۱۰ دلیل برای سفر به کوالالامپور

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۰ دلیل برای سفر به کوالالامپور

کوالالامپور شهری پر از زرق و برق و زیبایی است. دلایل زیادی برای سفر به کوالالامپور وجود دارد که در این مطلب به ده مورد از آن اشاره می‌کنیم.

کوالالامپور پایتخت مالزی یکی از مقصدهایی است که حتما باید ببینید. این شهر، یک قطب فرهنگی پرزرق‌وبرق و زیبا است و به معنای واقعی کلمه، جواهری در جنوب شرقی آسیا است. این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری مالزی است و مردم را از سراسر دنیا با ملیت‌ها و فرهنگ‌های گونگون در خود جمع کرده است. به دلایل متعدد، این شهر دیدنی بدون شک ارزش سفر کردن دارد. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

فراموش نکنید برای تهیه انواع تور آسیای جنوب شرقی می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین آفر تور و بلیط را در کجارو پیدا کرده و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تنوع فرهنگی و جمعیتی

کوالالامپور

کوالالامپور از زمان به اوج رسیدن خودش در دوران انقلاب صنعتی تا به حال همواره در حال توسعه و گسترش بوده است. با وجود این همه مردمی که از رنگ‌ها و نژادهای گوناگون و مذاهب مختلف در کنار هم در این شهر زندگی می‌کنند، کوالالامپور یک مرکز فرهنگی بسیار متنوع و جذاب است. این شهر مردمی از سراسر دنیا را به سوی خود دعوت می‌کند و کلان‌شهری است که مانند آن در دنیا وجود ندارد.  

در هر گوشه‌ای از این شهر، نشانه‌ای از حضور یک قوم و نژاد و رنگ را می‌بینید. آنها فارغ از هر رنگ و نژاد و مذهبی که دارند، در این شهر در کنار هم زندگی می کنند و بر جذابیت و پویایی آن می‌افزایند. از زرق و برق آسمان‌خراش‌های بلند گرفته تا کافه‌های کوچک و دنج، در هر گوشه از این شهر می‌توانید سبکی از زندگی را مشاهده کنید.

غذاهایی از گوشه و کنار دنیا

غذا در کوالالامپور

علاوه بر فرهنگ‌ها و مذهب‌های گوناگون که در این شهر خواهید دید، تقاضای بین‌المللی برای آشپزی مناطق دیگر که ناشی از جهانی سازی این شهر است، باعث شده که این شهر از نظر تنوع غذایی هم بی‌نظیر باشد.

غذاهای موجود در کوالالامپور، تنوع بسیار چشمگیری دارند و این شهر از آنجایی که به ترانزیت دنیا تبدیل شده و مردمی از گوشه و کنار دنیا را در خود جای داده است، هر غذا و طعم جدیدی که فکر کنید در آن پیدا می‌شود. هر قومی گوشه‌ای از خانه خود را به این شهر آورده است.

حتی تلفیق فرهنگ‌ها باعث تلفیق آشپزی هم شده است. مثلا شیرینی‌های فرانسوی را فرض کنید که با تغییراتی ژاپنی در طرز تهیه، سرو می‌شوند و با طعم‌های جدیدی مثل دوریان و موز ترکیب می‌شوند.

حفظ سنت‌های قدیمی

کوالالامپور

برای حفظ تاریخ غنی و متنوع مالزی و شهر کوالالامپور، موزه‌های زیادی در این شهر به هنر و زندگی اهالی این شهر اختصاص یافته است. بیشتر آنها در مرکز این شهر پایه‌گذاری شده‌اند. فرقی نمی‌کند که موزه‌های مجلل با گالری‌های شیک باشند یا خیابان‌های قدیمی که هنوز زندگی در آنها جریان دارد و مغازه‌های قدیمی و جست‌وجوگران کنجکاو دارد. کوالالامپور بدون شک به تاریخ و فرهنگ غنی خود می‌بالد و با گشت‌وگذار در خیابان‌های قدیمی و مدرن آن و همین طور سر زدن به موزه‌های مختلف این شهر می‌توانید با معماری، مذهب و فرهنگ اهالی این شهر آشنا شوید.

حمل و نقل راحت در پایتخت

حمل و نقل کوالالامپور

این شهر با وجود اینکه شلوغ و در هم و برهم به نظر می‌رسد ولی با مسیرهای گسترده‌ای از خطوط اتوبوس و قطار، مناطق مختلف آن با هم ارتباط پیدا کرده‌اند و دسترسی به آنها راحت است. از ایستگاه مرکزی شهر که قلب تبنده سیستم حمل و نقل شهری است می‌توانید به رگ‌های شهر کولالامپور در مناطق مختلف آن دسترسی پیدا کنید. در مسیر خود می‌توانید صدها جاذبه‌ گردشگری شهر را ببینید و لذت ببرید.

توسعه در سیستم حمل و نقل شهری ادامه دارد و حتی امروزه با وجود خطوط جدید، دسترسی به مناطق بسیار دورتر از مرکز شهر هم به راحتی ایجاد شده است. البته برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در سفر به کوالالامپور حتما ساعت شلوغی را در نظر بگیرید. چون ممکن است برای سوار شدن به قطار مجبور باشید مدت‌های طولانی صبر کنید.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز طبیعی

این شهر پرزرق و برق و دیدنی، میزبان برج کوالالامپور و برج‌های دوقلوی پتروناس است. این برج‌ها جزو بلندترین سازه‌های دنیا هستند. وجود آنها جذابیت خاصی به افق شهری کوالالامپور داده است و این شاهکارهای هنری و معماری، در سراسر دنیا به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شوند. وجود این سازه‌های باشکوه، نمادی از میزان توسعه و پیشرفت این شهر و ریشه‌های هنری و فرهنگی آن است. اگر این سازه‌های ساخت بشر با همه شکوه و زیبایی، شما را راضی نمی‌کند، در کوالالامپور ناامید نخواهید شد.

کوالالامپور جاذبه‌های نفس‌گیر دیگری چون غارهای باتو دارد. بیشتر کوهستان‌های اطراف این شهر از سنگ آهک ساخته شده است. از نظر اکوسیستم بسیار خاص و منحصربه فرد است و نه تنها ظاهر بیرونی آن شگفت‌انگیز است، بلکه در دل غارهای آن نیز شگفتی‌های فراوانی را مشاهده خواهید کرد.

برای آشنایی با جاهای دیدنی کوالالامپور می‌توانید فهرست کاملی از آن‌ها را همراه با اطلاعات کامل از قبیل آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه و... در کجارو ببینید.

خرید پرهیجان

یکی از ویژگی‌هایی که کوالالامپور را به آن می‌شناسد، وجود فرصت‌های فراوان برای خرید کردن است. این شهر هم مثل همسایه خود یعنی سنگاپور، میزبان تعدادی از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید جنوب شرقی آسیا است. بسیاری از برندهای لوکس و مشهور در این مراکز تجاری فروشگاه‌های نمایندگی خود را دایر کرده‌اند. مراکز خرید متعدد این شهر، هم لوکس و پرزرق و برق هستند و هم تعدادی مرکز خرید ارزان در بین آنها پیدا می‌شود تا همه بتوانند خرید کنند؛ حتی کسانی که بودجه محدودی برای خرید در نظر گرفته‌اند.

علاوه بر این مراکز خرید بزرگ و نمایندگی‌های برندهای بین‌المللی، در این شهر می‌توانید در بوتیک‌های شیک و جذاب، محصولاتی از بهترین طراحان داخلی را خریداری کنید. در این بوتیک‌ها، محصولات خود مالزی را در کنار برندهای جهانی مد خواهید دید.

مقرون به صرفه برای افراد با سطح مالی مختلف

فرقی نمی‌کند که برای سفر بودجه محدودی داشته باشید یا اینکه حسابی جیب‌تان پر از پول باشد. بیشتر چیزها در تور کوالالامپور قیمت‌های معقول و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. از رستوران‌های شیک و فروشگاه‌های لوکس گرفته تا فودکورت‌های عالی و غرفه‌های کوچک کنار خیابان، در کوالالامپور برای همه با وضع مالی مختلف، چیزهایی برای خریدن، خوردن، لذت بردن متناسب با هزینه سفر وجود دارد. هر کسی با هر مقدار بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته است، می تواند از گذراندن یک روز زیبا و لذت‌بخش در کوالالامپور، خرید کردن و خوردن غذاهای محلی لذت ببرد.

زندگی شبانه پرهیجان

در بعضی از شهرهای دنیا، زندگی با غروب آفتاب تقریبا به خواب می‌رود ولی کوالالامپور از آن شهرهایی است که در آن زندگی شبانه معنای دیگری دارد و پرهیجان و پرنشاط است.

در بعضی از محله‌های این شهر که بین گردشگران بسیار محبوب است، مردم از سراسر دنیا جمع می‌شوند تا از شور و هیجان شبانه و خوردن غذاهای خاص و لذیذ، لذت ببرند. بعضی از این محله‌ها گران‌تر و برخی دیگر ارزان‌تر هستند و در سراسر شهر در گوشه و کنار می‌توانید این خیابان‌های شلوغ را پیدا کنید.

در بعضی از آنها بیشتر از همه اهالی را می‌بینید که به تفریح مشغول‌اند؛ ولی بعضی دیگر از آنها، بیشتر محل رفت و آمد گردشگران است. مهم‌ترین کاری که در خیابان‌ها و بازارهای شبانه می‌توانید انجام دهید این است که غذای خیابانی و محلی را امتحان کنید و از خوردن طعم متفاوت آنها لذت ببرید.

در غذاخوری‌های هندی می‌توانید ساعت‌ها بنشینید، غذا بخورید و در صفحه نمایش بزرگشان، برنامه‌های جذاب ببینید.

حیات وحشت شگفت‌انگیز

حیات وحش

مالزی میزبان تعدادی از شگفت انگیزترین گونه‌های حیات وحش در دنیا است. بسیاری از مستندهای بی‌بی‌سی که از طبیعت و حیات وحش تهیه شده در بورنئو فیلمبرداری شده است. در مالزی یکی از بهترین مقصدها برای دیدن گونه‌های متنوع حیات وحش، کوالالامپور است. گرچه اینجا ممکن است به جذابیت و تنوع شرق مالزی نباشد ولی باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌های این شهر میزبان تنوع قابل ملاحظه‌ای از گونه‌های زیستی این منطقه هستند. پارک پرندگان و پارک پروانه‌ها از دیگر جاهایی است که مورد توجه علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش قرار می‌گیرد.

کوالالامپور

هر گوشه‌ای از این شهر که نگاه کنید، پر از الگوهای خاص است که توسط ساکنان شهر ایجاد شده است. از معبد گرفته تا غذا، از آسمان‌خراش تا طبیعت زیبا، هر جا که نگاه کنید تنوع فرهنگی و نژادی را در همه جاذبه‌ها مشاهده خواهید کرد. یکی از چالش‌های جذاب در کوالالامپور، خوردن غذاهای لذیذ است. غذاهایی از گوشه و کنار دنیا. در خیابان‌ها دنبال غرفه‌هایی بگردید که غذاهای مناطق شمالی مالزی را سرو می‌کنند. این غذاها را با غذای مناطق جنوبی مقایسه کنید و آنجا به تنوع فوق‌العاده و تمایز بی‌نظیر این شهر پی خواهید برد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه