با جاذبه‌های کمتر شناخته شده فلورانس آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
با جاذبه‌های کمتر شناخته شده فلورانس آشنا شوید

بازدید از شهری مانند فلورانس ایتالیا، تجربه‌ای منحصربه‌فرد به حساب می‌آید، به‌خصوص که اگر گردشگران با کمی جستجو بتوانند از جاذبه‌های کمتر شناخته شده این شهر نیز دیدن کنند.

بی‌شک فلورانس آثار باارزشی از هنر و معماری جهان را در خود جای داده است. این شهر را با کلیسای جامع باشکوهش،‌ برج ناقوس جوتو، گالری اوفیتزی و پل پونته وچیو می‌شناسند؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و جاهای دیدنی متعددی در فلورانس ایتالیا وجود دارد که حتی مردم محلی هم از آن‌ها بی‌خبر هستند و قطعاً ارزش دیدن دارند.

کلوسو دل آپنینو 

فلورانس

ویلای دمیدوف فقط ۳۰ دقیقه با مرکز شهر تاریخی فلورانس فاصله دارد و یکی از جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آید.

این ویلای باشکوه، باغی فوق‌العاده دیدنی دارد که در آن مجسمه‌ای متعلق به قرن ۱۶ خودنمایی می‌کند. این مجسمه را پیکرتراش ایتالیایی جامبولونیا ساخته است و کلوسو دل آپنینو (Colosso dell’Appennino) نام دارد. در سفر به فلورانس حتماً بازدید از این جاذبه را در برنامه‌ی خود بگنجانید.

موزه‌ سن مارکو

فلورانس

اگر قبلاً از فلورانس دیدن کرده‌اید یا به‌خوبی آن را می‌شناسید، از بازدید موزه‌های شلوغ و معروف آن نظیر گالری آکادمیا و افیتزی اجتناب کنید و در عوض به موزه‌ سن مارکو بروید. این موزه در صومعه‌ی دومینیکن قرار گرفته و آثار هنری زیبایی از قرن شانزدهم نظیر تابلوهای بئاتو آنجلیکوی بزرگ را در خود جای داده است. در این موزه می‌توانید با خیال راحت بگردید، چراکه خبری از صف‌های طولانی و شلوغی جمعیت نیست.

تودو مودو

فلورانس

درست در فاصله‌ی کمی از کلیسای زیبای سانتا ماریا نوولا، جذاب‌ترین کتاب‌فروشی فلورانس به‌نام تودو مودو قرار دارد که از مجموعه‌ای عظیم از کتاب‌های انگلیسی و ایتالیایی برخوردار است. اینجا فقط یک کتاب‌فروشی معمولی نیست و مکانی فوق‌العاده برای صرف میان‌وعده‌ی صبحگاهی و یک ناهار مختصر به حساب می‌آید.

بورگو سن جاکوپو

فلورانس

اگر در سفرتان به فلورانس، به دنبال راه فراری از ازدحام گردشگران هستید، می‌توانید به منطقه‌ی اولترارنو (Oltrarno) بروید که در آن طرف رودخانه‌ی آرنو قرار دارد و خلوت‌ترین و دل‌انگیزترین منطقه‌ی شهر محسوب می‌شود. در این منطقه، خیابانی مخفی در نزدیکی پل قدیمی پونته وکیو به‌نام بورگو سن جاکوپو وجود دارد که با قدم‌زدن در آن می‌توانید از زیبایی کاخ‌ها و برج‌های آن لذت ببرید و از روی پل قدیمی شاهد چشم‌اندازی خارق‌العاده باشید.

داروخانه سانتا ماریا نوولا

فلورانس

داروخانه سانتا ماریا نوولا با اسم رسمی آفیسینا پروفیومو (Officina Profumo) در سال ۱۲۱۲ توسط فرقه دومینیکن احداث شد و یک گوهر پنهان واقعی در فلورانس به شمار می‌رود که در نزدیکی ایستگاه قطار سانتا ماریا نوولا قرار دارد. البته در اینجا خبری از دارو نیست و رایحه‌ی خوشبوی عطرهای مختلف به مشام می‌رسد. احتمالاً نمی‌دانید که ساخت اولین عطر در دنیای مدرن متعلق فلورانس است، زمانی که کاترین دو مدیچی، ملکه‌ی فرانسه، برای روز عروسی خود درخواست ساخت یک عطر را داد.

نقاشی خیابانی در ویا توسکانلا

فلورانس

در نزدیکی میدان باشکوه پیتی، خیابان باریکی مملو از نقاشی‌های خیابانی وجود دارد که اغلب از نظر گردشگران مخفی می‌ماند. خیابان ویا توسکانِلا (Via Toscanella) مطمئناً محلی عالی برای علاقه‌مندان به هنر خیابانی محسوب می‌شود.

بازار اشیای دست دوم در میدان دی چومپی

فلورانس

هیچ چیزی بهتر از گشت‌وگذار در بازار اشیای عتیقه و دست‌دوم نمی‌تواند گردشگران را با روح اصیل یک شهر آشنا کند. معروف‌ترین بازار اشیای دست‌دوم فلورانس در میدان چومپی قرار دارد و محلی عالی برای خرید وسایل دست‌دوم باکیفیت یا اشیای عتیقه برای تزئین منزل‌ به حساب می‌آید.

حکاکی مخفی میکل آنژ

فلورانس

در نمای بیرونی کاخ وکیو که مرکز اداری شهر فلورانس است، می‌توانید چهره‌ای حکاکی‌شده را ببینید که توسط میکل آنژ خلق شده است. این هنرمند زمان زیادی را در این میدان می‌گذراند و بنا بر روایتی، او چهره‌ی مردی را حکاکی کرده است که با داستان‌هایش حوصله‌اش را سر می‌برد و او فقط وانمود می‌کرد به داستان‌هایش گوش می‌دهد.

علائم راهنمایی و رانندگی کلت

فلورانس

در سفر به فلورانس، به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنید؛ چراکه هنرمندی محلی به‌ نام کلت (Clet) از تابستان سال ۲۰۱۰، برچسب‌های جالبی به آن‌ها اضافه کرده است. حالا این برچسب‌ها بخشی از صحنه‌ی هنری فلورانس هستند، با اینکه بسیاری از مردم از جمله مدیران شهر، برای آن‌ها ارزشی قائل نیستند.

پرسئوس و سر مدوسا

فلورانس

یکی از جاهای دیدنی فلورانس مطمئناً ایوان لوجیا دی لانزی است که در نزدیکی میدان وکیو قرار دارد و چندین مجسمه‌ی فوق‌العاده از هنرمندان ایتالیایی در آن خودنمایی می‌کنند. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های آن، پرسئوس و سر مدوسا اثری از بن‌ونوتو چلینی بزرگ است. جذابیت این مجسمه فقط به بخش جلوی آن خلاصه نمی‌شود، بلکه پشت آن نیز دیدنی است چراکه در پشت سر پرسئوس، چهره‌ای از خالق اثر تراشیده شده است.

باغ توریجیانی

فلورانس

علاوه بر باغ‌های زیبای بوبولی و باردینی، باغ مخفی خصوصی دیگری نیز در فلورانس وجود دارد. باغ توریجیانی، بزرگ‌ترین باغ خصوصی اروپا محسوب می‌شود که در محدوده‌ی شهری قرار دارد. مالک این باغ آن را به پارکی رمانتیک به سبک انگلیسی تغییر داده و اکنون بهشتی سرسبز در وسط شهر فلورانس است.

اگر شما هم مشتاق سفر به ایتالیا و بازدید از شهر زیبای فلورانس هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور ایتالیا آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه