کاهش استفاده از نی های پلاستیکی در اقامتگاه بین‌المللی ام جی ام

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰
کاهش استفاده از نی های پلاستیکی در اقامتگاه بین‌المللی ام جی ام

یکی از بزرگ‌ترین متصدیان رستوران‌های بین‌المللی در جهان، ام جی ام (MGM)، دیگر نی پلاستیکی سرو نخواهد کرد.

مجموعه اقامتگاهی بین‌المللی ام جی ام در لاس‌وگاس اعلام کرد که از این به بعد نی پلاستیکی یک بار مصرف در رستوران‌های این کمپانی در سراسر آمریکا، تنها به درخواست مشتری، سرو خواهد شد. مجموعه اقامتگاهی ام جی ام و کارکنان آن، به عنوان یکی از پنج اپراتور رستورانی غیر زنجیره‌ای بزرگ در جهان، متوجه مسئولیت خود در محافظت از کره زمین و کمک به کاهش ردپای کربنی خود در سیاره شده‌اند.

این ابتکار عمل که در ماه می سال ۲۰۱۸ آغاز شد، در نهایت به حذف مصرف بیش از ۲۵۰ هزار نی پلاستیکی در روز منجر و از ریخته شدن آن‌ها به جوی‌ها و زمین جلوگیری شد. این یعنی ۱۰۰ میلیون نی پلاستیکی در سال.

سیندی ارتگا، معاون ارشد و مدیر اجرایی توسعه پایدار مجموعه اقامتگاهی بین‌المللی ام جی ام گفت:

ام جی ام، یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای رستورانی در جهان است. به همین علت، وظیفه ما این است که نقش خودمان را در حذف زباله‌های پلاستیکی از جوی‌ها و از روی زمین، انجام بدهیم.

حذف نی‌های پلاستیکی، آخرین ضمیمه برنامه جامع مسئولیت زیست محیطی ام جی ام است و می‌تواند تلاش‌هایمان را برای محافظت از سیاره ما بیشتر کند.

نی‌های پلاستیکی یکی از معمول‌ترین زباله‌های آمریکا هستند و نی‌های پلاستیکی یک بار مصرف پس از تبدیل شدن به جریانی از زباله به درون اقیانوس‌ها می‌ریزند و به شدت زندگی موجودات زنده را به خطر می‌اندازند.

هر ساله هشت میلیون تن پلاستیک به اقیانوس‌ها، ریخته می‌شود و در سال ۲۰۱۷، نی‌های پلاستیکی، ۱۱امین مورد زباله‌های اقیانوسی بودند. یک نی پلاستیکی نوشیدنی برای بازیافت در طبیعت نیاز به ۲۰۰ سال زمان دارد.

مجموعه اقامتگاهی بین‌المللی ام جی ام، مالک ۱۹ اقامتگاه در سراسر آمریکا است که سه تای آن‌ها روی گذرگاه‌های آبی اصلی، بورگاتا ان جی (The Borgata, N.J)، بندر ملی، ام دی و بیو ریویج، ام اس (M.D. and Beau Rivage, M.S) قرار دارند. مجموعه اقامتگاهی ام جی ام باور دارد که با کار گروهی و کاهش استفاده از نی‌های پلاستیکی، این کمپانی می‌تواند تاثیر مثبتی بر محیط زیست و اقیانوس بگذارد.

نی‌های پلاستیکی نوشیدنی و نی‌های مخصوص هم زدن از طبقات کازینو، کافه‌ها، بوفه‌ها، بارها و سالن‌ها و همچنین رستوران‌ها، جمع شده‌اند. البته نی‌های پلاستیکی در صورت درخواست مشتری سرو خواهند شد.

تیموتی رایان، معاون ارشد بخش استرتژی غذا و نوشیدنی در مجموعه اقامتگاهی بین‌المللی ام جی ام، گفت:

ما برنامه آزمایشی خود را در لاس‌وگاس در اوایل ماه می در خلیج ماندالای و آریا (ARIA and Mandalay Bay) آغاز کرده‌ایم.

واکنش مشتریان تاکنون مثبت بوده است و ما تصمیم داریم به سرعت کارمندان خود را در سراسر ایالت متحده آمریکا، برای این طرح، آموزش دهیم. اقامتگاه‌ها نیز به صورت خودکار سرو نی‌های پلاستیکی یکبار مصرف را متوقف خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه