زیباترین معابد و مساجد کوالالامپور که در سفر نوروزی باید ببینید

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
زیباترین معابد و مساجد کوالالامپور که در سفر نوروزی باید ببینید

کوالالامپور، پایتخت مالزی، پر از آثار تاریخی است؛ معابد و مساجد یکی از جذابیت‌های تاریخی این شهر هستند که گردشگران علاقه زیادی به بازدید از آن‌ها دارند. اما بین این همه معبد و مسجد، کدام یک از همه زیباتر است؟

کوالالامپور پر از مساجد و معابد زیبا است که هر یک بیان‌کننده تاریخ این شهر هستند. سفر به پایتخت مالزی فرصتی است برای بازدید از مساجد، معابد بودایی، معابد هندو و کلیساها. فرهنگ محلی و آثار هنری در این معابد و مساجد نمود دارند و هر یک طرح منحصربه‌فرد و دیدنی دارد. اگر برای مقصد تور نوروز 98، مالزی و کوالالامپور را انتخاب کرده‌اید، با زیباترین معابد و مساجد این شهر آشنا شوید تا در این سفر، حتما به این مکان‌های مقدس و اسرارآمیز سری بزنید.

شما می‌توانید بهترین آفرهای تورهای نوروز را در کجارو مشاهده کنید و ارزان‌ترین تور به مقصد دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

همچنین هر زمانی که قصد سفر به کوالالامپور را دارید، می‌توانید ارزان‌ترین ??? ??????????? را ازطریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

??? ??? ???????????

در ادامه با زیباترین معابد و مساجد این شهر آشنا می‌شویم.

مسجد تنگه مالاکا، جزیره مالاکا

مسجد تنگه مالاکا

منبع عکس: وب‌سایت Lonely Planet

مسجد تنگه مالاکا در جزیره مصنوعی مالاکا قرار دارد. این مسجد به گونه‌ای ساخته شده است که زمانی که آب بالا می‌آید، گویی روی اقیانوس شناور است. این مسجد تقریبا جدید است و در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است، اما قطعا یکی از جاهایی است که در سفر به مالزی حتما باید از آن بازدید کرد، به‌خصوص شب‌ها که مسجد چراغانی است و منظره بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. اگرچه این مسجد در کوالالامپور قرار ندارد، اما جزو جاذبه‌هایی است که حتما باید در ??? ????? دیدن کنید. 

معبد غارهای باتو 

معبد غارهای باتو

منبع عکس: وب‌سایت Rojak Daily

غارهای باتو یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری سلانگور است. این غارها دقیقا در شمال کوالالامپور قرار دارند و شامل ۳ غار اصلی می‌شوند که در آن‌ها معابد مختلف بودایی و هندی واقع شده است. اصلی‌ترین جاذبه این مکان، مجسمه بزرگ خدای هندو است که در پایین پله‌ها قرار دارد. پشت این مجسمه ۲۷۲ پله وجود دارد که بازدیدکنندگان را به دورنمای شهری مرکز شهر کوالالامپور هدایت می‌کند. اگر می‌خواهید میمون‌های بازیگوش و چشم‌انداز باشکوه را ببینید، حتما از معبد دیدن کنید. 

مسجد آهن، پوتراجایا

مسجد آهن پوتراجایا

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

مسجد توانکو میزان زین العابدین به دلیل طراحی آهنی آن، با نام مسجد آّن نیز شناخته می‌شود. این مسجد در پوتراجایا قرار دارد. مسجد آهن به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و تقریبا ۲۴ هزار نفر ظرفیت دارد. مسجد آهن طراحی مستحکم شیشه‌ای و آهنی دارد و یکی از برجسته‌ترین بناهای این منطقه است. داخل مسجد با آیه‌های قرآن زینت داده شده و فواره‌ها و طراحی بسیار باشکوهی دارد. این مسجد قطعا یکی از خیره‌کننده‌ترین مساجدی است که در مالزی وجود دارد و حتما باید از آن بازدید کنید.

معبد سری ماهاماریامان

معبد سری ماهاماریامان

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

معبد سری ماهاماریامان قدیمی‌ترین معبد هندوی کوالالامپور است. این معبد در سال ۱۸۷۳ بنا شده و در نزدیکی محله چینی‌های این شهر قرار دارد. از همان ابتدا، این معبد یک مکان مهم برای عبادت تمامی مهاجران هندی محسوب می‌شود و امروزه از آن بهه عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های میراث ملی و فرهنگی مالزی یاد می‌شود. در طراحی این معبد از سنگ‌های قیمتی، طلا و کاشی‌های اسپانیایی و ایتالیایی استفاده شده است. نیمه اصلی معبد که برای عبادت‌کنندگان در نظر گرفته شده است، از لحاظ طراحی و تزئین بسیار غنی است و این بخش، جایی است که ۳ زیارتگاه برای خدایان مختلف ساخته شده است.

معبد تین هو

معبد تین هو

منبع عکس: وب‌سایت Kuala Lumpur

معبد تین هو در کوالالامپور به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این معبد در دهه ۸۰ میلادی ساخته شده و ۳ الهه چینی در آن قرار دارد. در این معبد می‌توانید ترکیبی از عناصر بوداییسم، تائوئیسم و کنفوسیانیسم را مشاهده کنید. ساختمان این بنا بسیار بزرگ است. این بنا به دلیل داشتن ستون‌های باابهت، سقف‌های بسیار بزرگ و کنده کاری‌های زیبا به یکی از جاهای دیدنی بسیار محبوب تبدیل شده است.

ورودی جلوی معبد دروازه‌ای چند قوسی است با ستون‌های قرمز که نماد خوشبختی و خوش شانسی است. در معبد تین هو همچنین فال‌بین‌ها از آینده برایتان می‌گویند و در طول سال فعالیت‌های فرهنگی مثل جشن سال نوی چینی در آن برگزار می‌شود.

اگر شما تجربه سفر به مالزی را دارید، تجربیات خود را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید و بهترین و زیباترین معابد و مساجدی که در این شهر دیده‌اید را به ما معرفی کنید.

همچنین می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی کوالالامپور را در کجارو ببینید و پیش از سفر برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه