بارش سنگین باران و برف در کشور

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
بارش سنگین باران و برف در کشور

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای از بارش شدید باران و برف در کشور و احتمال وقوع سیل خبر داد.

سازمان هواشناسی ضمن صدور اطلاعیه‌ای، با اشاره به بارش سنگین باران و برف در کشور در روزهای آینده، نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیل هشدار داد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، امروز، ۲۸ آبان ۹۸، در خلیج فارس، بوشهر، غرب و جنوب فارس حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر، گیلان و مازندران حداکثر بین۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر، در هرمزگان، شمال زنجان و جنوب شرق اردبیل حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر و در تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، شمال یزد حداکثر بین ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر بارش بارش رخ می‌دهد.

طبق پیش‌بینی این سازمان، فردا، چهارشنبه ۲۹ آبان ۹۸، بارش در مازندران حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر، گلستان حداکثر بین ۳۰ تا ۴۵ میلی‌متر، در هرمزگان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر و در سمنان، یزد، کرمان، غرب خراسان رضوی حداکثر بین ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر خواهد بود.

آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب نیز وجود دارد. لغزندگی جاده‌ها، مه، کاهش دید و احتمال کولاک برف و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی نیز وجود دارد؛ بنابراین لازم است هنگام تردد احتیاط و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

بر اساس این گزارش، بارش‌های روز سه‌شنبه در ارتفاعات و بیشتر نقاط کشور به‌شکل برف خواهد بود. احتمال رخداد رعدوبرق در استان‌های بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان، برخی نقاط هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز وجود دارد.

پنجشنبه ۳۰ آبان ۹۸، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان،‌ بارش باران و برف در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و رگبار و رعد وبرق در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و دریای عمان و جمعه (اول آذر ۹۸) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌هایی از خراسان شمالی و اردبیل رخ می‌دهد.

تصویر اصلی: خبرگزاری میزان

مطالب مرتبط:

منبع mehrnews

دیدگاه