شیراز شهر جهانی صنایع دستی می‌شود

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
شیراز شهر جهانی صنایع دستی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی گفت: «تا پایان سال جاری، خاتم شیراز ثبت بین‌المللی و شیراز نیز شهر جهانی صنایع‌دستی کشور خواهد شد.»

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی فارس در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و نکوداشت هنرمندان و پیشكسوتان این حوزه از انتخاب شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی خبر داد. او ضمن بیان این موضوع که صنایع دستی یكی از حوزه‌های تاثیرگذار در تحقق رونق تولید و توسعه اشتغال است، گفت:

یکی از حوزه های مورد تاکید این اداره در سال جاری، توجه بیش از پیش به موضوع آموزش صنایع دستی است.

پیش‌بینی شده تا پایان امسال، بیش از سه هزار نفر در این زمینه آموزش ببینند. به گفته امیری، اقدامات لازم برای احیای دو رشته منسوخ‌شده صنایع دستی در دستور كار قرار گرفته است. بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها نقش مهمی در زمینه معرفی و فروش تولیدات صنایع دستی دارند و در همین راستا، بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع دستی كشور، در آذرماه سال ۹۸، در شیراز برپا می‌شود.

امیری افزود:

تا پایان سال جاری شش خانه تاریخی تحت اختیار این اداره کل، با هدف ایجاد خانه‌های صنایع دستی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول، با هدف حمایت از تعاونی‌های صنایع دستی استان فارس، انعقاد تفاهم‌نامه‌ با دستگاه‌های مختلف مد نظر است.

امیری ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، تلاش‌ها به نتیجه برسد و خاتم شیراز ثبت بین‌المللی و شیراز نیز دومین شهر جهانی صنایع دستی کشور شود.

همتی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس نیز در این جلسه با نوید اتفاقات خوب در حوزه صنایع دستی استان تا ٢٠ خرداد سال ٩٩؛ خواستار حمایت و تكریم مستمری بگیران و از كار افتادگان صنایع دستی، اختصاص بودجه پیش‌بینی شده دولت برای خرید تولیدات صنایع دستی، رفع مشکل و اعمال بیمه صنعتگران و معافیت ارزش افزوده در این حوزه شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه