گردشگری گل و گیاه از مهم‌ترین محورهای گردشگری مازندران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
گردشگری گل و گیاه از مهم‌ترین محورهای گردشگری مازندران

با توجه به اقلیم و ظرفیت‌های استان مازندران گردشگری گل و گیاه  از مهم‌ترن محورهای گردشگری این استان است.

به گفته مهران حسنی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، با توجه به شرایط اقلیمی حاکم مهم‌ترین ظرفیت مازندران، گردشگری گل و گیاه است.

مهران حسنی با اشاره به این‌که توجه به ظرفیت‌ها و گونه‌های مختلف گردشگری در استان از مباحث مهم بوده است، بیان کرد:

در مازندران یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری با توجه به اقلیم و ظرفیت‌ها بحث گردشگری گل و گیاه است.

وی در ادامه تصریح کرد که سال گذشته مازندران به‌عنوان گردشگری گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران در شورای گردشگری، مطرح شد، لازمه حمایت و  اجرایی کردن از این گردشگری کسانی بوده که در حوزه پرورش گل و گیاه هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت:

می‌توان با همکاری سازمان کشاورزی، اتحادیه‌های گل و گیاه و تقویت برند گل و گیاه، به‌عنوان یک نشان در حوزه گردشگری مازندران روی آن کار کرد.

حسنی با اشاره به این‌که با حضور در نمایشگاه‌های مختلف، رویدادها که توسط میراث‌فرهنگی و سایر نهادها برگزار می‌شود، می‌توان گل را با نماد زیباشناسی نشان داد و با عرضه گل و گیاه به بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاه‌ها باعث جلب توجه بیشتر به حوزه گردشگری گل و گیاه ‌شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران با تاکید بر این که بحث گردشگری کشاورزی و روستایی جدا از اوقات فراغتی است که برای گردشگران به وجود می‌آید، از موارد مهم بوده که باید توجه خاصی به آن داشت، افزود:

می‌توان یک مکمل درآمدی اقتصاد گردشگری برای روستاییان در کنار اقتصاد کشاورزی به وجود آورد.

حسنی خاطرنشان کرد:

یک سوم از جمعیت گردشگر ما در روستاها اقامت پیدا می‌کنند؛ بنابراین می‌توان از این ظرفیت‌ها و از گردشگری کشاورزی و گل و گیاه برای اقتصاد درآمدی در روستاها به ویژه روستاهای هدف استفاده کرد.

عکاس عکس کاور :( امیر قادری )

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه