زیپ لاین؛ جاذبه جدید برج ایفل

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
زیپ لاین؛ جاذبه جدید برج ایفل

نصب زیپ لاین در طبقه دوم برج ایفل، جاذبه موقتی جدیدی است که تجربه هیجان را در یکی از معروف‌ترین برج‌های دنیا برای گردشگران ماجراجو ایجاد می‌کند.

صعود به بالای برج ایفل بخش مهمی از سفر به پاریس محسوب می‌شود. اما جاذبه‌ی موقتی جدیدی به برج ایفل اضافه شده است که به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا این جاذبه نمادین را به شیوه‌ای هیجان‌انگیز تجربه کنند.

به‌تازگی زیپ لاینی روی برج ایفل نصب شده است که گردشگران را یک بار در تمام عمرشان از بالای برج سوار و با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. این زیپ لاین از ۵ تا ۱۱ ماه ژوئن به روی عموم باز خواهد شد.

این سفر کوتاه ۸۰۰ متری که حدود ۶۰ ثانیه طول می‌کشد از بالکن برج در ارتفاع ۱۱۵ متری آغاز می‌شود و در مجموعه École Militaire پایان می‌یابد.

این نخستین بار نیست که زیپ لاینی روی یکی از بناهای پاریسی نصب می‌شود. اولین بار در سال ۲۰۱۷ به‌منظور جشن گرفتن تورنومنت‌های تنیس فرنچ اوپن (French Open) این کار انجام شد. این تفریح هیجان‌انگیز، امسال نیز مجدد در ارتباط با تورنمنت مشهور تنیس و همچنین ۱۳۰‌امین سالگرد تاسیس برج ایفل اجرا می‌شود.

برج ایفل با ارتفاع ۳۲۴ متر، در ماه مه ۱۸۸۹، بلندترین سازه جهان بود و اکنون، بلندترین سازه در پاریس باقی مانده که از شاخص‌ترین جاهای دیدنی پاریس محسوب می‌شود.

دانلود ویدیو

اگر قصد سفر به پاریس را دارید، تور پاریس را در کجارو جست‌و‌جو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی پاریس را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به پاریس داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه