هزینه سفر به سرعین چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
هزینه سفر به سرعین چقدر است؟

هزینه سفر به شهر سرعین در استان اردبیل، با توجه به نرخ هتل، رستوران، حمل و نقل و بازدید از دیدنی‌ها بسیار متغیر است.

شهر سرعین از جمله شهرهای شمال غربی کشور در استان اردبیل و در نزدیکی شهر اردبیل است که به‌دلیل داشتن مراکز آبدرمانی فراوان، در میان گردشگران و مسافران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هزینه سفر به شهر سرعین با توجه به نرخ هتل، رستوران، حمل و نقل و بازدید از دیدنی‌ها،‌ طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. به همین دلیل، مسافران و گردشگران با سلیقه‌ها و بودجه‌بندی‌های مختلف، می‌توانند سفری لذت‌بخش را به سرعین تجربه کنند.

سرعین

هزینه سفر به سرعین

از تهران تا سرعین حدود ۶۲۰ کیلومتر راه است که طی کردن این مسیر به‌وسیله خودروی شخصی تقریبا ۷ ساعت به طول خواهد انجامید. هزینه بنزین برای این مسیر که از کرج، زنجان و اردبیل می‌گذرد و کوتاه‌ترین مسیر بین تهران و سرعین است، با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین و روشن بودن کولر، حدود ۸۰ هزار تومان خواهد شد.

اگر قصد داشته باشید تا به‌وسیله اتوبوس به سرعین سفر کنید، می‌توانید به پایانه غرب (آزادی) رفته و از آنجا با تهیه بلیط به قیمت ۶۵ هزار تومان، خود را به سرعین برسانید. 

همچنین، اگر قصد داشته باشید تا این مسیر را به‌وسیله هواپیما طی کنید، می‌توانید از تهران به اردبیل پرواز کرده و از آنجا با طی کردن مسافت ۲۹ کیلومتر به‌وسیله تاکسی‌های خطی، به سرعین برسید.

هزینه بلیط هواپیما با توجه با تاریخی که پرواز خواهید کرد، از ۱۸۰ هزار تومان تا ۲۸۰ هزار تومان متفاوت خواهد بود. مدت زمان این پرواز از یک ساعت تا یک ساعت و نیم است.

چنانچه در هر زمانی قصد سفر به اردبیل را دارید می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

سرعین

متوسط هزینه اقامت در سرعین

شهر سرعین با توجه به دارا بودن فضایی توریستی، دارای هتل‌های بسیار متنوعی است که هزینه یک شب اقامت برای یک اتاق دو نفره در آن از ۱۲۰ هزار تومان تا ۲۳۰ هزار تومان متغیر است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با رزرو اینترنتی هتل خود، در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی کنید.

شما همچنین می‌توانید لیست هتل های سرعین را در کجارو ببینید و اطلاعات لازم در مورد آن‌ها را به‌دست آورید.

سرعین

متوسط هزینه خورد و خوراک در سرعین

هزینه صرف غذا در رستوران‌های شهر سرعین از ۲۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان متغیر است. این هزینه با سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر افزایش خواهد یافت.

سرعین

هزینه حمل و نقل در سرعین

شما برای حمل و نقل در شهر سرعین، علاوه بر استفاده از تاکسی تلفنی برای کرایه ماشین دربست به نقاط مختلف، می‌توانید از تاکسی‌های گذری و خطی نیز استفاده کنید. بودجه پیشنهادی برای هزینه در این بخش را می‌توانید از هزار تومان تا ۳ هزار تومان به‌ازای هر مسیر برای هر فرد در نظر بگیرید.

سرعین

رودخانه دائمی بالیقو چای شهر اردبیل

هزینه بازدید از دیدنی‌های سرعین

شهر سرعین به استخرها و مراکز آبدرمانی بسیار شهرت دارد. این مراکز که هم برای بانوان و هم برای آقایان تدارک دیده شده‌اند شامل استخر آبدرمانی، استخر آبگرم معمولی، استخر کودک، جکوزی گروهی، سونا خشک و سونا بخار، سرسره آبی، ماساژ و بوفه و کافی شاپ است. بلیط این مراکز با تخفیف‌های اینترنتی از ۸ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان متغیر است، (بدون تخفیف از ۱۸ هزار تومان تا ۲۸ هزار تومان) و هزینه ماساژ و بوفه و کافی شاپ به‌صورت جداگانه دریافت خواهد شد. علاوه بر آن، اطراف شهر سرعین با انواع جاذبه‌های طبیعی پوشیده شده است که بازدید از آن‌ها رایگان خواهد بود.

سرعین

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در سرعین

با توجه به نرخ‌های ارائه شده، هزینه سفر یک‌روزه به سرعین در ارزان‌ترین حالت در حدود ۵۰۰ هزار تومان (احتساب تمامی موارد با پایین ترین قیمت به‌علاوه بلیط اتوبوس رفت و برگشت برای دو نفر) و در گران‌ترین حالت در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (احتساب تمامی موارد با بالاترین قیمت به‌علاوه بلیط رفت و برگشت با هواپیما برای دو نفر) هزینه خواهد داشت.

سرعین

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در سرعین

اگر قصد داشته باشید تا سفری سه روزه به سرعین را تجربه کنید، اقامت شما با توجه به نرخ هتل، تفریحات، خورد و خوراک و رفت و آمد حداقل ۹۲۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. به یاد داشته باشید تا در این سفر، بودجه کافی برای خرید سوغاتی‌های این شهر را نیز به‌همراه داشته باشید.

اگر شما نیز قصد دارید در سفر به استان اردبیل از جاهای دیدنی سرعین بازدید کنید، می‌توانید تور سرعین را در کجارو به‌سادگی جست‌و‌جو کنید و از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، تور مورد نظر خود را انتخاب کرده و با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

سرعین

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه