زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا را بشناسید (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا را بشناسید (قسمت دوم)

 بازدید از جاذبه‌های طبیعی یکی از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای سفر است. در این مطلب با زیباترین جاذبه‌های طبیعی دنیا آشنا می‌شوید.

جاذبه‌های طبیعی دنیا بسیار متنوع و دیدنی هستند و انتخاب کردن بهترین‌ها از بین این همه جاذبه، سخت است. در هر قاره و کشوری، می‌توانید نمونه‌هایی از این جاذبه‌ها را ببینید ولی تعدادی از این جاذبه‌ها به‌معنای واقعی کلمه خاص و متفاوت هستند و شبیه آن‌ها کمتر پیدا می‌شود.

بسیاری از این جاذبه‌ها را قبلا در کجارو به شما معرفی کردیم. در این مطلب ادامه فهرست بهترین جاذبه‌های طبیعی دنیا را خواهید دید.

ماچو پیچو، پرو

ماچو پیچو، پرو

 با وجود اینکه خرابه‌های سنگی ماچوپیچو کاری از حکمرانان اینکایی قرن پانزدهم است ولی زیبایی طبیعت بی‌نظیر اطراف آن را نباید نادیده بگیرید که بر جذابیت ماچوپیچو افزوده است.

در شهر باستانی ماچوپیچو که در میان مناطق کوهستانی واقع شده است، می‌توانید از دیدن چشم‌اندازی زیبا از هوایناپیچو، پوشش گیاهی سبز و قله‌های رشته کوه آند لذت ببرید.

ماچوپیچو مشهورترین جاذبه گردشگری پرو است.

تنگه میلفورد، نیوزیلند

تنگه میلفورد، نیوزیلند

نیوزیلند با چشم‌اندازهای نفس‌گیر طبیعی غریبه نیست. به‌خصوص در سواحل غربی جزیره‌ی جنوبی، منظره‌های شگفت‌انگیز و زیبایی خواهید دید از جمله تنگه میلفورد. یک آبدره کوهستانی که در آن فانتزی‌های ارباب حلقه‌ای شما به واقعیت تبدیل می‌شود.

کوه کلیمانجارو، تانزانیا

کوه کلیمانجارو، تانزانیا

کوه کلیمانجارو که بلندترین قله آفریقا است از بسیاری از کوه‌های مشهور دیگر جالب‌توجه‌تر است به این دلیل که این کوه آتشفشان قدیمی است و بخشی از یک رشته کوه محسوب نمی‌شود. قله مرتفع این کوه در میان دشت‌های وسیع در اطراف خود احاطه شده است بالا رفتن از این قله نیاز به مهارت‌های فنی کوهنوردی ندارد حتی کوهنوردان مبتدی می‌توانند صعود از این قله را در فهرست علاقه‌مندی‌های خود قرار دهند.

کوه فوجی، ژاپن

کوه فوجی، ژاپن

انتخاب کردن زیبا ترین نقطه در ژاپن کار سختی است ولی کوه فوجی یکی از دیدنی‌ترین نقاط طبیعی در ژاپن است. برای اینکه چشم‌انداز بسیار زیبایی از این کوه را در فصل بهار زمانی که درختان گیلاس شکوفه داده‌اند ببینید به دریاچه کاواگوچی سر بزنید. اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی هستید می‌توانید برای صعود از این قله برنامه‌ریزی کنید. برای صعود به این کوه، بهترین فصل از اواسط ژوئیه تا انتهای ماه اوت است وقتی که برف ها به‌اندازه‌ای آب می‌شوند که بتوانید به قله فوجی دسترسی پیدا کنید.

بیابان نامیب، نامیبیا

بیابان نامیب، نامیبیا

بیابان نامیب با لژهای لوکس و مناظری که انگار مال دنیای دیگری هستند، با وجود گونه‌های دیدنی و جذاب حیات وحش مثل کرگدن‌ها و زرافه‌ها و فیل‌ها، هچ مثل و مانندی روی زمین ندارد. در واقع با دیدن این تپه‌های شنی سرخ‌رنگ و درختان بلند ممکن است فکر کنید که روی کره مریخ پا گذاشته‌اید نه در بیابانی در جنوب غربی آفریقا.

پارک ایالتی ساحل نا پالی، هاوایی

پارک ایالتی ساحل نا پالی، هاوایی

این پارک میزبان یکی از زیباترین خطوط ساحلی دنیا است. آبشارهای بلند و سواحل هلالی‌شکل خلوت و بکر از ویژگی‌های این منطقه ساحلی است. برای اینکه شگفتی‌ها و جذابیت‌های این پارک دیدنی را تماما لمس کنید باید کمی زحمت بکشید. نا پالی را می‌توانید از هلی‌کوپتر ببینید. یا با نوعی قایق یا کلک‌های خاص و همین طور با کمی پیاده‌گردی نسبتا شدید می‌توانید خود را به اینجا برسانید.

دلتای اوکاوانگو، بوتسوانا

دلتای اوکاوانگو، بوتسوانا

دلتای اوکاوانگو ۱۳ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و در شمال بوتسوانا قرار گرفته است. اینجا مثل یک بهشت در دنیای واقعی است. چیتا، گورخز، بوفالو و کرگدن‌ها آزادانه در این منطقه می‌چرند. در زمستان آفریقا از این منطقه دیدن کنید بعد از باران و زمانی که دلتا لبریز از آب می‌شود. پوشش گیاهی و چمنزارهای اطراف راه‌های آبی، حیات وحش جذاب و متنوعی را به این منطقه کشانده است.

پاموکاله، ترکیه

پاموک‌کاله، ترکیه

پاموکاله یا پاموق‌قلعه که مجموعه‌ای از ۱۷ استخر طبیعی پله پله است، امروزه از مهم‌ترین مقاصد طبیعی گردشگری در سفر به ترکیه به شمار می‌آید. نام این منطقه در زبان ترکی به‌معنای قلعه پنبه‌ای است. سنگ‌آهک تراورتن بر ثر فرسایش این منظره بدیع را خلق کرده‌اند. پاموکاله مشرف به شهر دنیزلی قرار دارد. دمای آب این چشمه‌های اب گرم حدود ۳۵ درجه است.  

پیتونز، سنت لوسیا

پیتونز، سنت لوسیا

زیبایی سنت لوسیا را می‌توان به‌طور خلاصه در پیتونز ببینید که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. پیتونز دو درپوش آتشفشانی است. این دو قله آتشفشانی یکی پیتون بزرگ و دیگری پیتون کوچک نام دارند. این دو درپوش یا دودکش آتشفشانی جاذبه‌های نمادین جزیره سنت لوسیا هستند و گردشگران با شیوه‌های مختلفی می‌توانند از زیبایی آن دیدن کنند. یا می‌توانید از کوه‌ها بالا بروید یا اینکه اگر دوست ندارید کوه‌پیمایی کنید، در ساحل شوگر بمانید که بین دو پیتون قرار دارد.

ساحل پلایا دو لاس کاتدرالس، اسپانیا

ساحل پلایا دو لاس کاتدرالس، اسپانیا

این ساحل، یک مقصد گردشگری در شبه‌جزیره ایبری است. اسپانیا را به بهشت‌های جزیره‌ای و سواحل نسبتا دورافتاده‌اش می‌شناسند. این ساحل به خاطر صخره‌های طلاقی‌شکل‌اش مشهور است. این طاق‌ها چون شبیه به کلیساهای جامع به نظر می‌رسند باعث شده‌اند که این ساحل، با نام ساحل کلیساهای جامع شناخته شود.

 پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

 پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک در کرواسی مجموعه‌ای از ۱۶ دریاچه است که جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرواسی هستند. این دریاچه‌ها با آبشارهایی به هم متصل شده‌اند. البته اگر بتوانید از میان گردشگران سلفی‌بگیر راه خود را پیدا کنید، می‌توانید زیبایی بی‌نظیر این دریاچه‌ها را تماشا کنید که چیزی فراتر از تخیل است.

پروانس، فرانسه

پروانس، فرانسه

چشم‌اندازی زیبا از مزارع بی‌انتهای لاوندر باعث شده که پرووانس زیباترین و خوش‌عطرترین مکان در فرانسه باشد. در کارگاه‌های تقطیر، عصاره این گل‌ها تهیه و در بطری‌هایی بسته‌بندی می‌شود. از آن برای ساخت صابون، لوسیون و کرم استفاده می‌کنند. تعداد زیاد این مزارع با رنگ بنفش بی‌نظیری که دارد، باعث افتخار اهالی پروانس است.

جزایر راجا آمپات، اندونزی

جزایر راجا آمپات، اندونزی

راجا آمپات زنجیره‌ای از ۱۵۰۰ جزیره است که نزدیکی سواحل غربی وست پاپوا قرار دارند. قله‌های آتشفشانی مرتفع که از میان پوشش گیاهی سرسبز و انبوه سر بر آورده‌اند، دره‌های عمیق و درختان نخلی که از دیواره‌های صخره‌ای بیرون زده‌اند از جمله دیدنی‌های این جزایر است. این جزایر به خاطر تنوع زیستی قابل‌توجهی که دارند جزو دیدنی‌ترین و زیباترین مقصدهای گردشگری در این سیاره هستند.

صخره‌های دریایی رینیسفیارا (Reynisfjara)، ایسلند

صخره‌های دریایی رینیسفیارا (Reynisfjara)، ایسلند

اگر ماه، خط ساحلی داشت احتمالا شبیه این صخره‌های دریایی بود. این صخره‌های دریایی شگفت‌انگیز فقط بیست دقیقه با ماشین از ویک در جنوب ایسلند فاصله دارند. شن و ماسه سیاه و ستون‌های بازالتی با شکل‌های دیدنی و جذاب باعث شده این منطقه ساحلی یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط کشوری باشد که پر از شگفتی‌های طبیعی است.

سالار دو ییونی، بولیوی

سالار دو ییونی، بولیوی

سالار دو ییونی بزرگترین کویر نمک دنیا است و چشم‌اندازهایی عجیب و سوررئال دارد. وقتی خشک باشد مانند صفحه‌ای است که با کاشی‌های شکسته سفید پوشیده شده است و در فصل مرطوب سال، دریاچه‌ای کم‌عمق است که چون آینه‌ای تصویر آسمان را منعکس می‌‌کند و تجسمی رویای از بی‌نهایت است.

پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)، تانزانیا

پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)، تانزانیا

بخشی از پارک ملی سرنگتی که در تانزانیا قرار دارد بهترین موقعیت برای ماجراجویی در آفریقا است. برای اینکه شگفتی‌ بی‌نظیر این پارک یعنی مهاجرت بزرگ را ببینید بین ژانویه و ماه مارس به اینجا سفر کنید. این منطقه طبیعی شگفت‌انگیز شاهد مهاجرت ۱/۵ میلیون گاو وحشی آفریقایی است.

مجمع‌الجزایر سقطرا، یمن

مجمع‌الجزایر سقطرا، یمن

این مجمع‌الجزایر در شرق اقیانوس هند در نزدیکی سواحل جنوبی یمن قرار دارند. اینجا هم از نظر دورافتادگی و هم از نظر در اختیار داشتن مناظر سوررئال، بسیار عجیب و قابل‌توجه است. درختان خوش سیاوشان با ظاهری شبیه یوفو قابل‌توجه‌ترین ویژگی این جزایر است. مطمئن باشید چنین درختانی را در پارک نزدیک محل زندگی خود پیدا نخواهید کرد.

پارک ملی تورس دل پاین (Torres del Paine National Park)، شیلی

پارک ملی تورس دل پاین (Torres del Paine National Park)، شیلی

ستون‌های گرانیتی، دریاچه‌های لاجوردی و استپ‌هایی که در گوشه و کنار آن شترهای بی‌کوهان به چریدن مشغول‌اند، باعث شده که پارک ملی تورس دل پاین یکی از زیباترین نقاط نیم‌کره جنوبی باشد. اینجا مقصد محبوبی برای کوه‌نوردان و پیاده‌گردان است. مسیری دارد که طی کردن آن ۹ روز طول می‌کشد و از کل پارک عبور می‌کند.

ترول‌تونگا، نروژ

ترول‌تونگا، نروژ

اگر از کاربران اینستاگرام یا پینترست باشید حتما تصاویر صخره ترول‌تونگا را دیده‌اید.  نام این صخره به‌معنای زبان ترول است. اینجا مقصد محبوبی برای عکاسی است. این صخره به‌شکل افقی از کوه بیرون آمده و در ارتفاع ۷۰۰ متری از دریاچه قرار گرفته است. متاسفانه اینجا به خاطر محبوبیت زیاد و افزایش جمعیت گردشگران، تهدید می‌شود و سازمان‌های محلی از گردشگران خواسته‌اند تا از این مکان حفاظت کنند. حتی اگر نتوانید بهترین عکس پروفایل خود را از اینجا بگیرید، باز هم از دیدن آب‌دره‌های زیبا و نواحی کوهستانی اطراف آن لذت می‌برید.

اوبود، بالی

یوبود، بالی

اوبود بسیار شلوغ است ولی این شهر فقط چند دقیقه از روستا ای سنتی و اصیل و چشم اندازهای آرام روستایی فاصله دارد. می‌توانید یک دوچرخه یا موتور در هتل محل اقامت خود کرایه کنید و راهی این روستا شوید. در این روستاها از درختان میوه، مزارع پلکانی برنج دیدن کنید؛ مزارعی که کشاورزان آن‌ها را به‌شکل پلکانی همان طور که نسل‌های پیشین کشاورزی می‌کردند برای کشت و کار آماده می‌کنند.

اولورو، استرالیا

اولورو، استرالیا

اولورو که به نام صخره آیرز هم شناخته می‌شود، صخره‌ای ماسه‌سنگی در بخش جنوبی استرالیای مرکزی است. این صخره ۷۰۰ میلیون سال قدمت دارد. روش‌های مختلفی برای دسترسی و بازدید از آن وجود دارد. یکی پرواز با بالن که می‌توانید از بالا چشم‌اندازهای زیبای منطقه را ببینید. روش دیگر با موتور سیکلت و عبور از بیابان‌های اطراف است. یا اینکه از پایین صخره شروع به کوه‌پیمایی کنید. بازدید از شکوه و عظمت این صخره در فهرست علاقه‌مند‌های همه عاشقان سفر وجود دارد.

آبشار ویکتوریا زامبیا و زیمبابوه

آبشار ویکتوریا زامبیا و زیمبابوه

هیچ تجربه‌ای جذاب‌تر از ایستادن در مقابل بزرگترین آبشار دنیا نیست. بهترین زمان برای سفر به این منطقه و دیدن آبشار ویکتوریا بین ماه‌های ژوئیه و مه است بعد از اینکه فصل بارانی در این منطقه به پایان می‌رسد. در هر ثانیه ۵۰۰ میلیون لیتر آب از این آبشار فرو می ریزد.

ولینگ یانگ (Wulingyuan)، چین

ولینگ یانگ (Wulingyuan)، چین

منطقه زیبا و دیدنی ولینگ یانگ در استان هونان چین قرار دارد و شاید قرار دادن اسم آن در این فهرست، دست‌کم گرفتن این جاذبه‌ بی‌نظیر طبیعی باشد. این منطقه متشکل از هزاران ستون ماسه سنگی است که شبیه به آسمان‌خراش‌های طبیعی به نظر می‌رسند. ارتفاع بعضی از آن‌ها از برج امپایر استیت هم بلندتر است. مساحت این مجموعه ۲۶۴۰۰ هکتار است.

جزیره زاکینتوس، یونان

جزیره زاکینتوس، یونان

اگر می‌خواهید جزایر یونان را بینید و دوست ندارید به مقصدهای شلوغی مثل سامتورینی و میکونوس سفر کنید، سفر به جزیره زاکینتوس را در برنامه سفر خود قرار دهید. سواحل زیبای این جزیره با قایق قابل دسترسی است. زاکینتوس ۱۲۳ کیلومتر خط ساحلی دارد و دارای فرودگاه بین‌المللی است.

ژئوپارک ژانگی دانکسیا (Zhangye Danxia)، چین

ژئوپارک ژانگی دانکسیا (Zhangye Danxia)، چین

ژانگی دانکسیا کوهستان رنگارنگی است که آن را می‌توان پاسخ طبیعت به فتوشاپ دانست. رسوبات ماسه سنگ قرمز و ذخایر معدنی طی مدت بیش از ۲۰ میلیون سال این منظره سوررئال را در ژئوپارک ژانگی دانکسیا ایجاد کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه