صوفیه در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵
صوفیه در یک نگاه

صوفیه پایتخت بلغارستان است و سازه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی مانند کلیسای جامع الکساندر نوسکی، مسجد بانیا باشی، موسسه ملی باستان‌شناسی و... در این شهر به چشم می‌خورد.

صوفیه پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بلغارستان و یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های اروپا به شمار می‌رود. قدمت سکونت انسان در این شهر به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. این شهر ۴۹۲ کیلومتر مربع مساحت دارد و در حال حاضر ۱٫۲۷ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند که بر این اساس دوازدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. شهر صوفیه در غرب بلغارستان و جوار ناحیه‌ای کوهستانی ویتوشا واقع شده‌ است و به‌لحاظ جغرافیایی در مرکز شبه‌جزیره بالکان و بین دریای سیاه و دریای آدریاتیک قرار دارد.

در شهر صوفیه سیستم حمل و نقل عمومی کاملی متشکل از اتوبوس، واگن‌های برقی، تراموا و مترو وجود دارد. ساعات کار سیستم حمل و نقل عمومی از ۵ صبح تا ۱۲ شب است و هزینه‌ی بلیط یک طرفه ۱٫۸ لوا (۱۰٫۵ دلار) تمام می‌شود. تاکسی‌ها تنها وسیله‌ی حمل و نقل موجود در شب هستند.

صوفیه بلغارستان

بهترین زمان سفر به این شهر در تابستان و از ماه ژوئن تا سپتامبر است و هزینه‌ی هواپیما نیز مانند هزینه‌ی اقامت بسیار گران تمام می‌شود. در ضمن از سفر به صوفیه در کریسمس خودداری کنید، چرا‌که گردشگران زیادی در این زمان به صوفیه سفر می‌کنند.

از جاهای دیدنی صوفیه می‌توان به موزه‌ی ملی تاریخ نظامی، نمایشگاه ملی هنر (National Art Gallery)، کلیسای سنت جورج، خانه‌ سرخ، کلیسای جامع الکساندر نوسکی، بلوار ویتوشا (Vitosha Boulevard)، کلیسای سنت صوفیه (St. Sofia Church)، کوه ویتوشا (Vitosha Mountain)، موسسه ملی باستان‌شناسی (National Institute of Archaeology)، مسجد بانیا باشی (Banya Bashi Mosque)، آمفی‌تئاتر سردیکا (Amphitheatre of Serdica) و... اشاره کرد.

صوفیه بلغارستان

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما بهترین سوغاتی‌ها نظیر پوشاک سنتی، عروسک‌های سنتی، روغن گل محمدی، بافته‌های سنتی و تزیینات گلدوزی شده، پنیر سفید بلغاری، ماسک‌های کوکری و... را می‌توانید از مغازه‌های کوچک ایستگاه مترو تهیه کنید. همچنین در موزه‌ی ملی مردم‌شناسی (National Ethnology Museum)، مغازه‌ کوچکی وجود دارد که همه نوع سوغات بلغارستان را دارد. میدان اکساندر نوسکی (Alexander Nevski square) و درست رو‌به‌روی کلیسا مکان دیگری است که از آنجا می‌توانید انواع سوغات و وسایل آنتیک تهیه کنید.

 اگر به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور بلغارستان با ویژگی‌های خاص هستید، پکیج‌های مختلف تور را از لحاظ قیمت با یکدیگر در کجارو مقایسه کرده و ارزان‌ترین آفر به مقصد خود را از فروشنده‌های معتبر مسافرتی تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه