بهترین آبگرم های سرعین کدام است؟

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری شنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین آبگرم های سرعین کدام است؟

‌آبگرم ها و استخرهای خصوصی آبگرم سرعین، بهترین گزینه برای رفع خستگی و بهبود برخی از بیماری‌ها در زمان سفر به این شهر توریستی است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ توسط نگین توکلی به‌روز رسانی شده است.

بهترین آبگرم های سرعین از از مهم‌ترین جاهای دیدنی سرعین هستند که از چشمه‌های آبگرم سرچشمه می‌گیرند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به‌منظور استفاده از این آبگرم‌ها و استخر خصوصی آبگرم‌های سرعین به اردبیل مسافرت می‌کنند. چشمه های آبگرم سرعین خواص درمانی فراوانی بر بیماری‌ها از جمله دردهای عضلانی، مفصلی، کمردرد، آرتروز، ناراحتی‌های پوستی و... دارند. 

بهترین آبگرم های سرعین:

در ادامه به معرفی و بررسی آبگرم ها و استخر خصوصی آبگرم‌های سرعین پرداخته‌ایم.

آبدرمانی ایرانیان

  • ساعات فعالیت: ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۴۰۵۰-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، بلوار سبلان، آبدرمانی ایرانیان سرعین (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرون آبگرم ایرانیان

منبع عکس: گوگل مپ

آبدرمانی ایرانیان یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبگرم‌های شهر سرعین است که در ابتدای ورودی شهر قرار گرفته است. معماری داخلی این آبگرم مانند استخرهای مدرن طراحی شده است و تنها آبدرمانی در شهر سرعین محسوب می‌شود که دارای سرسره آبی است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید فضایی مانند استخر یا پارک آبی را امتحان کنید، آبدرمانی ایرانیان بهترین گزینه است. از خواص درمانی این آبگرم می‌توان به درمان بیماری‌های عضلانی، رماتیسم، دردهای مفاصل، بیماری‌های پوستی و تسکین اعصاب و روان اشاره کرد.

سرسره های آبی آبگرم ایرانیان

منبع عکس: khabarvarzeshi.com

از امکانات آبگرم ایرانیان می‌توان به استخر عمومی مخصوص بانوان، استخر عمومی مخصوص آقایان، استخر کودک، استخر آبدرمانی، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، اتاق ماساژ، حمام ترکی، سرسره آبی، سونا نمک، سالن ورزشی و بدن‌سازی، استخر آب گرم، صندوق امانات، دوش، سرویس بهداشتی، پارکینگ رایگان و... اشاره کرد؛ همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی رویال پارک

  • ساعات فعالیت: ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۲۲۲۲-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، خیابان دارایی، روبه‌روی هتل لاله، آبدرمانی رویال پارک (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی آبگرم رویال پارک

منبع عکس: estakhrbilit.com

از مجهزترین و لوکس‌ترین آبدرمانی‌های سرعین، می‌توان به آبدرمانی رویال پارک اشاره کرد. این آبدرمانی در هتل چهار ستاره رویال پارک سرعین قرار دارد و تحت نظارت اتحادیه جهانی آبدرمانی فعالیت می‌کند. استخرهای آب معدنی این آبدرمانی از چشمه گاومیش گلی پر شده و به همین دلیل از خاصیت درمانی فراوانی مانند تسکین دردهای مفاصل، بیماری‌های پوستی و گرفتگی عروق برخوردار است. 

استخر آبگرم رویال پارک

منبع عکس: royalpark.ir

از امکانات آبگرم رویال پارک می‌توان به استخر آب گرم، سالن ماساژ، استخر آب سرد، صندوق امانات، استخر کودکان، سالن ورزش، فروشگاه، حوضچه آب سرد، سشوار دیواری، جکوزی، سونا بخار، ماساژ درمانی، سونا خشک، نمازخانه، سیستم ضدعفونی، دوش، سرویس بهداشتی، تردمیل، سنگ آرامش، بوفه، کافی‌شاپ، پارکینگ رایگان و... اشاره کرد؛ همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی شهر آفتاب

  • ساعات فعالیت:  ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۰۶۳۰-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، میدان ولیعصر، جاده سلامت، آبدرمانی شهر آفتاب (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی آبگرم شهر آفتاب

منبع عکس: گوگل مپ

آبدرمانی شهر آفتاب در دره پهنلو واقع شده است و با مرکز شهر پنج دقیقه فاصله دارد. این مجتمع آبدرمانی در چهار طبقه در محیطی منحصر‌به‌فرد، پاکیزه و مجهز، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران است. آب معدنی مجموعه آبدرمانی شهر آفتاب از خاصیت‌هایی مانند تسکین دردهای ماهیچه‌ای، دردهای عضلانی و آرامش اعصاب برخوردار است.

 آبگرم شهر آفتاب

منبع عکس: گوگل مپ

از امکانات آبگرم شهر آفتاب می‌توان به استخر عمومی زنانه، استخر عمومی مردانه، استخر کودکان، سالن ماساژ، سالن ماساژ ماهی (فیش اسپا)، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، استخر آب سرد، دوش، بخش خصوصی، وان اختصاصی، صندوق امانات، سرویس بهداشتی، بوفه، کافی شاپ،، پارکینگ رایگان و... اشاره کرد؛ همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی سبلان

  • ساعات فعالیت:  ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۴۰۶۰-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، خیابان دانش، رو‌به‌روی هتل بین‌المللی لاله، آبدرمانی سبلان (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی آبگرم سبلان

منبع عکس: kojaro.com

آبدرمانی سبلان اولین مجموعه درمانی در سرعین است که با مساحتی بالغ بر ۷,۲۰۰ متر مربع و در دوطبقه، بزرگترین مجتمع آبدرمانی سرعین محسوب می‌شود. آب معدنی مجموعه سبلان از خاصیت‌هایی مانند درمان اسپاسم‌های عضلانی، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های مفصلی برخوردار است. از خدمات مهم این سالن پزشکی و دستگاه فیزیو‌تراپی اشاره است که گزینه‌ای مناسب برای درمان افراد مبتلا به اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای و اسکلتی محسوب می‌شود.

استخر آبگرم سبلان

منبع عکس: estakhrbilit.com

از امکانات آبگرم سبلان می‌توان به استخر عمومی زنانه، استخر عمومی مردانه، بخش فیزیو‌تراپی، چهار سونای خشک، دو سونای بخار، استخر کودکان، جکوزی، استخر آب سرد، صندوق امانات، دوش، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد، همچنین از مزیت‌های این مجموعه، استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی ۹ چشمه

  • ساعات فعالیت:  ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۱۹۳۰-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، ابتدای خیابان مسیر سلامت، دره زیبای پهنلو، آبدرمانی ۹ چشمه (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرون آبگرم ۹ چشمه

منبع عکس: گوگل مپ

آبگرم ۹ چشمه در دره پهنلو واقع شده است و از چشمه‌های آبگرم پهنلو سرچشمه می‌گیرد. آب معدنی این مجتمع آبدرمانی تازه تاسیس، خواص درمانی برای بهبود دردهای روماتیسمی و دیسک کمر دارد.

استخر آبگرم ۹ چشمه

منبع عکس: esafar.com

از امکانات آبگرم ۹ چشمه می‌توان به استخر آب گرم مخصوص آقایان، استخر آب گرم مخصوص بانوان، استخر مخصوص و مناسب‌سازی‌‌شده برای کودکان، استخر تفریحی، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، اتاق نمک، حمام ترکی، تونل باران، اتاق ماساژ، سالن و تجهیزات ورزشی، صندوق امانات، سرویس بهداشتی، فروشگاه، بوفه، پارکینگ و... اشاره کرد. همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی گاومیش گلی

  • ساعات فعالیت: آقایان: ۶ صبح تا ۱۳:۰۰ و ۱۷:۰۰ تا ۲۴:۰۰؛ بانوان: ۱۳:۰۰ تا ۱۸:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۲۲۳۵-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، خیابان دانش، میدان گاومیش گلی، آبدرمانی گاومیش گلی (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرون آبگرم گاومیش گلی

منبع عکس: گوگل مپ

آبگرم گاومیش گلی قدیمی‌ترین و معروف‌ترین آبدرمانی شهر سرعین است که از محبوبیت بالایی در میان شهروندان و گردشگران برخوردار است. جمع شدن گاومیش‌ها در گذشته در اطراف این آبگرم به‌منظور استراحت، دلیل نام‌گذاری آن است. دمای آب این آبگرم روباز به ۴۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و استفاده از آن به‌دلیل دمای بالای آب در فصل سرما لذت دوچندانی دارد. این آبگرم شامل املاح معدنی مانند آنیون‌های کربنات، بیکربنات، کلروره، سولفات و کاتیون‌های کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است که برای بیماری‌های مانند بیماری‌های قلبی، روماتیسم، دردهای عضلانی، بیماری زنان، امراض پوستی و... بسیار مفید است.

استخر آبگرم گاومیش گلی

منبع عکس: گوگل مپ

آبگرم گاومیش گلی به‌دلیل قدیمی بودن، امکانات خاصی ندارد و به‌اندازه کافی به آن رسیدگی نمی‌‌شود. از امکانات آبگرم گاومیش گلی می‌توان به دوش، اتاق ماساژ، حمام ترکی، فروشگاه، صندوق امانات، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد. این آبگرم شامل یک استخر بزرگ است که در طول روز ساعات متفاوتی برای بانوان و آقایان در نظر گرفته‌اند.

آبدرمانی ژنرال

  • ساعات فعالیت:  ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۲۰۸۲-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، میدان گاومیش گلی، خیابان ژنرال، آبدرمانی ژنرال (مشاهده روی نقشه)

ورودی آبگرم ژنرال

منبع عکس: گوگل مپ

آبدرمانی ژنرال یکی از آبگرم‌های قدیمی و اصلی‌ سرعین است که در هتل آپارتمان سپید سرعین قرار دارد. منشا آب این آبگرم یک چشمه اصلی است که از کف حوضچه‌ خارج می‌شود. دمای آب آن ۴۳ درجه سانتی‌گراد، ترش‌مزه و بی‌رنگ است. املاح معدنی موجود در آب آن، مانند آنیون‌ بی‌کربنات، کلرور، سولفات و کاتیون سدیم، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، برای بهبود دردهای روماتیسمی، مفصلی و آرامش اعصاب بسیار موثر است.

استخر آبگرم ژنرال

منبع عکس: kojaro.com

از امکانات آبگرم ژنرال می‌توان به استخر عمومی، استخر کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، سرویس بهداشتی، صندوق امانات، بوفه، پارکینگ و... اشاره کرد. همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی بش باجیلار (دره‌لر سوئی)

  • ساعات فعالیت: آقایان: ۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰ بعدازظهر؛ بانوان: ۱۷:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۲۴۳۳۹۶۳۰-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، بلوار شهریاری، آب معدنی بش باجیلار سرعین (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی آبگرم دره‌لر سوئی

منبع عکس: kojaro.com

یکی از قدیمی‌ترین آبدرمانی‌ها سرعین، آبگرم بش باجیلار است که آب استخر آن از چشمه بش باجیلار و آب دوش‌های آن از چشمه گاومیش گلی تامین می‌شود. بش باجیلار در زبان ترکی به‌معنای «پنج خواهر» است که این نام‌گذاری به‌دلیل جوشیدن آب در پنج نقطه مختلف است. این آبگرم کدر، ترش مزه و بدبو دارای املاح فراوانی از جمله کاتیون‌های منیزیم، سدیم، سولفات، کلسیم و بی‌کربنات کلسیک گازدار است که خواص فراوانی دارد و دمای آن به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. از خواص درمانی این آبگرم می‌توان به درمان روماتیسم، دیسک کمر، دیسک گردن، حساسیت‌های پوستی، آرتروز، گرفتگی عضلات، کنترل استرس و... اشاره کرد.

 آبگرم دره‌لر سوئی

منبع عکس: گوگل مپ

از امکانات آبگرم بش باجیلار می‌توان به استخر عمومی، استخر کودک و نوجوان، دوش‌های انفرادی و عمومی، سونای بخار، سونای خشک، جکوزی، حمام ترک، ماساژ، تونل باران، نمک‌درمانی، رختکن، سرویس بهداشتی، صندوق امانات، مرکز خدمات درمانی و پزشکی و... اشاره کرد.

آبدرمانی قهوه سویی

  • ساعات فعالیت:  ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۲۲۲۲۲۳۲۴-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، خیابان طالقانی، آبدرمانی قهوه سویی (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی آبگرم قهوه سوئی

منبع عکس: گوگل مپ

آبگرم قدیمی و محبوب قهوه سویی در هتل آپارتمان قهوه سوئی قرار گرفته است. این آبدرمانی به آب تیره، قهوه‌ای رنگ و ترش مزه‌اش معروف است. املاح کلر بی‌کربنات، رسوبات آهن، سیلیس، کلسیم، پتاسیم، سدیم موجود در آب آن، برای رفع انسداد عروق، درمان بیماری‌های مربوط‌ به روده، دفع سنگ کلیه، تسکین درد‌های مفاصل، رماتیسم و آرامش اعصاب بسیار موثر است.

استخر آبگرم قهوه سوئی

منبع عکس: ناشناس

از امکانات آبگرم قهوه سویی می‌توان به استخر بزرگ عمومی، استخر کودک، استخر گروهی همراه‌ با جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، استخر آب سرد، بوفه، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و... اشاره کرد. همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی پهنلو (ارشاد)

  • ساعات فعالیت:  ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۱۲۱۴-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، خیابان ولیعصر، مجتمع هتل و آبدرمانی ارشاد (مشاهده روی نقشه)

نمای ورودی آبگرم پهنلو

منبع عکس: گوگل مپ

آبدرمانی پهنلو از آبگرم‌های سنتی سرعین است که در شرق این شهر قرار دارد. استخر آبگرم آن نزدیک به ۵۰ نفر ظرفیت دارد و دمای آب به ۴۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این آبگرم خواص فراوانی از جمله درمان دردهای عصبی، عضلانی، مفصلی، روماتیسمی و ماهیچه‌ای، بهبود عملکرد دستگاه گردش خون، مویرگ‌ها و عروق پوستی را شامل می‌شود.  

استخر آبگرم پهنلو

منبع عکس: گوگل مپ

از امکانات آبگرم پهنلو می‌توان به استخر بزرگ آب‌درمانی، استخر کودکان، وان‌های انفرادی، بخش ماساژ، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، آبشار آب داغ، ماساژ ماهی (فیش‌تراپی)، حمام ترک، تردمیل و دوچرخه داخل آب، بوفه، بخش خصوصی، خانوادگی و... اشاره کرد. همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

آبدرمانی ساری سو

  • ساعات فعالیت: آقایان: ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰؛ بانوان: ۱۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۴۰۶۰-۰۴۵
  • آدرس: سرعین، مرکز شهر، آبدرمانی ساری سو (مشاهده روی نقشه)

استخر آبگرم ساری سو

منبع عکس: kojaro.com

آبگرم ساری سو یکی از قدیمی‌ترین آبدرمانی‌های سرعین است که در مرکز شهر واقع شده است. استخر این آبدرمانی مساحتی بالغ بر ۴۲ متر مربع دارد که آبدهی آن با سرعت ۶ لیتر در ثانیه است. گوگرد موجود در آب آن باعث شده است تا آب به رنگ زرد مایل به سبز درآید و دلیل نام‌گذاری این آبگرم به‌دلیل همین رنگ زرد است؛ ساری در زبان ترکی به معنی زرد و سو به معنی آب است. آب اسیدی، ترش‌مزه و بو‌دار آن حاوی سولفات، كلرور، بیكربنات و كاتیون‌های آمن سديم، پتاسيم و منيزيم است که خواص زیادی مانند درمان درد‌های روماتیسمی و مفصلی، گشاد شدن رگ‌های خونی و رفع انسداد آن‌ها، کندشدن ضربان قلب، درمان امراض پوستی و... دارد.

آبدرمانی ساری سو مانند آبدرمانی گاومیش گلی به‌دلیل قدیمی‌ بودن امکانات خاصی ندارد. تنها امکانات آن شامل استخر آبگرم، دوش، صندوق امانات، رختکن و سرویس بهداشتی می‌شود. یادآوری می‌شود در سال اخیر به خاطر طرح نوسازی و تجهیز استخرهای آبگرم شهر سرعین، آبگرم ساری‌سو و قره‌سو با هم ادغام شدند.

استخر و جکوزی خصوصی آبگرم سرعین

در بیشتر مجموعه‌های آبگرم شهر سرعین اقدام به ساخت جکوزی خانوادگی کرده‌اند که متاسفانه همه آن‌ها را به نام استخر خصوصی می‌شناسند؛ اما در واقع بیشتر آبدرمانی‌های سرعین دارای جکوزی‌ خصوصی و برخی از آن‌ها دارای استخر خصوصی هستند. این را در نظر داشته باشید که باید قبل از مراجعه، این استخرها و جکوزی‌های خصوصی را رزرو کنید. 

جکوزی خصوصی

جکوزی خصوصی آبگرم رویال پارک

منبع عکس: royalpark.ir

بیشتر آبدرمانی‌های سرعین دارای جکوزی‌های خصوصی در ابعاد کوچک‌تر از استخر و پر شده از چشمه‌های جوشان آب معدنی سرعین هستند. این جکوزی‌های گزینه‌ای مناسب برای دور شدن از هیاهو و استرس در کنار خانواده یا دوستان است. آبدرمانی پهنلو، آبدرمانی رویال پارک، آبدرمانی ژنرال، آبدرمانی سبلان، آبدرمانی شهر آفتاب و... دارای جکوزی خصوصی آبگرم هستند. جکوزی‌های خصوصی آبگرم سرعین به‌صورت کاملا بهداشتی و با ارائه مدارک شناسایی در تمام فصول سال پذیرای گردشگران هستند.

استخر خصوصی

استخر خصوصی هتل پدرام سرعین

منبع عکس: sarein118.com

استخرهای خصوصی آبگرم سرعین نسبت به سایز و اندازه جکوزی خصوصی بزرگ‌تر از جکوزی و پر شده از چشمه‌های جوشان آب معدنی سرعین است. در سرعین با توجه به تعداد زیاد جکوزی خصوصی در مجموعه‌های آبگرم‌، تعداد کمی استخر وجود دارد. استخر خصوصی هتل پدرام، شفاگلی، آتا، سینا، قهوه سویی و... از جمله استخرهای خصوصی آبگرم سرعین محسوب می‌شوند. استخرهای خصوصی آبگرم سرعین به‌صورت کاملا بهداشتی و با ارائه مدارک شناسایی در تمام فصول سال پذیرای گردشگران هستند.

قیمت بلیط آبگرم های سرعین (سال ۱۴۰۲)

نام آبدرمانیقیمت بلیط بدون تخفیف (به تومان)
آبدرمانی ایرانیان۸۷,۰۰۰ تومان
آبدرمانی رویال پارک۹۸,۰۰۰ تومان
آبدرمانی شهر آفتاب۶۰,۰۰۰ تومان
آبدرمانی سبلان۴۵,۰۰۰ تومان
آبدرمانی ۹ چشمه۶۰,۰۰۰ تومان
آبدرمانی گاومیش گلی۱۵,۰۰۰ تومان
آبدرمانی بش باجیلار (دره لر سویی)۶۰,۰۰۰ تومان
آبدرمانی ژنرال۴۰,۰۰۰ تومان
آبدرمانی قهوه سویی ۶۰,۰۰۰ تومان
آبدرمانی پهنلو (ارشاد)۶۵,۰۰۰ تومان

در تابستان که بیشتر شهرهای ایران و مخصوصا شهرهای شمالی ایران، آب و هوای گرم و شرجی دارند، اهالی اردبیل، سرعین و مناطق اطراف آن از هوایی دل‌پذیر و خنک لذت می‌برند. پس اگر قصد استفاده از چشمه‌های آبگرم سرعین را دارید، شهریور و البته ابتدای پاییز فرصت بسیار مناسبی برای بازدید از این شهر خوش و آب و هوا است؛ همچنین، اگر قبلا تجربه سفر به سرعین و استفاده از این آبگرم‌ها را دارید، آن را با سایر کاربران کجارو که قصد سفر به سرعین را دارند، به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: pinorest.com

پرسش‌های متداول

قیمت آبگرم های سرعین؟

قیمت آبگرم های سرعین بسته به مجموعه موردنظر و سانس آن متفاوت است.

بهترین آبگرم های سرعین کدامند؟

آبدرمانی‌های ایرانیان، رویال پارک، سبلان، ژنرال، گاومیش گلی، قهوه سویی، پهنلو، ۹ چشمه، دره‌لر سویی و... از جمله مهم‌ترین آبگرم‌های این شهر هستند. 

قدیمی‌ترین آبگرم سرعین کدام است؟

آبگرم گاومیش گلی قدیمی‌ترین و معروف‌ترین آبدرمانی شهر سرعین است.

خواص آبگرم سرعین چیست؟

چشمه‌های آبگرم سرعین خواص درمانی فراوانی بر بیماری‌ها از جمله دردهای عضلانی، مفصلی، کمردرد، آرتروز، ناراحتی‌های پوستی و... دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه