۴۵ مقصد برای طرفداران هری پاتر (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۴۵ مقصد برای طرفداران هری پاتر (قسمت اول)

«هری پاتر» یکی از داستان‌هایی است که هر بیننده و خواننده‌ای را مجذوب خود می‌کند و آدم دلش می‌خواهد برای یکبار هم که شده دنیای جادوگری آن را تجربه کند. ۴۵ مقصد در دنیا وجود دارد که ما را به این دنیا نزدیک می‌کنند.

تاثیر «هری پاتر» را نمی‌توان نادیده گرفت. مجموعه کتاب‌های موفق و فیلم‌های اقتباسی هری پاتر منبع الهام دکور مدارس، نام کودکان و حتی سفرهای بسیاری بوده و هستند. در واقع بسیاری از پاتردوستان به مکان‌های خلق این کتاب و فیلم‌هایش همچنین مکان‌هایی که با تم دنیای جادوگری تزئین شده‌اند سفر می‌کنند. ما مجموعه‌ای از مقاصد را برای طرفداران هری پاتر گرد هم آورده‌ایم. این ۴۵ مقصد را، از جذابیت‌های گردشگری گرفته تا لوکیشن‌هایی که در آن J.K Rowling به شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش زندگی بخشید، حتما تماشا کنید و اگر طالب مطالب بیشتری درباره هری پاتر بودید کجارو را فراموش نکنید.

۱. دنیای جادوگری هری پاتر

هری پاتر

دنیای جادوگری هری پاتر یا The Wizarding World of Harry Potter مقصدی بدیهی برای طرفداران هری پاتر است. این پارک موضوعی در ارلاندو، لس آنجلس و ژاپن شعبه دارد. طرفداران در این پارک‌ها می‌توانند همان طور که در کتاب‌ها گفته شده جشن بگیرند، از سواری‌ها لذت ببرند و نمایش‌های جادویی را ببینند.

۲. تور استودیوی برادران وارنر در لندن - ساخت هری پاتر

تور استودیوی برادران وارنر در لندن – ساخت هری پاتر

طرفداران در لندن می‌توانند خارج از شهر به استودیوی برادران وارنر - ساخت هری پاتر واقع در Leavesden به سفر هری پاتری بروند. اینجا می‌توانید دنیای پشت صحنه فیلم را تجربه کنید و با نوشیدنی و بستنی کره‌ای پذیرایی شوید. تور استودیو برادران وارنر در هالیوود نیز برخی از وسایل «هری پاتر» و تجربیات مربوط به آن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

۳. ایستگاه کینگز کراس (King’s Cross)

 ایستگاه King’s Cross

ایستگاه کینگز کراس در لندن مکانی استثنایی برای مشتاقان هری پاتر است که در آن می‌توانند در حالی که از دیوار سکوی ۹ و سه چهارم عبور می‌کنند، از کسی بخواهند تا از آن‌ها عکس بگیرد. همچنین یک مغازه کادویی نیز در این مکان وجود دارد که ابزار جادویی می‌فروشد.

۴. Elephant House

Elephant House

جی کی رولینگ، «هری پاتر» را در جاهای مختلفی نوشته است؛ اما احتمالا معروف‌ترین آن‌ها کافه The Elephant House در ادینبرو، اسکاتلند است.

۵. 12 Picket Post Close

 12 Picket Post Close

خانه‌ی واقع در خیابان ۱۲ پیکت پست کلوز در حومه مارتین هرون شهر براکنل انگلیس، به‌عنوان لوکیشن خانه دورسلی‌ها یا همان خانه کودکی هری پاتر در خیابان چهار پرایوت درایو استفاده شد.

۶. قلعه انیک

قلعه Alnwick

قلعه انیک (Alnwick) واقع در شهرستان نورث‌آمبرلند متعلق به قرن ۱۱ است که از آن در سری فیلم‌های هری پاتر به‌عنوان مدرسه هاگوارتز استفاده می‌شد.

۷. کتابخانه Bodleian

۷. کتابخانه Bodleian

بخش‌های مختلف دانشگاه آکسفورد مانند دیوینیتی اسکول (Divinity School) در کتابخانه بادلین، در فیلم‌های هری پاتر به‌عنوان درمانگاه هاگوارتز نمایش داده شده‌اند. بخش دیگری از کتابخانه ـ یعنی کتابخانه دوک هامفری، به‌عنوان لوکیشن کتابخانه هاگوارتز مورد استفاده قرار گرفت.

۸. نیو کالج (New College)

 New College

راهروی سرپوشیده‌ی نیو کالج در آکسفورد، دیگر لوکیشن لحظه‌های فیلم «هری پاتر» بود؛ مانند صحنه‌ای که دریکو ملفوی در آن به راسو تبدیل شد.

۹. Christ Church

 Christ Church

سالن غذاخوری Christ Church در دانشگاه آکسفورد الهام‌بخش سالن بزرگ (Great Hall) در هاگوارتز بود.

۱۰. House of MinaLima

house of minalima

ادواردو لیما (Eduardo Lima) و میرا مینا (Mira Mina) طراحان گرافیکی هر هشت فیلم «هری پاتر» بوده‌اند. طرفداران می‌توانند طراحی‌ دنیای جادوگری خود را House of MinaLima در لندن ببینند.

۱۱. هری پاتر و کودک نفرین‌شده

 هری پاتر و کودک نفرین‌شده

نمایش دو قسمتی «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» در حال حاضر در سالن‌های تئاتر پالاس در لندن، لیریک در نیویورک و سالن تئاتر پرنسس در ملبورن، در حال اکران است.

۱۲. کلیسای جامع دورام (Durham Cathedral)

کلیسای جامع دورام (Durham Cathedral)

کلیسای جامع دورام دیگر لوکیشن فیلمبرداری هاگوارتز در دو فیلم اول بود.

۱۳. Glenfinnan Viaduct

Glenfinnan Viaduct

راه‌آهن Glenfinnan Viaduct در اسکاتلند که به «پل هری پاتر» معروف است، بخشی از مسیر قطار ویژه هاگوارتز بود. ماشین فورد آنجلیای آرتور ویزلی روی همین مسیر به پرواز درآمد. قطار بخار Jacobite واقعا یک منظره‌ی هری پاتری را ایجاد می‌کند. سوار یک قطار بخار شدن نیز یک تجربه محبوب است.

۱۴. پل هزاره (Millennium Bridge)

پل هزاره (Millennium Bridge)

در فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه»، پل هزاره‌ی لندن قربانی حمله یکی از مرگ‌خواران شد.

۱۵. Lacock Abbey

Lacock Abbey

از روستای قرون وسطی‌ای لکاک (Lacock) در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده کرده‌اند. در سری فیلم‌های «هری پاتر» نیز بسیاری از صحنه‌های هاگوارتز در صومعه لکاک فیلمبرداری شد. بازدیدکنندگان از لکاک همچنین می‌توانند از مخفیگاه Horace Slughorn و خانه‌ی لیلی و جیمز پاتر دیدن کنند.

۱۶. Hardwick Hall

 Hardwick Hall

عمارت Hardwick Hall در داربی‌شر لوکیشن فیلمبرداری برای صحنه‌های خارجی (و گاها داخلی) عمارت ملفوی بود.

۱۷. آبشار استیل (Steall Falls)

 آبشار استیل (Steall Falls)

آبشار استیل نزدیک فورت ویلیام در اسکاتلند کوهستانی به‌عنوان پشت صحنه‌ی اولین مرحله مسابقات سه‌جادوگر در چهارمین فیلم همچنین لحظاتی از بازی کوییدیچ استفاده شد.

۱۸. The Balmoral

 The Balmoral

رولینگ نوشتن «هری پاتر و یادگاران مرگ» را در هتل لوکس The Balmoral در ادینبرو به پایان رساند. نام آن اتاق را «اتاق جی کی رولینگ» نهاده‌اند و مشتاقان می‌توانند با پرداخت بیش از ۱۰۰۰ پوند، یک شب را در آن بمانند.

۱۹. باغ‌وحش لندن

باغ وحش لندن

بخش خزندگان در باغ‌وحش لندن مکان همان لحظه‌ی ماری معروف در اولین مجموعه فیلم «هری پاتر» است.

۲۰. ایستگاه Goathland

 ایستگاه Goathland

ایستگاه Goathland در یورکشر شمالی نقش اصلی را در توقف قطار ویژه هاگوارتز در اولین فیلم «هری پاتر» ایفا کرد.

مطالب مرتبط:

منبع huffpost

دیدگاه