با ۱۰ فعالیت تفریحی متفاوت در تهران آشنا شوید

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی جمعه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
با ۱۰ فعالیت تفریحی متفاوت در تهران آشنا شوید

تهران شهری فوق‌العاده برای هر نوع سلیقه‌ای است و تفریحات متنوعی را برای گردشگران و ساکنانش فراهم کرده است؛ این شهر همیشه پیشنهادها شگفت‌انگیزی برای عاشقان خود دارد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۳ به‌روزرسانی شده است.

تهران شهری با جاذبه‌ها و دیدنی‌های تاریخی و مدرن است که به‌راحتی می‌تواند یک روز هر گردشگر را پر کند؛ اما در این شهر علاوه بر مکان‌های تاریخی و شناخته شده، فعالیت‌هایی وجود دارد که ممکن است کمی متفاوت از سایر بخش‌ها برای یک گردشگر یا بازدیدکننده از شهر زیبای تهران باشد؛ در این مقاله قصد داریم با تعدادی از این فعالیت‌ها در تهران آشنا شویم و ساعاتی متفاوت را در آن تجربه کنیم.

بازدید از گالری‌های هنری

عکاسان و بازدیدکنندگان در گالری هنری تهران

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

تهران شهری با گالری‌های متنوع هنری است که عرصه را برای برگزاری نمایشگا‌ه‌های گوناگون در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد. عصرهای جمعه می‌تواند یک گزینه عالی برای بازدید از این فضاها باشد. گالری‌های هنری در تهران می‌توانند شما را با هنر مدرن و فضایی جدید از تهران آشنا کنند که گاه تلفیقی از مدرنیته و فرهنگ ایرانی نیز در آن‌ها به چشم می‌خورد. شما می‌توانید با هنرمندان بسیاری با ایده‌های گوناگون و جذاب در این محیط‌های هنری و خلاق آشنا شوید. در بعضی از این گالری‌ها آثاری از هنرمندان به فروش می‌رسد که با توجه به علایق خود امکان خریداری از آن‌ها وجود دارد.

غرق شدن در خیابان چنارها و پارک‌های قدیمی؛ خیابان ولیعصر

جوانان با پوشش امروزی در در حال قدم زدن در خیابان ولیعصر

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

خیابان ولیعصر به‌‌عنوان یکی از خیابان‌های معروف تهران برای همه ما شناخته شده است؛ خیابانی که لقب طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و از دیرباز یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های کشورمان بوده است. این خیابان با چنارهای سبز و دلربایش خاطرات شیرینی را برای همه کسانی که حتی یک بار از آن عبور کرده‌اند، به ارمغان آورده است. این خیابان با ۱۸ کیلومتر، طول میدان راه‌آهن را به میدان تجریش وصل می‌کند و با زیبایی و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، باعث شده است که در فهرست آثار ملی قرار گیرد. خیابان ولیعصر پر از پارک‌های معروف، قدیمی و جاذبه‌های متنوع در تهران است که پارک ملت یکی از آن‌ها است. در طول مسیر قطعا مجسمه‌های خیابانی و پروژه‌های هنری شما را مجذوب خود خواهد کرد. اگر علاقه‌مندید که کل این خیابان باشکوه را برای خلق خاطره‌ای ناب طی کنید، اتوبوس‌هایی که در این مسیر قرار دارند گزینه مناسبی خواهند بود.

لباس پوشیدن همچون قاجاریان

گردشگران در حال عکس گرفتن با لباس قاجاری در کاخ گلستان

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

بسیاری از کاخ‌ها و محیط‌های تاریخی در ایران این امکان را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کنند که بتوانند همچون زمان‌های قدیمی و قاجاریان لباس بپوشند و حس متفاوتی را در بخشی تاریخی تجربه کنند. کاخ گلستان که زیباترین کاخ از مجموعه‌ کاخ‌های تهران است و نگین انگشتری این کاخ‌ها را به خود اختصاص داده است، یکی از گزینه‌های مطلوب برای پوشیدن لباس‌های قجری است که در کنار کاشی‌کاری‌های زیبا و دل‌فریبش با معماری متفاوتی که دارد، فضایی فوق‌العاده برای عکاسی با لباس‌های مربوط به آن دوران خواهد بود.

گشتی در تهران قدیم

ساختمان های قدیمی تهران در خیابان لاله زار تهران قدیم

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

خیابان لاله‌زار به‌عنوان نماد نوگرایی شناخته می‌شده است

تهران، روزگاری نه چندان دور شکلی متفاوت از آنچه ما می‌بینیم داشته است و مردم در خیابان‌ها و محله‌هایی متفاوت از آنچه که اکنون هست روزگار خود را سپری می‌کردند. با گشت‌وگذار در بافت قدیمی شهر و تهران قدیم می‌توانیم بخشی از آن فضا را برای خود تداعی کنیم. یک نمونه از آن خیابان لاله‌زار است که یکی از خیابان‌های قدیمی و پرخاطره تهران است که درگذشته پر رفت‌وآمد ترین خیابان تهران بود و با وجود سینماها و تئاترهای زیاد در این منطقه، محلی برای اوقات فراغت مردم به شمار می‌رفت. خیابان لاله‌زار به‌عنوان یکی از خیابان‌های مرکزی تهران شناخته می‌شود و در اوایل عصر پهلوی به‌عنوان نماد نوگرایی در ایران شناخته می‌شده و اکنون به خیابانی پر از مغازه‌های درخشان لوستر و وسایل برقی تبدیل شده است. خانه و باغ اتحادیه نیز که مربوط به دوران قاجار است در این خیابان قرار دارد که یکی از باارزش‌ترین معماری‌های دوره قاجار شناخته می‌شود.

تجربه هیجانی متفاوت در توچال

تصویر پانوراما از گردشگران و اسکی بازان توچال

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

توچال یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران و از جاهای دیدنی تهران است که سکوت و عظمت کوهستان همراه با ماجراجویی و فعالیت‌های متنوع را در خود دارد. یکی از سکوهای بانجی جامپینگ تهران و تله سیژهای تهران در این مجموعه واقع شده و مسیر کوهنوردی و رستوران و کافه‌های متعدد، آن را به گزینه‌ای عالی برای داشتن یک آخر هفته فوق‌العاده تبدیل کرده است. تله‌ کابین توچال دارای سه خط اصلی تله‌کابین، سه خط تله‌سیژ و یک خط تله اسکی بوده است. مجموع خط‌های طولی اصلی تله‌کابین در حدود ۷۵۰۰ متر است که یکی از طولانی‌ترین خط‌های تله‌کابین پیوسته در جهان به شمار می‌رود. چشم‌اندازهای بی‌همتای کوه‌های پیرامون، نمای ویژه‌ای به این پیست بخشیده و آن را به فضای تفریحی متمایز تبدیل کرده است.

بازدید از باغ موزه قصر

 نمای بیرونی باغ موزه قصر

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

اگر دوست دارید تا برای ساعاتی به گذشته سفر کنید و برگی از تاریخ معاصر ایران را ورق بزنید، باغ موزه قصر انتخابی عالی برای شما خواهد بود. این مکان فوق‌العاده ممکن است برای نسل‌های قبلی یادآور خاطرات تلخ و متفاوتی باشد؛ ولی در حال حاضر، این مکان یکی از دیدنی‌های جالب تهران به شمار می‌آید. این قصر قدیمی با چهار برج مراقبت در بالای تپه‌ای قرار داشته است. در ضمن، این بنا فاقد پنجره‌های بیرونی بود و از این جهت بیشتر از آن که به یک کاخ پادشاهی شبیه باشد، به یک قلعه نظامی تشابه دارد. لازم به ذکر است که این موزه در حال حاضر از بخش‌های متنوعی نظیر کافی‌شاپ، حسینیه، رستوران، باغ‌های ایرانی (با گیاهان متنوع)، زورخانه و موارد این‌چنینی تشکیل شده است و همه شرایط را برای گردشی متفاوت برای شما فراهم کند.

کافه گل رضاییه؛ کافه‌ای متفاوت در تهران

تصاویر دیواری و جمعیت مشتریان کافه گل رضاییه

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

کافه رضائیه یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های تهران است که شخصیت‌های بزرگی همچون صادق هدایت، فروغ فرخزاد و... روزگار خود را در آن سپری کرده‌اند. این کافه با ظاهری قدیمی حس نوستالژیک را در شما تشدید می‌کند. با ورود به این کافه و دیدن دیوار‌های پوشیده از عکس‌های نویسندگان و شاعران مختلف با دکوری ساده و میز و صندلی‌های چوبی و نور ملایم در کنار بوی گرم و دلنشین قهوه، شما را به دهه‌های ۳۰ یا ۴۰ در تهران می‌برد. اگر قصد دارید این کافه را انتخاب کنید باید زودتر میز خود را رزرو کنید؛ چراکه مشتری‌های این کافه همیشه زیاد هستند.

بازدید از موزه پست و مخابرات

سقف بلند و شیشه ای موزه پست و مخابرات

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

اگر دوست دارید بدانید که ارتباطات در ایران قبل از عصر تکنولوژی به چه شکل بوده است، دیدن یک موزه‌ در حوزه‌ ارتباطات که سیر تکاملی ابزارهای مختلف و ساده‌‌ای را به شما نشان می‌دهند که در دوره‌های گوناگون برای برقرای ارتباط مورد استفاده قرار می‌گرفتند، قطعا خالی از لطف نخواهد بود. طراح و معمار ساختمان اداره پست تهران نیکلاس مارکوف، معمار برجسته گرجستانی بوده که طرح این بنا تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی است و بر جذابیت آن افزوده است. در این موزه، مجموعه‌هایی ارزشمند و تاریخی از جمله کهن‌ترین نوشت‌‌افزارها، تلگراف‌های مورس، انواع تمبر و وسایل ارسال بسته‌های پستی و چاپاری نگهداری می‌شود.

صعود به سه برج باشکوه در تهران؛ برج‌هایی از دوران کهن تا مدرنیته

تلسکوپ برای تماشای مناظر تهران در برج میلاد

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

اولین برج زیبا و کهن در استان تهران، برج طغرل است که برجی استوانه‌ای شکل از خشت و آجر است که یادگاری درخشان از دوران سلجوقی در شهر ری است و به‌عنوان آرامگاه بنیان‌گذار سلسله مقتدر و پر عظمت سلجوقی، «طغرل بیک سلجوقی» شناخته می‌شود. برج آزادی نماد تهران و دروازه غربی ورود به پایتخت بوده و یکی از بناهای زیبا و باشکوه در دوران معاصر ایران به شمار می‌آید. برج میلاد با ارتفاع بلند خود و قرار گرفتن روی یک تپه مرتفع در جنوب شهرک غرب و شمال محله گیشا و ظاهر زیبا و خاص خود، تقریبا از همه جای شهر تهران قابل دیدن است. برج میلاد برج مخابراتی چندمنظوره‌ای است که با ارتفاع ۴۳۵ متر به‌عنوان بلندترین برج ایران شناخته می‌شود.

آشنایی با فرهنگ موسیقیایی تهران

موسیقی بخشی جدانشدنی از فرهنگ هر سرزمینی است و ایران فرهنگی غنی در این حوزه دارد. سالانه در تهران جشنواره‌های موسیقی و کنسرت‌های متنوعی برگزار می‌شود که با شرکت در آن‌ها می‌توانید با فرهنگ موسیقیایی حاضر در ایران آشنا شوید. در این مورد می‌توان به ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت و کنسرت‌های گوناگونی که در برج میلاد برگزار می‌شود اشاره کرد. با توجه به سلیقه موسیقیایی خود حتما در این کنسرت و فستیوال‌ها شرکت کنید.

آبنما ها و شهروندان در کنار برج ازادی

عکس‌ از وب‌سایت Culture Trip

آنچه که ذکر شد تنها بخشی از فعالیت‌ها و تفریحات‌ متنوعی بود که می‌توانید در تهران داشته باشید. تهران شهری زنده با جاذبه‌های متنوع است و شما می‌توانید با شرکت در تورهای تهرانگردی از دیدنی‌های تهران بازدید کنید؛ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و با تجربه‌های هیجان‌انگیز و متفاوتی که در تهران داشته‌اید ما را آشنا کنید. آیا شما نیز از جاذبه‌های متفاوت تهران دیدن کرده‌اید؟ تجربه‌های خود را با کجارو و سایر کاربران در میان بگذارید.

عکس‌ کاور از وب‌سایت زندگی سلام

مطالب مرتبط:

دیدگاه