معرفی طالقان به عنوان منطقه گردشگری کشوری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
معرفی طالقان به عنوان منطقه گردشگری کشوری

با تصویب مجلس شورای اسلامی شهرستان طالقان به‌عنوان منطقه صددرصد گردشگری کشوری شناخته شد.

حجت الاسلام فخرالدین صابری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت به خاطر برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی و طبیعی منطقه طالقان در کانون توجه ملی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اعلام کرد که با تصویب مجلس شورای اسلامی، شهرستان طالقان در این استان به‌عنوان منطقه صددرصد گردشگری کشوری شناخته شد.

وی در ادامه گفت:

در صورت سرمایه‌گذاری، صنعت گردشگری در شهرستان طالقان به اشتغالزایی و توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

صابری از دلایل توجه تصمیم‌گیران کشوری به این شهرستان را مفاخر فرهنگی و مذهبی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و وجود آب‌های گرم و معدنی عنوان کرد.

وی افزود:

بر این اساس باید ضمن تعیین کاربری اراضی  و با کمک دستگاه‌های اجرایی اقدام لازم برای توسعه گردشگری طالقان به عمل آید و در این شهرستان مکان‌های پذیرایی و اقامتی فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه صنعت گردشگری این استان به خاطر وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی می‌تواند زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد، گفت که شهرستان نظرآباد با آثار تاریخی منحصر به فرد، جاده کرج-چالوس با جاذبه‌های متعدد، شهرستان ساوجبلاغ با جغرافیای سرسبز و شهرستان اشتهارد با موقعیت خاص تاریخی و طبیعی هر یک جلوه‌هایی برای جذب گردشگران به شمار می‌روند.

صابری گفت:

به خاطر جمعیت فراوان رهگذران این استان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان البرز از درآمدزایی بالایی برخوردار بوده و می‌تواند استان را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی البرز به لحاظ تاریخی، طبیعی و جغرافیایی این استان با دیگر مناطق کشور متفاوت است.

صابری نسبت به شناساندن ظرفیت‌های بالفعل طبیعی، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی البرز تاکید کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی البرز، توسط اداره کل میراث فرهنگی البرز در بخش‌های مختلف کارهای کارشناسی انجام شده و اگر  برای سرمایه‌گذاری و پذیرایی از میهمانان اراده‌ای نباشد، در مسیر توسعه صنعت گردشگری میراث فرهنگی موانعی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود:

در امر پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری بانک‌ها سخت‌گیری می‌کنند که لازم است پای کار بیایند.

ایشان بیان کرد که تلاش بر این است تا از سرمایه‌گذاران حمایت شود، زیرا به راحتی می‌توان با صنعت گردشگری فرصت شغلی ایجاد کرد و سرمایه‌گذاری را به نتیجه رساند.

وی ادامه داد:

استان البرز موقعیت‌های طبیعی خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، پیست‌های اسکی دیزین و خور، قلعه‌های طبیعی، غارها، درهای زیبا و جاده کرج- جالوس، از جاذبه‌های منحصر به فرد استان هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه