در کدام رستوران های پاریس غذا بخوریم؟

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
در کدام رستوران های پاریس غذا بخوریم؟

شماری از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین رستوران‌های پاریس را سرآشپزهای مهاجری اداره می‌کنند که از کشورهای مختلف آمده‌اند. در سفر به پاریس می‌توانید این رستوران‌ها را امتحان کنید.

تا همین چند ماه پیش، ستاره‌های درخشان غذاخوری‌ها و رستوران‌های فرانسوی را عمدتا سرآشپزهای مرد فرانسوی تشکیل می‌دادند که همچنان وفادارانه به دستورالعمل‌های محافظه‌کارانه آشپزی پایبند مانده بودند: رومیزی‌های کتان آهارخورده، قاشق و چنگال‌های نقره‌ای براق، جام‌های کریستال و خوراک‌های شیک و باکلاس فرانسوی. اما جهان بی‌مرز اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و افتادن گذار سرآشپزهای بین‌المللی به رستوران‌های این کشور، دوران جدیدی را در چشم‌انداز رستوران‌های پاریسی رقم زده است؛ همان رستوران‌هایی که همیشه در طول تاریخ در برابر تغییر مقاومت می‌کردند.

در حال حاضر، برخی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین نقاط برای غذاخوردن در پایتخت فرانسه توسط سرآشپزهای مهاجری اداره می‌شود که از کشورهایی مانند کلمبیا، ژاپن یا آرژانتین آمده‌اند؛ یا مثلا یک سرآشپز لبنانی که زمانی در خیابان‌های پاریس زندگی می‌کرد؛ یا حتی جوان‌ترین سرآشپز زن فرانسه که موفق به کسب یک ستاره از میشلن شده است (برای آنکه با تاریخچه‌ی ستاره‌های میشلن آشنا بشوید، به مقاله‌ای که دراین‌باره در کجارو نوشته شده است، مراجعه کنید).

با این همه، برای کافه‌های کلاسیک و رستوران‌های خوب و ستاره‌دار، همیشه در پاریس جای کافی هست. در حقیقت، برخی از رستوران‌هایی که در ماه‌های اخیر در پاریس افتتاح شده‌اند، رستوران‌هایی هستند که به قرن‌ها پیشینه‌ی خود می‌بالند و در روزگار حال، حیات دوباره یافته‌اند. آنچه در ادامه می‌آید، فهرستی از برخی از پرتکاپوترین و فراتر از تصورترین اماکنی است که می‌توانید تجربه‌ی لذت‌بخش چشیدن غذایی دلپذیر را در آن پشت سر بگذارید. این فهرست، شامل چند نمونه از بهترین رستوران های پاریس است؛ از رستوران‌های مجلل گرفته تا رستوران‌های عادی، از محیطی کلاسیک گرفته تا محیطی معاصر و از غذاهای فرانسوی گرفته تا غذاهای بین‌المللی که هم‌اکنون می‌توانید در این مقصد پرطرفدار برای گردشگری غذا پیدا و امتحان کنید.

رستوران باییتا (Baieta)

رستوران Baieta

غذای مخصوص سرآشپز این رستوران، بویلاباییتا است که در این رستوران شلوغ پاریسی به روشی جدید و ساختارشکنانه پخته می‌شود

غذاخوردن در رستوران Baieta، به معنی آشنایی با آینده‌ی غذاهای فرانسوی است. کسی که بر غذاهای این رستوران نظارت می‌کند، سرآشپز جولیا سدفجیان (Julia Sedefdjian) است که چند سالی بیشتر نیست که به شهرت رسیده است و شهرت خود را مدیون عنوان جوان‌ترین سرآشپز زن دارنده‌ی یک ستاره از میشلن در فرانسه است.

مادر زیبای پاریسی اولین ستاره‌ی خود را در سال ۲۰۱۶ و زمانی که تنها ۲۱ سال داشت به دست آورد. او آن زمان در رستوران له فابلس دو لا فونتین (Les Fables de la Fontaine) در پاریس کار می‌کرد. او تا سال ۲۰۱۸ به‌سرعت در کار خود پیشرفت کرد و اکنون، این سرآشپز جوان، رستوران خود را اداره می‌کند. کلمه‌ی «باییتا» در گویش مردمان شهر نیس در جنوب فرانسه، به معنی «بوسه» است. در ابتدای سال ۲۰۱۹ و در حالی که کمتر از ۱۰ سال از افتتاح این رستوران می‌گذشت، سدفجیان موفق به کسب ستاره‌ی دیگری از میشلن شد. این بار، او ستاره را برای رستوران خود به دست آورده بود، در حالی که تنها ۲۴ سال داشت.

یکی از غذاهای مخصوص او در منو، بویلابایتا است؛ نوعی سوپ بویابس متشکل‌ از ماهی و صدف که در خامه خوابانده شده‌اند. تکه‌های ماهی در این غذا به‌صورت برش‌های ضخیم استفاده می‌شوند. این غذا به‌همراه نان تست ترد و سس رویی (rouille) سرو می‌شود.

آدرس:

Baieta, 5 rue de Pontoise, Paris, France, 75005

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۴۲ ۰۲ ۵۹ ۱۹

رستوران لاپیوروز (Lapérouse)

رستوران Lapérouse

Lapérouse، از قرن هجدهم میلادی، میزبان عظمت و شکوه غذای فرانسوی است.

غذاخوردن در رستوران تازه بازسازی و تازه بازگشایی شده‌ی لاپیوروز که قدمت آن به سال ۱۷۶۶ برمی‌گردد به‌مثابه‌ی غذاخوردن با ارواح تنی چند از بانفوذترین اندیشمندان، هنرمندان، نویسندگان و سیاستمداران چند قرن گذشته است؛ افرادی مانند مارسل پروست، ویکتور هوگو، گوستاو فلوبر، سارا برنارد، ارنست همینگوی، وینستون چرچیل و اورسن ولز.

رستوران Lapérouse، در همان هفته‌های اولیه‌ی بازگشایی که در ماه ژوئن اتفاق افتاد، به‌خاطر میزبانی مراسم عروسی زوئی کراویتز (بازیگر زن آمریکایی) و کارل گلاسمن خبرساز شد. در این مراسم، ستارگانی مانند ریس ویترسپون، لورا درن و شیلین وودلی، هم‌بازی‌های کراویتز در فیلم «دروغ‌های کوچک بزرگ» حضور داشتند.

پس از تحولاتی که لاپیوروز در قرن بیست‌ویکم تجربه کرد، اکنون Lapérouse امیدوار است تا به‌عنوان یک مقصد بی‌نظیر در گردشگری غذایی بتواند به شهرت و خوش‌نامی گذشته‌ی خود بازگردد. این رستوران یکی از اولین رستوران‌های جهان است که موفق به کسب سه ستاره‌ی میشلن شد (سال ۱۹۳۳) و تا سال ۱۹۶۹ این عنوان را حفظ کرد.

رستوران Lapérouse

در آشپزخانه‌ی لاپیوروز، سرآشپز ژان-پیر ویگه‌تو (Jean-Pierre Vigato) بر منوی غذایی نظارت می‌کند. این منو شامل غذاهای کلاسیک؛ اما بازنگری شده‌ی فرانسوی، مانند قورباغه با طعم سیر و جعفری، کبوتر به‌همراه جگر چرب و قارچ و جوجه‌ی کباب‌شده‌ی سالم است. ژان-پیر ویگاتو پیش از این در رستوران ستاره‌دار اپیسیوز (Apicius) مشغول به کار بود.

کریستوف میشالاک (Christophe Michalak)، شیرینی‌پز معروف محلی منطقه، نیز مسئولیت منوی دسر را به‌عهده دارد و شیرینی‌های کلاسیکی، مانند واشرین (vacherin) را احیا کرده است. این شیرینی، از توت‌فرنگی، مرنگ و موس (خوراک سرد حاوی سفیده‌ی تخم‌مرغ، خامه، ژله و میوه) تهیه شده است. او، همچنین، طعمی غیرمنتظره از پشن‌فروت و کارامل به شیرینی‌های ناپلئونی (یا میل‌فوی، millefeuilles) فرانسوی افزوده است. این شیرینی‌ها، شیرینی‌های سنتی فرانسه هستند که به‌صورت لایه‌هایی از خمیر پف‌کرده و کاستارد، تهیه می‌شوند.

آدرس:

Lapérouse, 51 Quai des Grands Augustins, Paris, France, 75006

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۴۳ ۲۶ ۶۸ ۰۴

رستوران فروفرو (Froufrou)

رستوران Froufrou

دکوراسیون رستوران Froufrou از حال و هوایی تئاتری با پرده‌هایی به رنگ آبی کبود و از جنس مخمل ابریشمی برخوردار است.

با افتتاح رستوران Froufrou، تئاتردوستان و تئاترروندگان پاریسی اکنون محل جدیدی برای دور هم جمع شدن و صرف غذا دارند. رستوران Froufrou که در کنار سالن تاریخی تئاتر ادوارد هفتم (Edouard VII Theater) واقع شده است، توسط یکی از آينده‌دارترین سرآشپزهای جوان شهر، خوان آربلایز (Juan Arbelaez) اداره می‌شود که ریشه‌هایی کلمبیایی دارد. نکته‌ی قابل ذکر آن است که سالن تئاتر ادوارد هفتم، سالنی برگرفته‌از فرهنگ آنگلوساکسون‌ها است که نمایش‌هایی که در آن به‌اجرا در می‌آیند، دارای زیرنویس انگلیسی هستند.

آربلایزر، در نزد مخاطبان تلویزیونی در فرانسه به‌عنوان یکی از رقبای اصلی در نسخه‌ی فرانسوی مسابقات «سرآشپز برتر» شناخته می‌شود، منویی تهیه کرده است که فرهنگ شراکت را بین مشتریانش ترویج می‌کند. غذاهایی که در این منو مشاهده می‌شوند، غذاهایی خانوادگی و چند نفره هستند، مانند سردست بره که روی آتش ملایم پخته شده و برای دو نفر سرو می‌شود یا سینی کالاماری (نوعی ماهی مرکب) که به‌همراه سوسیس چوریزو و پیازچه و برای دو نفر سرو می‌شود.

رستوران Froufrou

دکوراسیون رستوران Froufrou از حال و هوایی تئاتری با پرده‌هایی به رنگ آبی کبود و از جنس مخمل ابریشمی برخوردار است. پرده‌های سنگین آویخته بر دیوارهای این رستوران، توزانی نیکو بین جزئیات برنجی و دیوارهای آینه‌دار این بنا ایجاد کرده و یادآور آن دوران زیبا و طلایی در تاریخ هنر است که تئاتر متولد شد.

آدرس:

Froufrou, 10 place Édouard VII, Paris, France, 75009

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۴۷ ۴۲ ۹۲ ۵۵

رستوران ویرتوس (Virtus)

رستوران Virtus

منوی رستوران Virtus هرروز تغییر می‌کند. این منو شامل همه‌چیز است، از اردک محلی خوابانده در سس گیلاس گرفته تا پلیدماهی با سس ترتیزک، کاری و نارگیل

رستوران Virtus فاصله‌ی زیادی با مارشی دالیگر (Marché d'Aligre)، یکی از مهم‌ترین بازارهای روز محصولات کشاورزی پاریس، ندارد. این رستوران تحت نظارت یک زوج ژاپنی و آرژانتینی به نام‌های چیهو کانزاکی و مارسلو مارتین دی جیاکومو اداره می‌شود. این زوج آشپز که از شاگردان و وفاداران به اصول سرآشپز مائورو کولاگرکو و رستوران میرازور (Restaurant Mirazur)، دارنده‌ی کنونی عنوان بهترین رستوران جهان واقع در خط ساحلی ریویرای فرانسه هستند، به‌جای آنکه به درهم‌آمیزی عجولانه، جسورانه و بی‌پروا معتقد باشند، به فلسفه‌ی مواد غذایی تازه، فصلی و محلی و نیز هماهنگی طعم‌ها پایبند مانده‌اند.

رستوران Virtus

منوی رستوران Virtus هرروز تغییر می‌کند و هر نوع غذایی در آن وجود دارد؛ از اردک محلی خوابانده در سس گیلاس گرفته تا پلیدماهی با سس ترتیزک، کاری و نارگیل؛ یا خرچنگ و راویولی اسفناج. ویرتوس در ابتدای همین سال موفق به کسب اولین ستاره‌ی میشلن خود شد.

آدرس:

Virtus, 29 rue de Cotte, Paris, 750012

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۹) ۸۰ ۶۸ ۰۸ ۰۸

رستوران آلن گییام (Alan Geaam)

رستوران Alan Geaam

شاید مسیر زندگی آلن گییام، سرآشپز لبنانی ساکن در فرانسه، را بتوان یکی از جذاب‌ترین قصه‌های از هیچ به همه چیز رسیدن در دوران مدرن دانست. ۲۰ سال پیش که او از لبنان به پاریس آمد، هیچ چیز به‌جز یک ویزای هفت روزه در دست و ۲۰۰ فرانک (برابر با ۴۰ یوروی امروزی) در جیبش نداشت. او شب‌ها را در پارکی در نزدیکی برج ایفل می‌خوابید، خانه‌ها را نقاشی می‌کرد و ظرف‌ها را می‌شست تا روزهایش را بگذراند. وقتی سرآشپز رستوران لبنانی که گییام در آن ظرف می‌شست، در بستر بیماری افتاد، او که در گذشته نیز در ارتش لبنان آشپزی می‌کرد دوباره مشغول آشپزی شد. بقیه‌ی ماجرا معلوم است.

رستوران Alan Geaam

در سال ۲۰۱۸ و تنها کمتر از یک سال پس از افتتاح رستوران Geaam که به نام گرداننده‌ی آن نام‌گذاری شده است، این رستوران فرانسوی لبنانی موفق شد اولین ستاره‌ی میشلن خود را به‌خاطر تغییر در نحوه‌ی پخت غذاهای خاورمیانه‌ای مانند کوفته‌ی لبنانی، هالومی، لبنه و فلافل و تبدیل آن‌ها به یک ذائقه‌ی غذایی مدرن و امروزی دریافت کند.

آدرس:

Alan Geaam, 19 Rue Lauriston, Paris, France, 75016

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۴۵ ۰۱ ۷۲ ۹۷

رستوران بیف‌بار پاریس (Beefbar Paris)

رستوران Beefbar Paris

تنها عضو از خانواده‌ی بزرگ رستوران‌های Beefbar در پاریس که در یک دهلیز قرن نوزدهمی مرمت‌شده و درست در کنار شانزه‌لیزه قرار دارد و از میراث حقیقی هنر نو پاسداری می‌کند

شاید گیاهخواران تمایلی به رفتن به رستوران Beefbar نداشته باشند. همان گونه که از نام این رستوران برمی‌آید، طراحی بیف‌بار با این هدف انجام شده است که معبدی مقدس برای گوشتخواران باشد. تنها عضو از خانواده‌ی بزرگ رستوران‌های بیف‌بار در پاریس که در یک دهلیز قرن نوزدهمی مرمت‌شده و درست در کنار شانزلیزه قرار دارد، با دیوارهای بلند و آينه‌کاری‌شده و نقش‌ونگارهای مربوط‌به پری‌های افسانه‌ای، از میراث حقیقی هنر نو پاسداری می‌کند. چند عضو دیگر از این مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای در موناکو، هنگ کمگ، دبی، کن و میکونوس مشغول به فعالیت هستند. جزئیات مرمرین و برنجین و نقش‌ونگارهای برنزی که رنگ سبز در آن‌ها غالب است، فضای رستوران Beefbar را به قرن بیست و یکم برده است.

گوشت گاو‌های سیاه آنگوس، چهار نژاده (Wagyu) و کوبه که متعلق‌به کشورهای ژاپن، استرالیا، ایالات متحده‌ی آمریکا و فرانسه هستند، ماده‌ی اصلی همه غذاهای این رستوران، اعم‌از برگرهای مختلف، تاکو، بائو بان‌ها و کباب‌ها، را تشکیل می‌دهد. مشکل‌پسندان و ناب‌گرایان می‌توانند همچنان فیله‌ی مینیون و استیک شاتوبریان گریل شده‌ روی باربکیو یا پخته‌شده در تابه‌های تپان‌یاکی را سفارش بدهند. علاوه بر این، فضای ظریف و فراتر از حد تصور این رستوران، محلی برای نشستن و تماشا کردن و لذت بردن از پاریس فراهم کرده است.

آدرس:

Beefbar Paris, 5 Rue Marbeuf, Paris, France, 75008

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۴۴ ۳۱ ۴۰ ۰۰

رستوران لا براسری دو لوور-بوکیوس (La Brasserie du Louvre-Bocuse)

رستوران La Brasserie du Louvre-Bocuse

تابستان گذشته، اولین رستوران با برند پل بوکیوس در پاریس بازگشایی شد

هتل دو لوور (Hôtel du Louvre) پس از یک دوره بازسازی دو ساله، یکی از جاذبه‌های فوق ستاره در گردشگری غذا را بازگشایی کرد: اولین رستوران با برند پل بوکیوس در پاریس. بوکیوس مرحوم، با وجود اینکه به‌عنوان یکی از غول‌های دنیای غذا و خوراکی‌ها شناخته می‌شود و دارای القاب گوناگونی مانند «پاپ صنعت غذای فرانسه» یا «آشپز قرن» است، هیچ‌وقت هیچ رستورانی را در پایتخت فرانسه اداره نکرده بود. افتتاح اولین رستوران بوکیوس در پاریس، یک و نیم قرن پس از مرگ سرآشپز معروف اتفاق افتاد.

رستوران La Brasserie du Louvre-Bocuse که درست در وسط کاخ رویال (Jardin du Palais Royale) و موزه‌ی لوور (Louvre museum) قرار دارد، با گنجاندن غذاهای کلاسیکی مانند خروس بریسی خوابانده‌شده در سس خامه به‌همراه قارچ، شامی اردک ماهی و سوپ پیاز، به این آشپز بزرگ ادای احترام می‌کند.

آدرس:

La Brasserie du Louvre-Bocuse, Hôtel du Louvre, Place André Malraux, Paris, France, 75001

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۷۳ ۱۱ ۱۲ ۳۴

رستوران شُوال دور (Cheval d'Or)

رستوران Cheval d

تاکو سکین، سرآشپز ژاپنی، با الهام‌گیری از طعم‌ها و فرهنگ چین، تایلند و ژاپن، این رستوران را اداره می‌کند.

تاکو سکین، سرآشپز ژاپنی، توانسته است در میان مردمان پولدار و سرشناس و خوش‌خوراک پاریسی جایی برای خود باز کند و این مقبولیت را مدیون رستوران فرانسوی ژاپنی خود به نام درسو (Dersou) است که هر غذایی که در منوی مزه‌های آن وجود دارد، همراه با یک نوشیدنی و با هنرمندی تمام سرو می‌شود. وقتی او برنامه‌های خود را برای افتتاح یک رستورانی خانوادگی و معمولی در ناحیه‌ی ۱۹ پاریس و دور از مرکز آن، در حاشیه‌ی شرقی پاریس، اعلام کرد، این خبر نقل محافل پاریسی‌ها شد.

رستوران Cheval d

رستوران Cheval d'Or که در زبان فرانسه به معنی اسب طلایی است و نقطه‌ی مقابل رستوران‌های درسو است، در بهار سال ۲۰۱۹ افتتاح و به‌عنوان کافه‌تریایی فرانسوی - آسیایی با محیطی آرام معرفی شد که منوی آن دارای بخش‌های مختلفی است؛ از جمله، غذاهای خام، غذاهای سرخ‌شده، غذاهای بخارپزشده، مخلفات، نودل‌ها و برنج. غذاهایی مانند حلزون و یوزو (نوعی مرکبات که در آسیای شرقی پرورش می‌یابد)، مرغ خوابانده‌شده در سرکه‌ی سیاه و ماهی بخارپز شده با زنجبیل، طعم‌ها و عطرهای غذاهای چینی، تایلندی و ژاپنی را به ذهن‌ها متبادر می‌سازد.

آدرس:

Cheval d'Or, 21 rue de la Villette, 75019 Paris Tel: +33 09 54 12 21 77

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۹) ۵۴ ۱۲ ۲۱ ۷۷

رستوران فولگیورانسس (Fulgurances)

رستوران Fulgurances

رستوران Fulgurances که در کلمه به معنی «درخشان» است، دقیقا همان جایی است که در آن، شور و نشاط بی‌پایان و استعداد در حال ظهور در کمال رضایت به هم رسیده‌اند

اگر از خوردن غذاهای جدید با ایده‌هایی خلاقانه باز استقبال می‌کنید، باید رستوران Fulgurances را به فهرست رستوران‌های موردعلاقه‌ی خود اضافه کنید. اینجا که سکوی پرتابی برای چند تن از جذاب‌ترین سرآشپزهای پاریس است، توسط یک مجله‌ی غذای فرانسوی به همین نام باز شد و به‌عنوان محیطی برای پرورش آشپزهای جوانی شناخته می‌شود که به‌دنبال باز کردن رستوران خود هستند. این رستوران مفهومی، صحنه را برای ظهور استعدادهای جدید آماده می‌کند و آشپزخانه، نیروی کار و یک سالن غذاخوری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

رستوران Fulgurances که در کلمه به معنی «درخشان» است، دقیقا همان جایی است که در آن، شور و نشاط بی‌پایان و استعداد در حال ظهور در کمال رضایت به هم رسیده‌اند. فهرست گردشی سرآشپزها در این رستوران شامل کمک‌آشپزهای سابق، آشپزهای تازه‌کار و آشپزهایی است که در رستوران‌های مهمی در نقاط مختلف پاریس و جهان تجربه کسب کرده‌اند؛ مواردی مانند سپتایم (Septime)، لوگاپه (L'Agapé) و لاسترانس (L'Astrance) در پاریس و پوجل (Pujol) در مکزیکو سیتی، موگاریتز (Mugaritz) و البولی (elBulli) منحل‌شده در اسپانیا.

رستوران Fulgurances

سرآشپزهای مقیم و مهمان در پاریس همه تلاش خود را می‌کنند تا برای خود نامی دست‌وپا یا رستورانی جدید باز کنند. در حال حاضر، آکانه موناوون، سرآشپز فرانسوی ژاپنی، مدیریت آشپزخانه‌ی رستوران را در دست گرفته است. او پیش از این به‌همراه ویرجیلیو مارتینز، سرآشپز معروف پرویی، و دومینیک کرن، سرآشپز دارای سه ستاره از میشلن در سان فرانسیسکو، کار کرده بود.

آدرس:

Fulgurances, 10 rue Alexandre Dumas, Paris, France, 75011

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۴۳ ۴۸ ۱۴ ۵۹

کافه پوشکین (Café Pouchkine)

کافه پوشکین (Café Pouchkine)

مهمانان در Café Pouchkine، طعم و رایحه‌ی غذاهای روسی را در قلب پاریس می‌چشند.

درست در همان نقطه که تزیینات طلاکاری‌شده‌ی شکوه و ثروت فرانسوی و روسی به هم می‌رسند و صنایع دستی ساخت مسکو با ظروف عتیقه‌ی فرانسوی در چهار سالن غذاخوری در کنار هم قرار می‌گیرند، غذاهای روسی مانند بیف استروگانف، بلینی و کیک‌هایی به‌شکل ماتریوشکا، عروسک روسی، با استفاده از تخم‌مرغ‌های تهیه‌شده از مزارع محلی و گوشت‌های آمده از منطقه‌ی اوبراک فرانسه تهیه می‌شوند.

این کافه، پیوندهای ناگسستنی با فرانسه نیز دارد. در سال ۱۹۶۴، گیلبرت بیکاد، خواننده و ترانه‌سرای فرانسوی، پس از بازگشت از سفرش به مسکو، ترانه‌ای درباره‌ی راهنمای خود در این سفر که دختری به نام ناتالی بود، سرود و اجرا کرد. متن این ترانه درباره‌ی کافه‌ای خیالی به نام Café Pouchkine بود. آهنگ موردنظر پرفروش‌ترین آهنگ فرانسه شد و خیل بی‌شمار گردشگران مشتاق فرانسوی را به مسکو کشاند تا ناامیدانه به‌دنبال Café Pouchkine بگردند.

کافه پوشکین (Café Pouchkine)

آندری دلوس، رستوران‌دار معروف فرانسوی روسی، Café Pouchkine اصلی را در سال ۱۹۹۹ در مسکو افتتاح کرد تا کمی به این آهنگ فرانسوی و نیز، به الکساندر پوشکین، شاعر روسی، ادای احترام کرده باشد. دلوس، شعبه‌ی فرانسه‌ی این رستوران را در سال ۲۰۱۷ و در پاریس افتتاح کرد.

آدرس:

Café Pouchkine, 16 place de la Madeleine, Paris, France, 75008

تلفن:

۰۰۳۳ (۰۱) ۵۳ ۴۳ ۸۱ ۶۰

از همین الان آماده سفر به پاریس شوید. تور فرانسه و تور پاریس را در کجارو از لحاظ قیمت با هم مقایسه کرده و آفر موردنظرتان را از فروشنده‌های معتبر همکار، پیدا و با پایین‌ترین هزینه تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه