زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا را بشناسید (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا را بشناسید (قسمت اول)

بازدید از جاذبه‌ های طبیعی یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگران در سفر است. در این مطلب با زیباترین جاذبه‌های طبیعی دنیا آشنا می‌شوید.

یخچال‌های طبیعی بزرگ، کوهستان‌های سربه‌فلک‌کشیده، دشت‌هایی که در گوشه و کنار آن، حیوانات وحشی زندگی می‌کنند؛ همگی تنها گوشه کوچکی از زیبایی‌های دنیایی هستند که ما در آن زندگی می‌کنیم.

اشاره کردن به همه زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت، به‌راحتی امکان‌پذیر نیست؛ ولی در ادامه این مطلب با ۵۰ مورد از آن‌ها اشنا می‌شوید. جاذبه‌هایی که دیدن آن‌ها نفس را در سینه حبس می‌کند و موجب شگفتی همه گردشگران می‌شود. از آریزونا تا جنوبگان، به گوشه و کنار دنیا سر می‌زنیم و این جاذبه‌های طبیعی را معرفی می‌کنیم. شاید آن‌ها را در بالای فهرست مقصدهای محبوب خود برای سفر قرار دهید.

بسیاری از این جاذبه‌ها را قبلا در کجارو به شما معرفی کردیم. در این مطلب به‌طور خلاصه پنجاه مورد از آن‌ها را نام می‌بریم.

آبشار آنجل، ونزوئلا

آبشار آنجل

ونزوئلا کشوری پر از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعی است. از جمله این شگفتی‌های طبیعی می‌توان به بلندترین آبشار دنیا، یعنی آبشار آنجل، اشاره کرد.

این آبشار در یک پارک ملی به نام پارک ملی کانایما قرار دارد که یک منطقه حفاظت‌شده توسط یونسکو است. کانایما با اختلاف، محبوب‌ترین جاذبه گردشگری این کشور است. آبشار آنجل ۱۹ برابر از آبشار نیاگارا بلندتر است. جالب است بدانید که این آبشار، الهام‌بخش انیماتورهای شرکت پیکسار برای خلق آبشار بهشت در انیمیشن آپ بوده است.

جنوبگان

جنوبگان

بله درست است. ما یک قاره کامل را در این فهرست آورده‌ایم.

با وجود اینکه ۹۹ درصد از مساحت جنوبگان با یخ پوشیده شده است؛ ولی این منطقه هنوز هم تنوع شگفت‌آور و قابل‌توجهی دارد. یخچال‌های طبیعی به رنگ آبی با منظره سوررئال، آتشفشان‌های فعال، گذرگاه‌های آبی دیدنی و چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از برف‌های دست نخورده تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این قاره است. این منظره‌های زیبا و شگفت‌انگیز، زیباترو شگفت‌انگیز‌تر می‌شوند؛ زمانی که یک پنگوئن امپراتور یا یک نهنگ گوژپشت خودی نشان بدهد.

آنتلوپ کنیون، آریزونا

آنتلوپ کنیون

دره آنتلوپ کنیون که در اینستاگرام بسیار مشهور است، در جنوب غربی آمریکا قرار دارد. نام این دره یک نام بومی است و اگر آن را ترجمه کنیم به‌معنای «جایی که آب از میان صخره‌های آن می‌گذرد» است. این دره بر اثر فرسایش و به مرور زمان ایجاد شده است. فضای باریک بین صخره‌ها تصاویر جذابی هنگام تابش نور آفتاب ایجاد می‌کند.

این پارک حاوی صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان به شکلی عجیب فرسایش یافته‌اند. در ساعاتی مخصوص از روز مناظری با نورپردازی‌های خاص در این دره شکل می‌گیرد. این منطقه بخشی از زمین‌های متعلق به قبیله ناواهو است.

بیابان آتاکاما، شیلی

بیابان آتاکاما

آیا تابه‌حال در مورد گشت‌وگذار روی سطح ماه رویاپردازی کرده‌اید؟ اگر دوست دارید چنین تجربه‌ای داشته باشید سفر به دره ماه در بیابان آتاکاما می‌تواند رویای شما را به حقیقت تبدیل کند. فرسایشی که بر اثر سال‌ها و قرن‌های متمادی در این منطقه ایجاد شده مناظری خاص ایجاد کرده است. چشم‌اندازهایی که شبیه به سطح یک سیاره دیگر یا ماه به نظر می‌رسد.

بیابان آتاکاما یکی از خشک‌ترین بیابان‌های دنیا در آمریکای جنوبی واقع شده است. این بیابان که بیشتر آن پوشیده از شن‌زار و نمک‌زار است، از سمت رشته کوه‌های آند به طرف اقیانوس آرام امتداد دارد.

درختستان بامبوی آراشی‌یاما، ژاپن

 درختستان بامبوی آراشی‌یاما

هر مسافری که به ژاپن سفر می‌کند تجربه تماشای درخشش بی‌نهایت نور خورشید در میان درختان بلند بامبو در درختستان بامبوی آراشی‌یاما در حومه کیوتو را نباید از دست بدهد. این تجربه فراتر از لذت بصری است. صداهایی که در این منطقه به گوش می‌رسد، صدای به هم خوردن چوب‌ها و صدای خشخش برگ‌ها صداهایی است که باعث آرامش هر گردشگری خواهد شد.

خیابان بائوباب‌ها، ماداگاسکار

خیابان  بائوباب‌ها،  ماداگاسکار

سفر به ماداگاسکار بدون تردید یک تجربه ماجراجویانه و جذاب خواهد بود. تجربه نابی که در کل زندگی‌تان شبیه آن را نخواهید داشت. از جمله مکان‌های جذاب و سورئالی که می‌توانید در ماداگاسکار ببینید خیابان بائوباب‌ها است؛ جایی که در آن درختان بائوباب با قرن‌ها قدمت در کنار یکدیگر به ردیف قرار گرفته‌اند. این مسیر حدود ۲۵۰ متر ادامه دارد ارتفاع این درخت‌ها به ۳۰ متر هم می‌رسد.

ماداگاسکار جزیره‌ای در اقیانوس هند و چهارمین جزیره بزرگ دنیا است.

مجمع‌الجزایر آزور، پرتغال

مجمع الجزایر آزور، پرتغال

مجمع‌الجزایر آزور در نزدیکی سواحل لیسبون قرار دارد. دره‌های سرسبز، صخره‌های ساحل اقیانوس و آبشارهای متعدد که در گوشه و کنار این منطقه قرار گرفته‌اند، باعث شده که آزور به یک بهشت بی‌نظیر برای گشت‌وگذار و ماجراجویی تبدیل شود. حتما قبل از اینکه سیل جمعیت گردشگران به این منطقه راه پیدا کند، برای سفر به آزور برنامه‌ریزی کنید.

آزور مجمع‌الجزایری تشکیل‌شده از ۹ جزیره آتشفشانی متعلق به کشور پرتغال است که در اقیانوس اطلس در ۱۵۰۰ کیلومتری غرب لیسبون قرار گرفته‌ است.

پارک ملی بنف، کانادا

پارک ملی بنف، کانادا

پارک ملی بنف یکی از زیباترین نقاط در کانادا است. چشم‌اندازهای زیبایی از کوهستان راکی کانادا و حیات‌وحش متنوع و بی‌نظیر از جمله دیدنی‌های پارک ملی بنف است. علاوه بر این، این پارک را به‌خاطر تعداد بی‌شماری دریاچه زیبا هم می‌شناسند. هرکدام از این دریاچه‌ها از دیگری بکرتر و زیباتر است. پارک ملی بنف به‌عنوان یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی جهان شناخته می‌شود.

بوراکای، فیلیپین

بوراکای، فیلیپین

با وجود خطوط ساحلی زیبا و چشم‌نواز و غروب‌های خیره‌کننده، تعجبی ندارد که بوراکای به‌عنوان یکی از بهترین جزایر دنیا شناخته می‌شود. متاسفانه تعداد گردشگران این جزیره بسیار افزایش پیدا کرده است. سال گذشته این جزیره مدتی بسته بود تا آسیب‌های ناشی از اورتوریسم یا افزایش بی‌رویه گردشگران، در آن کاهش پیدا کند. بعد از بازگشایی این جزیره تعداد گردشگران آن در طول روز محدود شده است.

این جزیره ۷ کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض دارد.

ساحل بولدرز (Boulders Beach)، آفریقای جنوبی

ساحل بولدرز (Boulders Beach)، آفریقای جنوبی

ساحل بولدرز در جنوب کوه تیبل قرار دارد و یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای کیپ‌ تاون است. آبی دریا، تخته‌سنگ‌های گرانیتی و پنگوئن‌ها جذابیت خاصی به این ساحل داده‌اند. بسیاری از مردم در این ساحل با فاصله کمی از پنگوئن‌های آفریقایی شنا می‌کنند. می‌توانید در این ساحل بنشینید و زیبایی خط ساحلی و البته پنگوئن‌های زیبا را تماشا کنید و لذت ببرید این ساحل بیشتر از هر چیز به‌خاطر همین پنگوئن‌ها به شهرت رسیده است.

شهر کابو سن لوکاس، مکزیک

شهر کابو سن لوکاس، مکزیک

شهر زیبای کابو سن لوکاس، که به‌طور خلاصه آن را کابو می‌نامند میزبان ۶۷ پارک ملی، چندین کیلومتر خط ساحلی و چشم‌اندازهای متنوع است. از بیابان‌ها گرفته تا کوه‌های آتشفشان پوشیده از برف. برای اینکه از زیبایی‌های این شهر لذت ببرید از ریزورت توریستی خود خارج شوید تا بتوانید آبی دریا و حیات دریایی بی‌نظیر منطقه را ببینید.

کاپادوکیه، ترکیه

کاپادوکیه، ترکیه

کاپادوکیه نام منطقه‌ای در ترکیه است که کل این شهر در میان صخره‌ها تراشیده شده است. این شرکت در نوع خود در دنیا بی‌نظیر و شگفت‌آور است. ولی زمانی که بالون‌ها در آسمان این شهر به پرواز در می‌آیند زیبایی آن دو چندان می‌شود. این محوطه باستانی از سال ۱۹۸۵ از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته شده و ثبت شده است.

صخره‌های موهر، ایرلند

چهره‌های موهر، ایرلند

هیچ چیزی مانند این شگفتی طبیعت نمی‌تواند زیبایی‌های ایرلند را به تصویر بکشد. صخره‌های موهر به ‌معنای صخره‌های ویرانه، در دهکده‌ی ساحلی لیسکانور، در شهرستان کلر در ایرلند قرار دارند. ارتفاع این صخره‌ها از سطح اقیانوس اطلس در هاگز هد ۱۲۰ متر است که در شمال برج اوبراین در فاصله‌ی ۸ کیلومتری از هاگز هد به حداکثر ۲۱۴ متر می‌رسد. زیبایی بی‌نظیر این صخره‌ها را می‌توانید در فیلم‌هایی از جمله هری پاتر و شاهزاده دورگه ببینید.

پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دنالی، آلاسکا

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنالی، آلاسکا

زیبایی بی‌نظیر این پارک ملی ارزش آن را دارد که دمای پایین آن را تحمل کنید. با یک سفر جاده‌ای می‌توانید در این منطقه به گشت‌وگذار بپردازید و از دریاچه‌های بی‌نظیر و کوهستان‌های مرتفع آن دیدن کنید. وسعت این پارک ملی بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع است. پارک ملی دنالی سومین پارک ملی پهناور آمریکا است.

خلیج دیسکو، گرینلند

خلیج دیسکو، گرینلند

گریلند سرزمینی اسرارآمیز و یخی و یکی از زیباترین نقاط روی کره زمین است. از نظر زیبایی‌های طبیعی هیچ کم و کسری ندارد. خلیج دیسکو به زیبایی تمام جذابیت بکر این جزیره را به تصویر می‌کشد. کوه‌های شگفت‌انگیز، مناظر ساحلی جذاب و تماشای نهنگ‌های گوژپشت از جمله جذابیت‌های خلیج دیسکو برای گردشگران است.

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

 جزایر گالاپاگوس، اکوادور

وصف جذابیت و زیبایی جزایر گالاپاگوس را همه شنیده‌اید. شاید برای سفر بعدی خود این مقصد را انتخاب کرده باشید. در جزایر گالاپاگوس می‌توانید حیات‌وحش بی‌نظیر را مشاهده کنید. از جمله پرنده‌های زیبایی به نام غاز پاآبی یا کودن پاآبی. بهترین روش برای گشت‌وگذار در این جزایر استفاده از تورهای کروز است. شهرت این جزایر به‌خاطر گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر‌به‌فردی است که در این جزایر یافت می‌شوند.

گرند کنیون، آریزونا

گرند کنیون، آریزونا

کسی نیست که آوازه پارک ملی گرند کنیون را نشنیده باشد. سال ۲۰۱۹ صدمین سال آغاز به کار این پارک ملی است و بهترین زمان برای این است که از یکی از ۷ عجایب طبیعی دنیا بازدید کنید. می‌توانید برای پیاده‌گردی در تعدادی از زیباترین و جذاب‌ترین مسیرهای این پارک برنامه‌ریزی کنید. در طول مسیر می‌توانید از یکی دو آبشار هم دیدن کنید.

پیش از مهاجرت اروپاییان، این دره محل زندگی بومیان آمریکایی بوده است. آن‌ها حتی این دره را یک مکان مقدس می‌شمردند. نخستین اروپایی که به دره گرند کنیون رسید فردی اسپانیایی به نام گارسیا لوپز دکاردناس است که در سال ۱۵۴۰ به این دره رسید. در حال حاضر هنوز در حدود ۵۰۰ سرخ‌پوست در گرند کنیون زندگی می‌کنند.

دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

دیواره بزرگ مرجانی بزرگ‌ترین موجود زنده روی زمین است که از فضا مشاهده می‌شود. این دیواره بزرگ مرجانی و آب‌های اطراف آن بهترین مکان برای غواصان است و آن‌ها سالانه به این منطقه سفر می‌کنند تا از دیدن زندگی دریای شگفت‌انگیز در این منطقه لذت ببرید. این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف است که به‌صورت نواری در دریای مرجان در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده است. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت‌ شده ‌است.

جزایر فارو

جزایر فارو

اگر تابه‌حال چیزی در مورد جزایر فارو نشنیده‌اید، بدون شک به‌زودی حرف‌های زیادی خواهید شنید. خطوط ساحلی صخره‌ای، خانه‌هایی که بام آن‌ها پوشیده از علفزار است و تعداد زیادی طوطی دریایی از جمله دیدنی‌های این مجموعه جزایر آتشفشانی است. جزایر فارو متشکل از ۱۸ جزیره آتشفشانی است که به گوشه و کنار آن که سر بزنید فرصت‌های بی‌نظیر برای عکاسی دارد. آبشارهای زیبایی که پله پله از ارتفاع زیاد به پایین می‌ریزد انگار از دل یک رمان فانتزی بیرون آمده است. تپه‌های سرسبز، اقیانوس بی‌کران و صخره‌های سنگی از دیگر دیدنی‌های مجموعه جزایر فارو است.

مجمع‌الجزایر فرناندو دی نورونیا، برزیل

مجمع الجزایر فرناندو دی نورونیا، برزیل

این مجمع‌الجزایر در جنوب شرقی سواحل برزیل قرار گرفته و شامل ۲۱ جزیره است. زیباترین سواحل و شگفت‌انگیز‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی برزیل را می‌توانید در این مجمع‌الجزایر مشاهده کنید. آبشارهای شگفت‌انگیز، صخره‌های سنگی بلند و سواحل شنی وسیع و زیبا از جمله دیدنی‌های این مجمع‌الجزایر است که توجه همه گردشگران را جلب می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این منطقه این است که تعداد گردشگران آن محدود شده است؛ در نتیجه فرصت خوبی است تا در خلوتی و آرامش از آن دیدن کنید.

خلیج هالونگ، ویتنام

 خلیج هالونگ، ویتنام

خلیج هالونگ در شمال شرقی ویتنام قرار دارد. این منطقه را به‌خاطر آب‌های آبی و بی‌کران و جزایر سنگ آهکی پراکنده که در آب قرار گرفته است، می‌شناسند. این جزیره‌ها با درختان استوایی و حیات‌وحش بی‌نظیری پر شده‌اند. با قایق‌های تفریحی می‌توانید از بین این جزیره‌ها عبور کنید و زیبایی بی‌نظیر آن را تماشا کنید. همچنین داستان‌ها و افسانه‌هایی که در مورد آن‌ها وجود دارد بشنوید.

تکامل کارست‌های خلیج‌ها لونگ در طی ۲۰ میلیون سال و تحت‌تاثیر آب و هوای مرطوب گرمسیری روی داده است.

 جزیره اسکای، اسکاتلند

 جزیره اسکای، اسکاتلند

آبگیرهای زیبا و تپه‌های دیدنی تنها دو نمونه از زیبایی‌های شگفت‌انگیز جزیره اسکای هستند. منظره‌هایی که در رویا و رمان‌های فانتزی خواهید دید، در این جزیره به‌وفور یافت می‌شود. زیبایی‌های طبیعی در این جزیره بی‌نظیر و تمام‌نشدنی است. علاوه بر زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی این جزیره از نظر غذا برای رستوران هم بسیار قابل‌توجه است. بهترین و باکیفیت‌ترین سبک آشپزی به شیوه رستوران‌های ستاره‌دار میشلن را می‌توانید اینجا امتحان کنید.

دریاچه بایکال، روسیه

 دریاچه بایکال، روسیه

دریاچه بایکال قدیمی‌ترین و عمیق‌ ترین دریاچه جهان است. دریاچه بایکال بزرگ‌ترین منبع آب شیرین جهان به شمار می‌آید. تقریبا ۲۰ درصد تمام آب شیرین غیرمنجمد سطحی روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد. این دریاچه در عمیق‌ترین نقطه به ۱۷۴۱ متر هم می‌رسد. اگر زمستان از این دریاچه دیدن کنید، اینجا به یک سرزمین رویایی و بزرگ‌ترین پیست اسکیت روی یخ تبدیل می‌شود.

دریاچه تکاپو (Lake Tekapo)، نیوزیلند

دریاچه تکاپو (Lake Tekapo) ، نیوزیلند

گل‌های لوپن با رنگ‌های بی‌نظیر سفید و صورتی و آبی، بومی نیوزیلند نیستند و به آمریکای شمالی تعلق دارند؛ ولی در اطراف دریاچه تکاپو، این گل‌ها می‌رویند و وقتی گل‌های زیبا با پس‌زمینه‌ای از آب دریاچه خودنمایی می‌کنند، چشم‌انداز زیبایی خلق می‌کنند که زیباترین منظره در این کشور است.

دریاچه لاگونا کلرادا (Laguna Colorada)، بولیوی

دریاچه لاگونا کلرادا (Laguna Colorada)، بولیوی

دریاچه لاگونا کلرادا، یک دریاچه آب شور در نزدیکی شمال سن پدرو است. سه ساعت با ماشین از سن پدرو تا این دریاچه فاصله است. این دریاچه را به خاطر آب قرمز رنگش می‌شناسند که به خاطر وجود نوعی جلبک خاص است که معمولا در گرمای شدید رشد می‌کند. از ماه دسامبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه ست. زمانی که فلامینگوها در دریاچه حضور دارند. در این زمان، دریاچه پر از آب است، پرندگان زیادی در اطراف آن حضور دارند. برای اینکه دریاچه را در قرمزترین حالت خود مشاهده کنید، هنگام غروب آفتاب برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع cntraveler

دیدگاه