هشدا سفارت ایران در عمان نسبت به افزایش مهاجرت ایرانی ها

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش سه شنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
هشدا سفارت ایران در عمان نسبت به افزایش مهاجرت ایرانی ها

سفارت ایران در مسقط با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش جذابیت مسافرت به کشور عمان و فراهم شدن بسترهای سوداگری هشدار داد.

سفارت ایران در عمان، نسبت به افزایش جذب مسافر در کشور عمان و شکل‌گیری بستری برای سو استفاده از آن، هشدار داد. در این اطلاعیه به مشکل مهاجرت به عمان و پیامدهای آن اشاره شده است. در این اطلاعیه آمده است، که روند مهاجرت ایرانیان به کشورعمان به طور بی‌سابقه‌ای رو به افزایش است. دلایل مهاجرت‌ ایرانی‌ها به عمان در این اطلاعیه، مواردی زیر است:

۱- سابقه رابطه ممتاز عمان با ایران در منطقه خلیج فارس که به نیم قرن می‌رسد.

۲- ساختار سیاسی حاکم بر ایران، که از عمان تصویری آرام و امن در جهان به نمایش گذاشته است و این کشور را در ردیف کشورهای هدف جهانگردی قرار داده است.

۳- فراهم کردن بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک، بدون کمترین سختگیری‌های اداری و بوروکراسی.۴- اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور و امتزاج قومیتی برخی از قبایل ساکن در کشور عمان با اقوام ساکن ایران

۵- پایین بودن مالیات در کشور عمان و نرخ پایین بهره و بالا بودن ارزش پول این کشور.

عوامل ذکر شده در این اعلامیه، بر جذابیت‌های مسافرت به عمان افزوده است. از سوی دیگر قشر مهاجران ایرانی به کشور عمان، اغلب از شهرستان‌های جنوبی کشور و از اقشار بی‌بضاعت و جویای کار هستند که بدون تحقیق اقدام به مسافرت به عمان کرده‌اند. نشر اطلاعات ناصحیح و غیرواقعی دلال‌ها و کاریابان سودجو که در اماکن عمومی و سطح شهرهای جنوبی کشور در حال فعالیت و سواستفاده از افراد هستند، بستر مناسبی برای سوداگری و کلاهبرداری فراهم می‌کند. برای جلوگیری از ادامه این روند ناصحیح و کاهش مراجعات و شکواییه‌های مال‌باختگان که هر روز در حال افزایش است، تصمیم بر این شد که با اطلاع رسانی دقیق و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی و تارنمای سفارت، مردم از وجود این مخاطرات آگاه شوند.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه