درخواست سنگاپور برای همکاری بین موزه ای با ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
درخواست سنگاپور برای همکاری  بین موزه ای با ایران

سفیر سنگاپور خواستار همکاری‌های بین موزه‌ای دو کشور در ملاقات با مسئولان میراث فرهنگی ایران شد.

 اونگ کنگ یونگ سفیر غیرمقیم سنگاپور در محل موزه ملی ایران در تهران و در ملاقات با محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور و جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران، جواد انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور، نمایندگان وزارت امور خارجه دو کشور و نماینده دفتر امور بین‌الملل سازمان، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

طرف ایرانی ضمن خوشامدگویی و اشاره به روابط مطلوب ایران و سنگاپور و قرابت‌های فرهنگی مشترک بین دو ملت، توضیحاتی درخصوص گنجینه‌های تاریخی ایران و آثار موجود در موزه ملی ایران ارائه و آمادگی خود را برای همکاری با طرف سنگاپوری و برگزاری آثار موزه‌های سنگاپور در ایران  و برگزاری دو نمایشگاه آثار موزه‌ای ایران در موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور ارائه کرد.

راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور، استقبال از حضور سرمایه‌گذاران سنگاپوری جهت ورود به حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و تجهیزات زیربنایی، اجرای طرح کنسرسیوم گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آسه آن، تشکیل کمیته مشترک گردشگری و اعلام آمادگی برای برگزاری متقابل هفته‌های فرهنگی-گردشگری و جشنواره‌های غذای دو کشور، سایر موارد همکاری بود که از سوی معاون میراث فرهنگی کشور، اعلام شد.

یونگ که پیش‌تر نیز مسئولیت دبیرکلی اتحادیه «آ. سه.آن» را به عهده داشته است، ضمن استقبال و تایید لزوم ایجاد و گسترش ارتباطات دوجانبه به ویژه تعاملات فرهنگی، بیان کرد که به مقامات مربوطه سنگاپوری موارد را انعکاس خواهد داد.

ایشان با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۹، همزمان با دویستمین سالگرد شکل‌گیری سنگاپور نوین خواهد بود، برگزاری برنامه‌هایی با محوریت تعاملات و اشتراکات میان دو کشور از جمله هفته‌های فرهنگی را پیشنهاد داد.

تاکنون تفاهم‌نامه همکاری موزه‌ای بین موزه ملی ایران و موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور (۱۳۹۲) و دو یادداشت تفاهم جهانگردی (۱۳۸۴) بین سازمان میراث فرهنگی و طرف سنگاپوری منعقد شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه