با کافه‌ها و رستوران‌های معروف شیراز آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
با کافه‌ها و رستوران‌های معروف شیراز آشنا شوید

کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در شهر شیراز فعالیت می‌کنند که از آن میان می‌توان به رستوران سرای مهر، هفت خوان، رستوران هتل سنتی نیایش، کافه ترمه و کافه هدایت اشاره کرد.

شیراز یکی از کلان‌شهرهای ایران و زادگاه چهره‌های فرهنگی معروفی نظیر حافظ و شیراز است؛ به همین دلیل شیرازی‌ها نسبت به میراث فرهنگی خود حس غرور می‌کنند و با آغوش باز پذیرای گردشگران هستند. کافه‌ های شیراز یکی از آن نقاطی است که می‌توانید خیلی بیشتر با فرهنگ و مردم این خطه از ایران آشنا شوید، پس با ما همراه شوید تا برترین کافه‌ها و رستوران های شیراز را به شما معرفی کنیم.

هر زمانی که قصد سفر به شیراز را دارید، با کجارو می‌توانید تورهای شیراز از آژانس‌های مسافرتی مختلف را پیدا و بعد از مقایسه قیمت و امکانات آن‌ها، تور مدنظرتان را با هزینه کم و به‌راحتی خریداری کنید.

سرای مهر

رستوران های شیراز

سرای مهر قهوه‌خانه‌ و سفره‌خانه‌ی دنجی در وسط بازار وکیل شیراز است که محلی ایدئال برای فرار از گرما و هیاهوی خیابان‌های اطراف آن به‌حساب می‌آید. این محل دارای تزیینات سنتی، فرش و نقاشی‌های دیواری ایرانی و عتیقه‌جات روی دیوارها است و در نتیجه می‌توان در فضایی دلنشین یک فنجان چای نوش جان کرد و درصورت تمایل قلیان کشید. لذیذترین غذاهای این رستوران را می‌توان دیزی، کباب کوبیده، زرشک پلو و ته‌چین دانست که همه غذاها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۲۹۵۷۲
  • آدرس: شیراز، بازار وکیل، مجموعه زندیه، سرای مشیر

رستوران هفت خوان

رستوران های شیراز

مجموعه‌ی گسترده‌ی هفت خوان در چهار طبقه و با انواع و اقسام غذاها پذیرای مهمانان است و طرفداران زیادی بین جوان‌ترها و افراد میانسال دارد. این مجموعه در نزدیکی دروازه قرآن، ورودی تاریخی شهر شیراز، قرار دارد و اسم این رستوران از هفت خوان رستم در شاهنامه انتخاب شده است.

چیدمان و دکوراسیون هر طبقه‌ای مختص به نوع غذایی است که در آن طبقه سرو می‌شود و فضای آرامش‌بخش و خوبی را برای مهمان‌های مجموعه فراهم کرده است؛ علاوه بر این سالن‌های اختصاصی برای برگزاری جشن‌ها، سمینارها و سالن VIP برای مهمان‌های خاص و ویژه وجود دارد و همین طور آتلیه‌ی عکاسی برای ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیز در این محل فعالیت می‌کند.

دو کافه‌ی این مجموعه با قهوه‌هایی به سبک غربی و انواع کیک‌ها پذیرای مهمانان هستند، هرچند قهوه‌خانه‌ی طبقه‌ی آخر چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر را پیشکش مهمانان می‌کند.

  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۷۰۰۰۰
  • آدرس: شیراز، بلوار جدید قرآن

رستوران هتل نیایش

رستوران های شیراز

رستوران سنتی هتل نیایش، حیاط دل‌باز و دنجی برای صرف چای و نوشیدنی یا سیگارکشیدن دارد، نشستن روی صندلی یا لم‌دادن روی تخت‌های مفروش از گزینه‌های پیش روی شما است که همگی زیر سایه‌ی درختان قرار دارد و در کنار صدای فواره‌ی آب، قطعا لذت غذاخوردن دوچندان می‌شود. در این رستوران می‌توانید بستنی، چای‌های گیاهی و سایر نوشیدنی‌ها را سفارش دهید.

  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۳۳۶۲۲
  • آدرس: شیراز، سه راه نمازی، به‌سمت شاه چراغ، کوچه کلانتری عباسیه، بعد از بی‌بی دختران، کوچه شاهزاده جمالی، پلاک ۱۰

کافی شاپ آرامگاه سعدی

رستوران های شیراز

سعدی از شاعران معروف شیراز و ایران است که بسیاری از مردم ایران برای ادای احترام به این شخصیت فرهنگی، خود را به آرامگاه او در شیراز می‌رسانند و بعد از زیارت می‌توانند برای نفس تازه‌کردن و استراحت به قهوه‌خانه‌ی خنک واقع در زیرزمین این مجموعه بروند که در میان باغی از درختان سرو قرار دارد. سقف آجری طاقی‌شکل و حوض مرکزی آن لحظاتی آرامش‌بخش و همراه با تفکر را برای مهمانان به ارمغان می‌آورند. از آنجا که گلچینی از بهترین بستنی‌ها در منوی این کافه به‌چشم می‌خورد، نباید آن را از دست بدهید.

کافی شاپ آرامگاه حافظ

رستوران های شیراز

حافظ را می‌توان یکی از مشهورترین شاعران در میان مردم و شاعران ایرانی دانست که طرفداران و گردشگران زیادی از نقاط دور و نزدیک ایران برای زیارت مقبره‌ی او به شیراز می‌آیند. بعد از زیارت و گشت‌و‌گذار در باغ این مجموعه که یکی از بهترین‌ باغ‌های محافظت‌شده در کشور است، به کافی شاپ واقع در این محل بروید و خود را یک فنجان چای مهمان کنید. تا در اینجا هستید تفألی هم به دیوان حافظ بزنید و از اشعار زیبای او لذت ببرید.

قهوه‌خانه سنتی عتیق

رستوران های شیراز

قهوه‌خانه‌ی سننتی عتیق در نزدیکی بازار وکیل قرار دارد و یکی دیگر از قهوه‌خانه‌های چند طبقه با محیطی منحصربه‌فرد و زیبا است. دیوارهای آن با فرش، عتیقه، فانوس، تصاویری از چهره‌های ملی و سایر وسایل تزیینی نظیر شمشیر و چرتکه مزین شده است. گردشگران در کنار نوشیدن چای یا کشیدن قلیان می‌توانند با تصاویر و کرد بصری تاریخ ایران آشنا شوند یا با آن‌ها تجدید خاطره کنند.

  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۱۶۵۲۸
  • آدرس: شیراز، بلوار کریمخان زند، خیابان رودکی

کافه ترمه

رستوران های شیراز

عکس تزیینی

کافه ترمه با محیطی نسبتا مدرن‌تر فقط یک خیابان با بازار وکیل فاصله دارد و انواع قهوه، چای، کیک، میلک‌شیلک و بستنی در منوی آن به‌چشم می‌خورد. با توجه به فضای داخلی و بیرونی این کافه، در تمام فصول سال پذیرای مهمانان است و مشابه کافه‌های مدرن بیشتر مورد توجه جوانان و تحصیل‌کرده‌ها است. با ورود به این کافه می‌بینید که تصاویر سیاه و سفید متفکران ایرانی قرن بیستم زینت‌بخش دیوارهای آن شده‌اند.

  • آدرس: شیراز، بازار وکیل

کافه هدایت

رستوران های شیراز

کافه هدایت به افتخار صادق هدایت، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر ایران، نام‌گذاری شده و در چیدمان آن، از زیبایی‌شناسی فرهنگ روشن‌فکر پاریسی مربوط به اواسط قرن بیستم که بر قشر خاصی از مردم ایران به‌شدت تأثیرگذار بود، استفاده شده است. میز و صندلی‌های ساده‌ی چوبی و محیط باصفای آن فضایی جذاب و دلنشین برای مشتریان به‌وجود آورده است. اگر به‌دنبال یک ناهار ساده یا خوردن غذای غیربرنجی هستید، سالادها و پاستاهای استثنایی آن را امتحان کنید.

  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۴۹۱۵۲
  • آدرس: شیراز، بیست متری سینما سعدی، هدایت غربی، نبش کوچه ۴

کافه فردوسی

رستوران های شیراز

کافه فردوسی یکی از کافه‌های شناخته شده‌ی شهر شیراز است که در مرکز شهر شیراز و در خیابان زیبا و آرام فردوسی قرار دارد. مشتریان کافه فردوسی هم اندکی با مشتریان دیگر کافه‌های شیراز متفاوت هستند، این کافه در وب‌سایت TripAdvisor به‌عنوان یکی از مکان‌های پیشنهادی در شیراز ثبت شده است و به همین دلیل علاوه بر افراد محلی، هنرمندان خلاق و دانشجویان، گردشگران خارجی زیادی هم برای رفع خستگی و نوشیدن قهوه یا صرف غذا به این کافه می‌آیند. از مزایای این کافه می‌توان به اینترنت رایگان،‌ انواع و اقسام غذا و نوشیدنی و گزینه‌های گیاهی اشاره کرد.

طراحی داخلی کافه به سبک قدیمی و سنتی است و ظروفی که در آن‌ها غذا و نوشیدنی سرو می‌شوند هم همین وضعیت را دارند. ‌ترکیب این دو با محله‌ای که کافه در آن قرار دارد باعث می‌شود، حس خوبی به مشتری منتقل شود. اگر روزی به کافه فردوسی رفتید، می‌توانید این حس خوب را با سفارش دادن یک نوشیدنی محلی شیرازی مثل خیار سکنجبین یا عرقیات شیرازی کامل‌ کنید. در بدو ورود کاشی‌کاری‌های تزیینی و بخش‌هایی از هنر مدرن که روی دیوارها آویزان شده است، به‌چشم می‌خورد. سرو کیک و شیرینی‌های خوشمزه در کنار پخش موسیقی زنده (گاهی اوقات)، کافه فردوسی را تاحدودی از سایر کافه‌های شهر متمایز کرده است.

کشیدن سیگار در محیط داخلی کافه مجاز نیست و محیط بیرون کافه هم خیابان آرام فردوسی است که تقریبا همیشه جایی برای پارک کردن نزدیک به کافه در آن پیدا می‌کنید.

  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۱۶۶۱۶
  • آدرس: شیراز، اواسط خیابان فردوسی، در پلاک ۱۹۴

برای سفر به استان فارس و بازدید از جاهای دیدنی شیراز می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در کجارو جستجو کرده و تهیه کنید، چراکه جست‌و‌جوی آسان و تنوع قیمت بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزان‌ترین بلیط به مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه