گردشگران تایلند برای خدمات ترساندن کبوترها پول می‌دهند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
گردشگران تایلند برای خدمات ترساندن کبوترها پول می‌دهند

گردشگران دروازه‌ی تا پی در چیانگ مای تایلند، برای اینکه عکس‌های اینستاگرامی معرکه‌ای بگیرند، به افرادی پول می‌دهند که کارشان ترساندن و به پرواز درآوردن کبوترها در زمان عکاسی آن‌ها است.

«دروازه تا پی» (Tha Pae Gate)، یکی از جاهای دیدنی چیانگ مای تایلند به شمار می‌رود که سالانه هزاران گردشگر برای گرفتن عکس، در میدان جلوی این دیوار جمع می‌شوند. این دیوار قدیمی به قرن سیزدهم تعلق دارد و بازدیدکنندگان بابت خدمات «ترساندن کبوترها» پول می‌دهند تا بتوانند تصاویر اینستاگرامی فوق‌العاده‌ای بگیرند.

از میدان همین محدوده برای اجرای موسیقی زنده و سایر رویدادها نیز استفاده می‌شود؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و کبوترها، دسته‌دسته در اینجا به پرواز درمی‌آیند تا شاید خرده‌غذایی روی زمین نصیب‌شان شود. واضح است که چنین چشم‌انداز وسوسه‌کننده‌ای باعث می‌شود این کبوترها، دشمنان خود را فراموش کنند که معمولاً در همین مکان کمین کرده‌اند.

کبوترهای دروازه‌ی تا پی، شهرت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند. با نگاهی به تصاویر منتشرشده از این محل می‌بینید که گردشگران با دست‌هایی باز مشغول رقصیدن و چرخیدن در میان کبوترهایی هستند که به این‌طرف و آن‌طرف پرواز می‌کنند. اما واقعیت فراتر از چیزی است که در اینستاگرام دیده می‌شود.

چیانگ مای

همان طور که گفتیم، کبوترها دوست دارند که در اطراف این میدان راه بروند و استراحت کنند؛ اما گردشگرانی که به‌دنبال عکس‌گرفتن با آن‌ها هستند، به همین موضوع اکتفا نمی‌کنند و به یک‌سری افراد حدود ۰٫۶ دلار پول می‌دهند تا با ترساندن پرنده‌ها، بتوانند عکس‌های جذاب‌تری بگیرند. این افراد معمولاً پرنده‌ها را با غذا فریب می‌دهند و بعد درست زمانی که مشتری قصد عکاسی دارد، با کوبیدن پای خود بر زمین یا تکان‌دادن پرچم، موجب پرواز پرنده‌ها می‌شوند.

چیانگ مای

اگر با شنیدن این موضوع دل‌تان برای کبوترها سوخته است، احتمالاً از شنیدن این خبر خوشحال می‌شوید که مقامات شورای شهر در حال محدودکردن و کاهش فعالیت ترساننده‌های پرنده هستند. هرچند که این موضوع به‌خاطر حمایت از کبوترها نبوده است و در واقع شورای شهر می‌خواهد تعداد کبوترهای این منطقه را محدود کند؛ هرچند تا زمانی که گردشگران و ترساننده‌های پرنده به کبوترها غذا می‌دهند و آن‌ها را طعمه‌ی خود می‌کنند، این امر محقق نمی‌شود. به همین دلیل هر کسی که در این منطقه اقدام به فروش غذای پرنده کند، با جریمه‌ی ۶۶۳ دلاری مواجه می‌شود.

اگر می‌خواهید به تایلند سفر کنید، کجارو انواع تورهای لحظه آخری تایلند را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس‌های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه