برای ماجراجویی در طبیعت تایلند به جای پوکت، کرابی را انتخاب کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
برای ماجراجویی در طبیعت تایلند به جای پوکت، کرابی را انتخاب کنید

تایلند یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا برای ماجراجویی در دل طبیعت است. به‌جای پوکت که دچار اورتوریسم شده، برای تفریح در طبیعت تایلند، کرابی را انتخاب کنید.

در چند سال اخیر پوکت به یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق تایلند تبدیل شده است. همان طور که انتظار می‌رود، اورتوریسم یا افزایش بی‌رویه تعداد گردشگران و سفرهای توریستی، این منطقه را تحت‌تاثیر قرار داده است؛ ولی پوکت تنها منطقه در تایلند نیست که در آن می‌توانید از سواحل شنی سفید، سوار شدن بر قایق‌های بلند سنتی و بالا رفتن از صخره‌های جزیره‌ای و تفریحات آبی لذت ببرید. می‌توانید این شگفتی‌های طبیعت را در آرامش کامل تجربه کنید؛ دور از شلوغی و ازدحام پوکت. همه این جاذبه‌ها در استان کرابی وجود دارند.

در حالی که بیشتر استان کرابی که در شرق پوکت واقع شده است، در زمین اصلی قرار دارد؛ ولی دارای ۲۰۰ جزیره است که خطوط ساحلی آن را احاطه کرده‌اند. خارج از شهر کرابی، امکان ماجراجویی در دل طبیعت در میان جنگل‌های انبوه، کوهستان‌های صخره‌ای و غارهای دیدنی وجود دارد. صخره‌نوردی، دیدن زندگی دریایی متنوع و زیبا و سواحل دیدنی از دیگر جذابیت‌های کرابی است. از بانکوک مستقیما می‌توانید به کرابی پرواز کنید و زمانی که به کرابی برسید، این تفریحات در انتظار شما است.

صخره‌نوردی شگفت‌انگیز

صخره نوردی در تایلند

صخره‌های سنگ آهکی کرابی به‌خاطر ویژگی خاصی که دارند، برای مبتدی‌ها نیز مناسب هستند و افراد مبتدی هم می‌توانند صخره‌نوردی در این منطقه را تجربه کنند. از مهم‌ترین نواحی ایدئال برای صخره‌نوردی می‌توان تونسای، آئونانگ و ریلی بیچ را نام برد. اگر خودتان تجهیزات لازم را ندارید، یا اگر برای اولین بار است که قصد دارید صخره‌نوردی را امتحان کنید، شرکت‌های زیادی در این منطقه وجود دارند که تجهیزات لازم را در اختیار شما می‌گذارند و به‌همراه راهنمایان مجرب، امکان این تجربه جذاب را برایتان فراهم می‌کنند. حتی می‌توانید انتخاب کنید که دوست دارید چه سبکی از صخره‌نوردی را امتحان کنید.

اگر دوست ندارید با طناب از صخره‌ها بالا بروید، می‌توانید تفریحات دیگری مثل پرش از صخره و شیرجه در آب را تجربه کنید. همه آنچه که برای این تفریح نیاز دارید، کفش کوهنوردی و لباس شنا است. صعود سولو بر فراز آب‌های عمیق (Deep Water Soloing) یکی دیگر از تفریحات جذاب این منطقه است که امکان آن توسط شرکت‌های ارائه‌کننده تورهای صخره‌نوردی فراهم شده است. این شرکت‌ها کفش مناسب کرایه می‌دهند و با قایق شما را به تعدادی از بهترین مناطق برای این کار می‌برند. از صخره بالا می‌روید و در امنیت کامل در آب سقوط می‌کنید.

گشت‌وگذار دور جزایر

در کرابی داخل یک قایق بپرید و دور جزایر اطراف بگردید. برخی از این جزیره‌ها بزرگ‌تر هستند، صخره‌هایی دیدنی دارند که با پوشش گیاهی زیبایی پوشیده شده‌اند و مستقیما از دل دریا بیرون آمده‌اند. برخی دیگر جزایری مسطح هستند و آبی که آن‌ها را از هم جدا می‌کند بسیار کم‌عمق است و گاهی می‌توانید با پای پیاده از جزیره‌ای به جزیره دیگر بروید. بسیاری از آن‌ها صخره‌های مرجانی دارند که می‌توانید هم‌زمان با غواصی از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

می‌توانید به یکی از اهالی پول بدهید تا شما را دور این جزایر بگرداند یا اینکه یکی از تورهای شرکتی را رزرو کنید. با این تورها می‌توانید چندین جزیره را در یک روز ببینید.

بعضی از تورها وسایل غواصی کرایه می‌دهند و شما می‌توانید در میان مرجان‌های رنگارنگ و ماهی‌های زیبای آب‌های اطراف جزیره‌ها شنا کنید. در بعضی از این تورها با غذای محلی مثلا برنج، میگو و مرغ همراه با سس کاری نارگیلی تایلند از شما پذیرایی می‌شود. میوه‌های تازه نیز به‌عنوان میان‌وعده بعضی از پکیج‌ها عرضه می‌شود. راهنمایان این تورها به‌خوبی می‌دانند که کدام نقطه برای چه تفریحی بهتر است و شما را از شلوغی و ازدحام دور می‌کنند. با کمک این تورها می‌توانید از تجربه‌های سفر خود بیشتر لذت را ببرید.

قایق‌سواری ایستاده

قایق سواری در تایلند

در کرابی این فرصت را دارید تا تفریح محبوب در اینستاگرام یعنی قایق‌سواری ایستاده را تجربه کنید. می‌توانید در ساحل قایق کرایه کنید و به دریا بزنید. بعضی از شرکت‌های ارائه کننده تورهای قایق‌سواری، تورهای شبانه هم دارند. شرکت‌های زیادی در سواحل تجهیزات لازم را کرایه می‌دهند. قیمت ‌آن‌ها بسیار مناسب است و حتی با ساعتی ۳ دلار هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

در مناطقی مثل ساحل ریلی، امواج اقیانوس شدید نیست و می‌توانید از ساحل فاصله بگیرید. با توجه به زمان جزر و مد و ساعات روز می‌توانید برای سر زدن به غارهای اطراف و قایق‌سواری در آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کنید.

اگر این تفریح مناسب شما نیست، قایق‌سواری کایاک در اقیانوس را امتحان کنید. در ساحل امکانات لازم کرایه داده می‌شود.

پیاده‌گردی برای بازدید از غارها و معبدها

بازدید از غارها و معبدهای تایلند

در کرابی مسیرهای زیادی برای پیاده‌گردی وجود دارد که به غارهای متعددی منتهی می‌شود. یکی از این غارها غار الماس نامیده می‌شود که دارای منظره‌هایی جذاب و فرم‌های صخره‌ای عجیب است. از ساحل ریلی می‌توانید پیاده به‌سمت این غار حرکت کنید. ورودی آن نفری سه دلار است و روشنایی خوبی دارد. نام الماس به این خاطر روی این غار گذاشته شده که آب داخل آن تصاویر اطراف را به زیبایی منعکس می‌کند.

اگر برای پیاده‌گردی در آخرین روز حضور خود در کرابی برنامه‌ریزی می‌کنید، معبد غار ببر را در برنامه سفر خود قرار دهید. این غار تقریبا ده کیلومتر تا فرودگاه کرابی فاصله دارد و هتل‌های محلی برای دسترسی به آن سرویس دارند.

تفریحات ساحلی

تفریحات ساحلی در کرابی

اقیانوس در اطراف تایلند دمای ایده‌آلی دارد و گرم است. در گرم‌ترین فصل سال، مثلا در ماه مارس یا آوریل، میانگین دمای آب در ساحل آئونانگ ۳۰ درجه سلسیوس است. اگر صبح زود برای شنا به ساحل بروید تعداد افراد کمی را در ساحل خواهید دید و آب تمیزتر و صاف‌تر است. همچنین قبل از اینکه آفتاب بالا بیاید و شما را بسوزاند از آب و هوای مطبوع ساحل لذت می‌برید.

در سواحلی کرابی می‌توانید آشپزی سنتی تایلندی را امتحان کنید؛ مثلا نودل ماهی مشهور پد تای یا خائو پاد که با برنج سرخ شده تهیه می‌شود. می‌توانید پنکیک تایلندی را امتحان کنید که در واقع نوعی کرپ سرخ شده است که آن را با موز، توت فرنگی یا حتی نوتلا سرو می‌کنند. اسموتی انبه تازه یا نوشیدنی نارگیلی از دیگر خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که می‌توانید در این منطقه نوش جان کنید. از فرصت وجود میوه‌های تازه در این منطقه استفاده کنید؛ میوه‌هایی که به شیرینی آب‌نبات هستند.

فراموش نکنید برای تهیه انواع ??? ?????? همواره می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین آفر تور و بلیط را در کجارو پیدا کرده و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه