پرداخت تسهیلات به روستاهای هدف گردشگری

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش دوشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
پرداخت تسهیلات به روستاهای هدف گردشگری

با هدف توسعه زیرساخت‌های روستاهای هدف گردشگری در کشور، به هر کدام از روستاها، یک میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

شناسایی روستاهای گردشگری با هدف توسعه گردشگری پایدار انجام می‌شود. سعیدرضا جندقیان معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های روز یکشنبه در بازدید از روستای هدف گردشگری «بندو» در شهرستان عسلویه استان بوشهر پرداخت این کمک را تاکنون مختص به ۲۸۰ روستای کشور دانست. جندقیان اشاره کرد که برای توسعه گردشگری در روستاها برخی اقدام‌ها باید به شکل فوری انجام شود که از جمله آنها ضرورت تسریع در صدور مجوز لازم برای متقاضیان، هماهنگی بین دستگاهی، پرداخت تسهیلات بانکی، حمایت از بخش خصوصی و مشارکت مردم در توسعه گردشگری است. وی همچنین تاکید کرد برای توسعه کشور علاوه بر نیاز به منابع و اعتبار نیاز، باید نسبت به تغییر رویکرد به توسعه و آینده فرزندان ایران بخصوص در بخش گردشگری تلاش شود که در این ارتباط توسعه گردشگری در مناطق مختلف نیازمند تغییر نگرش و رویکرد است.

وی در ارتباط با استان بوشهر تاکید کرد که با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر، گفتمان گردشگری در روستاهای این استان به شکل مطلوبی نهادینه شده است. معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:

در استان بوشهر بویژه در مناطق روستایی بیشتر افراد از گردشگری و توسعه زیرساخت‌های آن حرف می‌زنند و این نشان می‌دهد که کارهای خوبی در این استان در زمینه گردشگری صورت گرفته است.

جندقیان خاطرنشان کرد که رویکرد وزارت کشور بر این است که توسعه باید از داخل روستاها انجام شود و بدون تردید توسعه گردشگری روستایی از مهم‌ترین موارد برای رسیدن به این هدف مهم است. وی پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال به دهیاری‌ها بدون در نظر گرفتن وثیقه بانکی، برای آبادانی و زیباسازی روستاها را از برنامه‌های مهم سازمان دهیاری‌ها دانست که از طریق پست بانک انجام می‌شود.

وی اشاره کرد که در حال حاضر، در استان‌های مختلف کشور ۳۷ هزار و ۹۰ دهیاری فعال در حال خدمات‌رسانی به روستاییان هستند.

عکس از احسان رسولی

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه