۶ خوراک فرانسوی که باید از بهترین سرآشپزها یاد بگیرید

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
۶ خوراک فرانسوی که باید از بهترین سرآشپزها یاد بگیرید

حتما تعریف غذاهای فرانسوی را زیاد شنیده‌ایدیا مزه‌ی آن‌ها را امتحان کرده‌‌اید. اگر استعداد آشپزی دارید، می‌توانید در کارگاه‌های یک‌روزه فرانسوی شرکت کنید.

سفر به فرانسه بدون اینکه بعضی از غذاهای معروف و معرکه‌ی فرانسوی را مزه کنید، لطفی ندارد؛ خوراکی‌هایی که مزه‌ی خوب‌شان عقل از سر آدم می‌برد، مثل کراوسان، پنیر کامامبر، سوسیس فرانسوی و ماکارون. اما امتحان کردن خوراکی‌های خوشمزه‌ی فرانسوی یک چیز است، آشنایی با روند درست کردن این خوشمزه‌ها، و یاد گرفتن از سیر تا پیاز پختن آن‌ها چیز دیگری است.

می‌خواهیم شما را وسوسه کنیم که اگر به پخت و پز علاقه دارید، بهترین آشپزهای پاریس را برای آموزش پیدا کنید. چند پیشنهاد جذاب داریم تا یک‌ روزه از شما نانوا، کارشناس پنیر و آشپز فرانسوی بسازیم.

ماکارون

ماکارون

شاید درست کردن این رنگ‌رنگی‌های قشنگ ساده به‌نظر برسد، اما آماده کردنش از خوردنش سخت‌تر است. کلاس «کوکینگ ویث کلس» (Cook’n with Class) که در پاریس قرار دارد، یکی از معروف‌ترین کلاس‌های آشپزی شهر است.

شیرینی‌پزهای جویای نام در این دوره‌ی پرزحمت پخت ماکارون شرکت می‌کنند تا در فرایندی چند مرحله‌ای، سه مزه‌ی مختلف را سر هم کنند. کارگاه سه ساعته‌ی عملی باعث می‌شود نسبت به مراحل تهیه‌ی این ساندویچ‌های نرم و بهشتی، احساس قدرشناسی پیدا کنید و ببینید که قیمت بالای آن‌ها عادلانه است. این کارگاه‌ها در طول سال برگزار می‌شوند. هزینه‌ی ثبت‌نام هر نفر ۱۰۹ یورو است.

ناهار سنتی ایالت پغووانس

غذای فرانسوی

یک علاقه‌مند واقعی به بهترین غذاهای فرانسوی می‌تواند در جنوب فرانسه به کلاس آشپزی پغوونس گوغمت (Provence Gourmet) برود. او این فرصت را خواهد داشت تا با خوراکی‌های محلی پغووانس آشنا شود. اگر هنرجوی آموزش غذای پغووانسی (Provence) بشوید، در یک کارگاه یک روزه شرکت می‌کنید، به بازار محلی می‌روید، با کشاورزان محلی گپ می‌زنید و با استفاده از مواد اولیه‌ی تازه و فصلی یک ناهار پغووانسی خوشمزه می‌پزید.

در این کارگاه آشپزی به بازار محلی می‌روید، با کشاورزان محلی گپ می‌زنید، و با استفاده از مواد اولیه‌ی تازه و فصلی یک ناهار پغووانسی خوشمزه می‌پزید

این کلاس در فضای خارج از شهر، در خانه اربابی یک کشتزار سنتی برگزار می‌شود و یک بسته‌ی کامل آشنایی با جنوب فرانسه به شمار می‌رود.

این کلاس آشپزی تقریبا در بیشتر طول سال، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها برگزار می‌شود و شهریه‌ی آن ۱۶۵ یورو است.

سوفله

سوفله

استاد شدن در هنر سوفله‌پزی، مهارتی است که هر سرآشپزی آرزویش را دارد. این غذا که مبنای آن تخم‌مرغ است، به این معروف شده که خوب درآوردن آن کار هر کسی نیست. پختن یک سوفله‌ی عالی به دقت، صبر و زمان‌بندی مناسب نیاز دارد، اگر یکی از این‌ها نباشد، تنها چیزی که به‌دست می‌آورید، یک کپه موادغذایی به‌دردنخورد است.

می‌توانید وارد چالش درست کردن سوفله‌ی پف‌کرده، اسفنجی و پوک شوید؛ در یک دوره‌ی دو ساعته در کلاس لَ کویزین پغی (La Cuisine Paris) شرکت کنید. کلاس سوفله چند بار در ماه با هزینه‌ی ۶۹ یورو برای هر نفر برگزار می‌شود.

آشنایی با مزه‌ی پنیرهای فرانسوی

پنیر فرانسوی

کسی که عاشق پنیر باشد، به فرانسه هم رفته باشد، فرصت مزه کردن انواع پنیرهای مرغوب فرانسوی را از خودش نمی‌گیرد. هرچه باشد این کشور به داشتن مجموعه‌ای از پنیرهای باکیفیت، با مزه‌ای باورنکردنی معروف است.

کارگاه مزه کردن پنیر فرانسوی به نام پغی بای ماوث (Paris by Mouth) به همه سوال‌هایی که شاید به فکرتان هم نرسیده باشد، پاسخ می‌دهد؛ هرچه درباره‌ی اهمیت پنیر باید بدانید، به شما می‌گویند. این کارگاه سه تا چهار ساعته امکان آشنایی با دست‌کم ۱۰ نوع پنیر مختلف را فراهم می‌کند و ۱۱۰ یورو هم هزینه دارد.

راتاتوی

راتاتوی

اگر کارتون راتاتوی را دیده باشد و از ماجرای آن موش سرآشپز لذت برده باشید، نام راتاتوی برای‌تان غریبه نیست. دوست دارید سراغ غذاهای پرآوازه‌ای مانند راتاتوی بروید؟ می‌توانید مدل نیس آن را یاد بگیرید که از غذاهای مدیترانه‌ای هم الهام گرفته و سالم‌تر هم هست.

اگر کارتون راتاتوی را دیده باشد و از ماجرای آن موش سرآشپز لذت برده باشید، نام راتاتوی برایتان غریبه نیست

در کلاس آشپزی عملی در شهر نیس، مواد اولیه از بازارهای محلی تهیه می‌شوند. کارگاه‌های غذای نیس هر ماه در کلاس لِ پوتی فارسیس Les Petits Farsic برگزار می‌شوند و هر بار بر موضوع تازه‌ای تمرکز دارند، از پاستای تازه تا سبزیجات زمستانی شکم‌پر در این کلاس‌ها پیدا می‌کنید. البته کلاس‌ها به زبان فرانسوی و ترجمه‌ی انگلیسی برگزار می‌شوند و ۹۰ یورو هزینه دارند.

کراوسان و نان‌های تازه دیگر

کراوسان

مسافر پاریس که باشید، خوب است یک بعدازظهر را در کلاس آموزش کراوسان بگذرانید. لَ کویزین پغی (La Cuisine Paris) کلاس کراوسان و شیرینی‌های خمیری را برگزار می‌کند  و از سیر تا پیاز هنر پختن کراوسان کره‌ای را به علاقه‌مندان کربوهیدرات آموزش می‌دهد، از درست کردن خمیر اصلی آن تا روش درست شکل دادن شیرینی‌های معروف فرانسوی.

هنرجوهای این کلاس، پخت نان‌های شیرین مثل نان بریوش شکلاتی Pain au Chocolat را هم یاد می‌گیرند. وسط این نان خوشمزه تکه‌های شکلات تلخ دارد و خمیر آن مثل حلزون پیچیده می‌شود. این کلاس‌های آشپزی روزانه برگزار می‌شوند و برای هر نفر ۹۹ یورو دریافت می‌کنند. 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه