همسفرهای مزاحم در سفرهای هوایی

امید جعفری
امید جعفری شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
همسفرهای مزاحم در سفرهای هوایی

هواپیما، محیطی کوچک با تنوع فرهنگی و اخلاقی مختلف که ممکن است گاهی این تفاوت باعث اذیت و آزار شما شده باشد. در ادامه به ده مورد از این اتفاقات ناخوشایند اشاره خواهیم داشت.

مسافرت‌های هوایی یکی از دل‌خوشی‌های گردشگران در طی سفر است؛ اما گاهی این سفر هوایی به همراه استرسی که در شما به وجود می‌آورد، ممکن است کمی ناخوشایند باشد. تصور کنید که در کنار شما، ده‌ها فرد دیگر هم باید بنشینند تا هواپیما از زمین بلند شود. عادت‌هایی که هر یک از این افراد دارند، کارهایی که خواسته یا ناخواسته در هواپیما انجام می‌دهند، ممکن است بر استرس شما در سفر بیفزاید و هواپیما را تبدیل به جهنم واقعی برای شما بکند. سایت گردشگری هوایی «رتبه‌بندی شرکت‌های هوایی» از مسافران خودش نظرسنجی جالبی انجام داده است و خواسته که به سؤالاتی در مورد مسافرانی که می‌توانند با عادت‌ها و رفتارهایشان سفر هوایی را به کام آن‌ها تلخ کنند، پاسخ دهند. شرکت لیستی از مزاحمان هوایی را تدارک دیده است که با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. شاید شما هم تجربه یک سفر هوایی ناگوار بدون حادثه هوایی، اما هم‌نشینی یکی از همین افراد داشته باشید.

مسافرانی از جهنم

مسافران معطر

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

مسافرانی که به علت‌های مختلف بوی نامطبوعی می‌دهند، اولین در لیست مسافران جهنمی هواپیماها هستند. این مسافران بدون اینکه خودشان از بوی خود آگاه باشند یا گاهی دانسته وارد هواپیما می‌شوند. کسی که بوی زیربغل نامطبوعی داشته باشد، مسلما در طول سفر هوایی، در محیطی مانند هواپیما که معمولا فضای زیادی برای تحرک و گردش هوا ندارد، برای دیگران اذیت‌کننده است. هواپیما پنجره‌ای ندارد که باز و از هوای آزاد استشمام کنید. اگر جرات زیادی دارید، می‌توانید به او اعتراض کنید؛ وگرنه باید تا آخر مسیر این بو را تحمل کنید.

کودکان بی‌ ادب

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

اکثر کسانی که با خود کودک به هواپیما می‌آورند، دست از مراقبت آن‌ها می‌کشند و سرشان با مجلات و کارهای دیگر گرم می‌شود. این کودکان اگر باادب باشند، شما را سرگرم می‌کنند و اگر از بخت بد شما، بی‌ادب باشند، باعث اذیت خواهند بود. در رتبه‌بندی همسفران بد، این موجودات کوچک دوپا قرار دارند که گاها از صندلی کناری و گاهی از روی صندلی جلویی، شما را نگاه می‌کنند.

مسافرانی با صندلی‌های خوابیده

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

چه در اتوبوس باشید و چه در هواپیما، اگر مسافر جلویی شما صندلی خودش را بخواباند، با مشکل مواجه خواهید شد. معمولا در هواپیماهایی که اکثر افراد جامعه با آن پرواز می‌کنند، جای پای اندکی وجود دارد که به وسیله کیسه‌های به‌دردنخور مجله هم قسمتی از آن پر می‌شود. تصور کنید همسایه جلویی شما هم در ابتدای سفر صندلی خودش را کامل بخواباند. دیگر چه جایی برای غذا خوردن و حتی زانوهایتان خواهید داشت؟ در رتبه سوم این همسایگان جهنمی قرار دارند.

جای بازوی مشترک

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

فرض کنید که در ردیف سه‌تایی صندلی‌های هواپیما نشسته‌اید. مسافر وسط (بدون تقصیر هم است) دارای دو بازویی برای قرار دادن آرنج‌های خودش است؛ این در حالی است که شما و مسافر بعدی همین ردیف هم در این بازویی‌ها مشترک هستید. اگر خوش‌شانس باشید و نفر وسطی شما نباشید، می‌توانید از یک بازویی استفاده کنید. در غیر این صورت باید بازویی چپ یا راست خودتان را باید با همسایه خودتان شریک شوید. رتبه چهارم به این بازویی‌های کوچک می‌رسد.

قسمت بار بالای سر

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

به کرات مشاهده شده است که مسافران همه بارهای خود را به داخل هواپیما می‌آورند و از قرار دادن آن در کارگو (انبار داخلی هواپیما) اجتناب می‌کنند.اگر کل بار داخلی شما فقط یک کوله پشتی باشد، اما همسفران‌تان قصد داشته باشند که همه وسایل خودشان را بالای سرخودشان قرار دهند، مسلما جای خالی برای قرار دادن وسایل شما وجود نخواهد داشت.

مسافران کم‌طاقت

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

در رتبه‌بندی ششم، مزاحمان سفرهای هوایی کسانی هستند که معمولا طاقت کمی در سفر دارند. البته ناچار هستند که این‌گونه باشند. اگر مسافر کم‌طاقت در ابتدای ردیف باشد، هیچ مشکل برای شما ندارد؛ اما اگر در انتهای ردیف و کنار بدنه هواپیما باشند، هر بار که نیاز به دستشویی داشته باشند، شما را مجبور خواهند کرد در فضای اندکی که دارید مچاله شوید تا بتوانند رد شوند و دوباره باید همین کار را انجام دهید تا ایشان به صندلی خودشان برگردند.

صحبت‌ها و پچ‌پچ‌های داخل کابین

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

اگر از جمله کسانی هستید که نمی‌توانید به مدت زیادی از هدفون استفاده کنید و مجبورید که صداهای اطراف را گوش دهید، مسلما در هواپیما یا قطار اذیت خواهید شد. بیشتر مسافران سفرهای هوایی از این مورد شکایت دارند. علاوه بر صدای مسافران کناری، مشکلاتی مانند گرفتگی گوش، صدای بلند موتور، لرزه‌های نا به هنگام را هم اضافه کنید. همه این عوامل باعث سردرد و سرگیجه شما خواهد شد.

مسافران ورزشکار

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

یک توصیه همگانی برای همه مسافران هواپیما داریم: قبل از ورود به هواپیما همه حرکت‌های ورزشی خودتان را انجام دهید. معمولا در سفرهای طولانی، مسافرانی هستند که یاد ورزش و کشش عضلات خودشان می‌افتند. به آن‌ها باید حق داد، ولی بر اساس آمار یکی از مشکلات سایرین، وجود این یادآوری‌های بی‌موقع است. تصور کنید که در مسیری که می‌خواهید تردد کنید، شخصی نشسته روی زمین و در حال انجام حرکات کششی است.

مسافران پرتوقع

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

عده‌ای سفر با هواپیما را به‌عنوان یک سفر کاملا راحت با همه امکانات راحتی برای مسافرت می‌دانند. همین باعث می‌شود که به خود اطمینان دهند و هر بار از مهمانداران هواپیما درخواست‌های متعددی نظیر بالش، غذا و دیگر موارد مشابه داشته باشد. مسلما اگر کناردستی‌تان وقتی شما درخواست یک لیوان آب کرده باشید، بعد از برگشت مهماندار دوباره درخواست دیگری خواهد داد. همین باعث خواهد شد در طول سفر، کلافه شوید.

پنجره‌های باز و آفتاب

همسایگان مزاحم سفرهای هوایی

مسلما کنار پنجره هواپیما نشستن یکی از لذت‌های سفر هوایی است، مخصوصا اگر هوا روشن باشد و آفتاب بتابد؛ اما خوب است نگاهی به صورت دیگر مسافران هم بکنید که آفتاب از کنار پنجره‌ای که شما از آن در حال لذت بردن هستید، مستقیما به چشم آن‌ها برخورد و آن‌ها را اذیت می‌کند. این هم آخرین موردی بود که مسافران هوایی در سایت گردشگری هوایی به‌عنوان دهمین مورد از همسفران جهنمی امتیاز داده بودند.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه