آثار نمایشگاه موزه لوور در تهران به پاریس بازگشت

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۰
آثار نمایشگاه موزه لوور در تهران به پاریس بازگشت

مجموعه آثار نمایشگاه «موزه لوور در تهران» به پاریس بازگردانده شد.

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران گفت:

نمایندگان موزه لوور از روز سه‌شنبه نهم مرداد ماه برای جمع‌آوری نمایشگاه و بازگشت آثار در موزه ملی مستقر شدند. پس از اتمام عملیات کنترل وضعیت آثار و بسته‌بندی، مجموعه با هماهنگی اسکورت پلیس پیشگیری، یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همراهی موزه‌دار لوور به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل و در ساعت یازده صبح سه‌شنبه به پاریس ارسال شد.

تعداد ۵۶ شی به وزن تقریبی ۸ تن از آثار لوور در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده بود.

درمجموع تعداد ۲۵۱۶۹۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که تعداد ۲۴۸۹۴۵ ایرانی و بقیه غیرایرانی بودند.

نمایشگاه «موزه لوور در تهران» پربازدیدکننده‌‌ترین نمایشگاه موزه ملی ایران بعد از نمایشگاه «منشور کوروش» در سال ۱۳۸۹ بوده است. نمایشگاه منشور کوروش در آن سال، ۴۲۴۷۳۰ نفر بازدیدکننده داشته است.

آثار دوره قاجار موزه ملی ایران و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز که در نمایشگاه «امپرطوری گل سرخ: شاهکارهای ایرانی قرن نوزدهم» به نمایش درآمده بود، روز جمعه ۱۲ مرداد ماه به سلامت به ایران بازگشت. این نمایشگاه در فروردین ماه گذشته در موزه لوور- لانس برگزار شد و در اواخر تیر ماه به پایان رسید. دو اثر از موزه ملی ایران و ۱۹ اثر از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در این نمایشگاه وجود داشت. ۱۵۲۵۰۴ نفر به دیدن این نمایشگاه آمدند.

نمایشگاه موزه لوور در تهران نزدیک به یکصد هزار نفر بیشتر از نمایشگاه قاجار در لوور لانس بازدیدکننده داشت.

این استقبال بی‌سابقه نشان از علاقه‌مندی هموطنان ما به فرهنگ‌های دیرین جهان بوده و گامی بزرگ در ترویج فرهنگ موزه‌گردی و بازدید از موزه‌ها است. 

عکس کاور از مریم کامیاب

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه