بهترین غذاهای محلی دبی که در سفرتان نباید از دست بدهید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
بهترین غذاهای محلی دبی که در سفرتان نباید از دست بدهید

امتحان کردن غذاهای محلی، یکی از لذت‌های سفر است که نباید از دست بدهید. به‌خصوص در شهری مثل دبی، که پر از رستوران‌های متنوع است.

دبی، دنیایی از جاذبه‌ها است. از مهم‌ترین جاذبه‌های آن می‌توان به رستوران‌های متعدد از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف اشاره کرد. در واقع، غذا خوردن و امتحان کردن طعم‌های جدید، یکی از بزرگ‌ترین تفریحات گردشگران در ??? ??? است.

اگر در فکر سفر هستید و به‌دنبال بهترین تور نوروز 98 می‌گردید، بهترین مقصد برای شما، دبی است. تنوع جاذبه‌ها و سرگرمی‌ها در دبی، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

خوب است بدانید کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به دبی یا رزرو تورهای ویژه نوروز را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور مدنظرتان را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

غذاهای محلی دبی هم از نظر عطر و طعم هم از نظر تاریخچه، بسیار غنی هستند. در ادامه با چند نمونه از غذاهای محلی دبی آشنا می‌شوید که فرصت امتحان کردن آن‌ها را نباید از دست بدهید.

خرما

غذاهای محلی دبی

خرما میوه‌ای سالم و سرشار از مواد مغذی است. خرما بخش مهمی از رژیم غذایی مردم در دبی است و جزو معدود گیاهانی است که در آب و هوای خشک امارات، رشد می‌کند و ثمر می‌دهد. مسلمانان روزه خود را در ماه رمضان با خرما افطار می‌کنند و از این نظر نیز اهمیت خاصی در بین مردم دارد.

مندی

این غذا در واقع یک غذای اصیل یمنی است ولی در امارات هم محبوب است. البته در سایر کشورهای عربی هم به‌شکل‌های مختلف تهیه می‌شود. معمولا آن را با گوشت مرغ یا بره تهیه می‌کنند. برای تهیه‌ی آن، گوشت را ساعت‌ها می‌پزند و روی برنج سرو می‌کنند.

شیر شتر

غذاهای محلی دبی

شتر نقشی اساسی در زندگی اهالی امارت داشته است. از حمل و نقل گرفته تا تهیه پوشاک و خوراک، از شتر استفاده می‌کردند. شتر شکم‌پر یکی از غذاهای اصیل عربی است که قبلا در مهمانی‌ها سرو می‌شده ولی این روزها چندان رایج نیست. یکی دیگر از محصولاتی که در دبی می‌توانید امتحان کنید، شیر شتر است.

هریس

هریس یکی دیگر از غذاهای محلی دبی است. با ترکیب گندم و گوشت و مقدار کمی نمک تهیه می‌شود. این غذا را برای مراسم و رویدادهای خاص مثلا افطار ماه رمضان، اعیاد و حتی جشن عروسی آماده می‌کنند.

ماهی

غذاهای محلی دبی

ماهی یکی دیگر از غذاهایی است که نقشی اساسی در سنت‌های اماراتی دارد. صید ماهی یکی از مشاغل اهالی خور دبی و مناطق اطراف آن است. در گذشته، فقط افرادی که به نواحی ساحلی دسترسی داشتند، ماهی مصرف می‌کردند ولی امروزه بخش مهمی از رژیم غذایی اهالی امارات است و روزانه صید و خریداری می‌شود.

أوزی

این غذا با برنج و گوشت تهیه می‌شود و یکی از غذاهای بسیار محبوب و پرطرفدار در امارات است. برای تهیه‌ی آن گوشت گوسفند را به‌آرامی می‌پزند و آن را با انواع مغزهای تفت داده و کشمش، روی برنج سرو می‌کنند. در امارات قبل از پختن گوشت آن را در برگ نخل می‌پیچند.

نان

دبی، نان‌های محلی زیادی دارد. نان‌های عربی معمولا تخت است و بافت نرمی دارد. شبیه به نان پیتا در فرهنگ غربی است. نوعی از نان محلی در دبی عرضه می‌شود که با آرد نان و خرما خشک شده تهیه می‌شود. معمولا این نان را در فصل زمستان و برای وعده صبحانه تهیه می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه