ساعت‌ها وقت بگذرانید.

در موزه هنری «استانبول مدرن» به تماشای یک نمایشگاه بروید

موزه هنری استانبول مدرن

منبع عکس: وب‌سایت we-heart

«استانبول مدرن» مرکز اصلی هنر معاصر استانبول به شمار می‌رود

«استانبول مدرن» مرکز اصلی هنر معاصر استانبول به شمار می‌رود و جای آرامی است که می‌توانید بایستید و به آثار هنری زیبا خیره شوید. اینجا همچنین نیمکتی رو‌به‌روی پنجره بزرگی وجود دارد که مشرف بر چشم‌اندازی خیره‌کننده از تنگه بسفر و محله سلطان احمد است. نشستن روی این نیمکت برای افراد درون‌گرا می‌تواند بسیار دلچسب باشد.

از Four Letter Word Coffee در بورگازادا دیدن کنید

جزیره پرنسس جایی است که خبری از ازدحام گردشگران وجود ندارد؛ بورگازادا پر از کلیساهای قدیمی است که در میان درختان کاج پنهان شده‌اند، قایق‌ها کنار ساحل لنگر انداخته‌اند و خانه‌های زیبا و قدیمی زیادی در آن وجود دارد. Four Letter Word Coffee از شلوغی‌های شهر به دور است و بهشتی برای عاشقان قهوه محسوب می‌شود که فقط آخر هفته‌ها باز است. کمی اینجا توقف کنید و بعدا در مناطق اطراف پرسه بزنید. 

به تماشای موزه معصومیت بروید

موزه معصومیت استانبول

منبع عکس: وب‌سایت internationaltraveller

رمان موزه معصومیت اورهان پاموک داستان عشق غم‌انگیز مردی است که اشیای کوچک به یادار مانده از معشوقه‌اش را جمع می‌کرد تا یاد و خاطره‌اش را زنده نگه دارد. در موزه واقعی به همین نام، اشیایی شبیه به آنچه که در کتاب ذکر شده، به نمایش گذاشته شده است و شما می‌توانید در فضایی کاملا متفاوت، با زندگی در استانبول قدیم و عاشقانه‌های نافرجام آشنا شوید. 

از روهبان اوکولو به چشم‌اندازهای اطراف نگاه کنید

روهبان اوکولو استانبول

منبع عکس: وب‌سایت mutlulukdestinasyonu.blogspot

روهبان اوکولو زمانی مدرسه اصلی علوم دینی کلیسای ارتدوکس شرقی Ecumenical Patriarchate قسطنطنیه بود و پس از تصویب قانونی در سال ۱۹۷۱ توسط دولت ترکیه مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی خصوصی، تعطیل شد. امروزه این مدرسه زیبا با کلاس‌ها و کلیسای کوچک، همچنین باغی که چشم‌انداز تماشایی بر دریا دارد، هنوز هم پابرجا است. تا مدرسه پیاده بروید و در باغ بنشینید و همچنان که زیبایی‌های مناطق اطراف را تماشا می‌کنید، غرق در افکار خود شوید.

برای برنامه‌ریزی دقیق سفر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاهایی که می‌توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه