با تورهای جدید شبانه از موزه‌های واتیکان دیدن کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
با تورهای جدید شبانه از موزه‌های واتیکان دیدن کنید

با راه‌اندازی تورهای جدید شبانه‌، علاقه‌مندان می‌توانند در طول شب از موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین دیدن کنند و تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنند.

تور جدیدی موسوم به «تور واتیکان پس از ساعت‌ها» (Vatican After Hours Tour) به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در طول شب از موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین دیدن کنند، درست ساعت‌ها پس از آنکه مردم به خانه‌های خود رفته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند سه ساعت پس از بسته‌شدن درهای ورودی‌ این جاذبه‌ها، در گروه‌های ۱۲ نفره از مجموعه‌های هنری گسترده‌ی واتیکان و کلیسای سیستین بازدید به عمل آورند. راهنماهای حرفه‌ای، بازدیدکنندگان را به یک ماجراجویی زیر نور ستارگان می‌برند تا به گشت‌وگذار در مجموعه‌ای از معماری تاریخی و هنر تحسین‌شده‌ی جهانی نظیر نقاشی مکتب آتن، شاهکاری از رافائل و دیوارنگاره‌های اتاق‌های رافائل، آفرینش آدم و داوری نهایی از میکل‌آنژ بپردازند.

واتیکان

موزه‌های واتیکان از ۵۴ گالری تشکیل می‌شود که بهترین هنر و معماری را در محیطی شبانه پیشکش بازدیدکنندگان می‌کنند، تجربه‌ای که تاکنون نصیب تعداد معدودی شده است. راهنماهای تور، داستان‌هایی راجع به هنرمندان این آثار و زندگی آن‌ها می‌گویند و همین طور از هیجان و رقابتی که بین خالقان معتبرترین جواهرات واتیکان وجود داشت،‌ صحبت می‌کنند. آن‌ها بینش ارزشمندی که در پس آثار هنری نهفته است را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند و به بررسی برخی از نوآورانه‌ترین تکنیک‌های هنری دوران‌های مختلف می‌پردازند.

واتیکان

بازدیدکنندگان می‌توانند دیداری شبانه از کلیسای سیستین داشته باشند که زمانی فقط برای پاپ‌ها یا مجمع انتخابات پاپ امکان‌پذیر بود. آن‌ها در طول این تور، اطلاعاتی راجع به چالش‌های میکل‌آنژ در خلق یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بشریت به دست خواهند آورد. علاوه بر این، علاقه‌مندان می‌توانند از تماشای نقاشی‌های خارق‌العاده روی دیوارها و سقف‌ها در زیر نورپردازی‌هایی که تمام جزئیات ظریف این جاذبه‌ها را به نمایش می‌گذارند، نهایت لذت را ببرند.

تور جدید شبانه‌ی بازدید از موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین توسط شرکت «What A Life Tours» ارائه می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت «www.whatalifetours.com» مراجعه کنند.

اگر به واتیکان، کوچکترین کشور جهان، سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی واتیکان را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه