موزه لوور بعد از تعطیلی چند روزه، مجدد به روی بازدیدکنندگان بازگشایی می‌شود

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان پنجشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
موزه لوور بعد از تعطیلی چند روزه، مجدد به روی بازدیدکنندگان بازگشایی می‌شود

هفته پیش به دلیل اعتصاب کارکنان در اعتراض به شرایط کاری، موزه لوور تعطیل شده بود؛ اما این موزه مجدد به روی علاقه‌مندان به این شاهکار هنری باز شد.

موزه لوور پاریس، بعد از تعطیلی یک‌روزه به دلیل اعتصاب کارکنان و تعداد زیاد بازدیدکنندگان، چهارشنبه مجدد بازگشایی شد.

نمایندگان اتحادیه چهارشنبه صبح طی دیداری با مدیر موزه در مورد چگونگی تسهیل ترافیک بازدیدکنندگان در پربازدیدترین موزه دنیا مذاکره کردند. در نهایت تصمیم گرفتند که ساعت ۱۱ پیش از ظهر این موزه بازگشایی شود که تنها چند ساعت با زمان معمول باز شدن موزه اختلاف داشت.

صدها توریست معترض که روز چهارشنبه، چندین ساعت برای بازدید از موزه معطل شده بودند، بعد از اینکه اجازه ورود به یکی از مشهورترین موزه‌های دنیا را پیدا کرده بودند، ابراز خوشحالی کردند.

لاورن بری (Lauren Berry)، گردشگر ۲۴ ساله اهل آکسفورد گفت که او به همراه خانواده‌اش پیش از این در روز دوشنبه از ورود به موزه منع شده بودند؛ اما روز چهارشنبه به امید اینکه این موزه باز شود، مجدد به محل موزه مراجعه کردند. موزه لوور روزهای سه‌شنبه تعطیل است.

بری می‌گوید:

ما تمام سفرمان را حول بازدید از موزه لور برنامه‌ریزی کرده بودیم؛ چرا که عاشق هنر هستیم.

نمایندگان اتحادیه می‌گویند که بازسازی تابلوی مونا لیزا، معروف‌ترین اثر موجود در موزه، باعث ایجاد مشکلاتی نظیر صف‌های طولانی مراجعه‌کنندگان و آزار کارکنان به‌خاطر توریست‌های معترض شده است.

پیر زیننبرگ، یکی از کارکنان موزه و نماینده‌ی اتحادیه می‌گوید:

کارکنان نمی‌توانند در چنین شرایطی کار کنند. گردشگران در کنار تابلوی مونا لیزا با خشونت نسبت به کارکنان رفتار می‌کنند؛ چون همه‌ی آن‌ها مجبور شده‌اند در فضای بسیار کوچکی قرار بگیرند.

تعداد کارکنان موزه لور در دهه اخیر، باوجود افزایش تعداد بازدیدکنندگان موزه، کاهش داشته است.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید، تور پاریس را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی پاریس را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به پاریس داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع skift

دیدگاه