بهترین زمان سفر به نروژ؛ سرزمین وایکینگ‌ها در اروپای شمالی

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به نروژ؛ سرزمین وایکینگ‌ها در اروپای شمالی

نروژ از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، به نسبت جمعیت بزرگ‌ترین تولیدکننده غیر خاورمیانه‌ای نفت و گاز طبیعی جهان است. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به نروژ در این مقاله با ما بخوانید.

اسلو، پایتخت کشور نروژ، با وجود اسکله بازسازی شده اکر بریگ (Aker Brygge) و تپه‌های برفی هولمن کولن (Holmenkollen)، تمام چیزهایی که در سفر آرزوی دیدن‌شان را دارید، به شما ارائه خواهد کرد؛ کافه‌هایی با محیطی سرزنده و زندگی شبانه پویا، یک چشم‌انداز سبز (اسلو، یکی از پر جنگل‌ترین شهرهای جهان است) و فرهنگی غلتیده در هنر و تاریخ. کجای سفر به این شهر می‌تواند اشتباه باشد؟

هزینه‌های سفر به اسلو گران است. این شهر به‌صورت مداوم در لیست بیش از حد گران‌های جهانی قرار دارد. پس چگونه باید با این هزینه‌های سرسام‌آور به اسلو سفر کرد؟

 اسلو

آخر هفته خود را در جای دیگری در اروپا سپری کنید (قیمت هتل‌ها در روزهای جمعه ارزان‌تر است) و برای دیگر روزهای هفته به پایتخت نروژ بیایید و از بودن در این شهر لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به اسلو بر اساس آب و هوا

 اسلو

بهترین زمان سفر به اسلو، در فصل تابستان و بهار، بین ماه‌های می تا آگوست (۱۱ اردیبهشت تا ۹ شهریور) است؛ زمانی که دمای هوا افزایش می‌یابد و به‌صورت شگفت‌انگیزی قیمت مکان‌های اقامتی مقرون به صرفه هستند (بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار به ازای هر شب). این زمان همچنین میزبان آب و هوای معتدل با وجود دمای میانگین ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گرادی است؛ اما هوا ممکن است در همین زمان نیز کمی سرد باشد. پس حتما کت گرم به همراه داشته باشید.

اسلو درست مانند استکهلم ممکن است روزهایی را با ۲۴ ساعت تابش آفتاب تجربه کند؛ پدیده مشهور تابش خورشید در نیمه شب، معمولا در ماه‌های ژوئن یا جولای (۱۱ خرداد تا ۹ مرداد) رخ می‌دهد.

در مقابل، روزهایی در زمستان تماما تاریک هستند. در این فصل یخبندان دما تا ۲۰- درجه سانتی‌گراد نیز افت می‌کند.

بهترین زمان سفر به اسلو بر اساس فصول

فصل بهار و تابستان: ماه‌های می تا آگوست (۱۱ اردیبهشت تا ۹ شهریور)

 اسلو

فصول بهار و تابستان اسلو، یکی از محبوب‌ترین و بهترین زمان‌های سفر به این شهر هستند، به‌خصوص در ماه‌های می تا جولای (۱۱ اردیبشهت تا ۹ مرداد). ماه جولای در اسلو، زمان کم شدن سفرهای تجاری است و همین امر سبب می‌شود تا مسافران تفریحی بتوانند کمی در هزینه مکان‌های اقامتی صرفه‌جویی کنند.

فصل زمستان: ماه‌های سپتامبر تا آوریل (۱۰ شهریور تا ۱۰ اردیبهشت)

 اسلو

ماه‌های سپتامبر تا آوریل، زمانی عالی و ایده‌آل برای کسانی است که به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستند (فرصت‌های بی‌نظیری برای اسکی در بخش شمالی شهر وجود دارد). اما دما در این فصل زمستانی به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد و ساعات تابش آفتاب بسیار کوتاه است؛ البته اگر اصلا آفتاب حضور داشته باشد؛ پس هرگز هتل را بدون گرم‌ترین لباس‌هایی که دارید، ترک نکنید.

بهترین زمان سفر به اسلو بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار و تابستان

روز جشن سنت هالوارد (St. Hallvard's Feast Day)

اسلو

انسانی پرهیزکار و مقدس به نام سنت هالوارد، در سال‌های ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۳ میلادی در شهر اسلو زندگی می‌کرد. او به‌خاطر دفاع از یک زن بی‌گناه، شهید به‌شمار می‌رود. روز تولد مذهبی او ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت) است.

مردم شهر اسلو به مناسبت این روز در کلیساها گرد هم می‌آیند، جشن می‌گیرند و به عبادت می‌پردازند.

فستیوال تابستان مرکز شهر

اسلو

شروع فصل تابستان در شهر اسلو در ماه ژوئن میزبان فستیوال‌های تابستانی فراوانی است. بیش از ۱۰۰ کنسرت در ۵۰ استیج در فضای آزاد توجه شهروندان و گردشگران را به سمت اسلو جذب می‌کنند.

فستیوال موسیقی زنده اسلو

اسلو

فستیوال موسیقی زنده اسلو، یک فستیوال موسیقی نروژی است که از سال ۲۰۰۸ به‌صورت سالیانه در ماه‌های ژوئن تا جولای برگزار می‌شود.

فستیوال ایا (Øya Festival)

اسلو

فستیوال ایا در ماه آگوست هر سال حدود ۶۰ هزار نفر از علاقه‌مندان به موسیقی را به سمت شرق اسلو جذب می‌کند، جایی که آن‌ها می‌توانند در طی چهار روز از اجراهای ستاره‌های بین‌المللی تا هنرمندان نوظهور، لذت ببرند.

این فستیوال برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ برگزار شد و پس از آن توانست جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی نروژ، به ثبت برساند.

فستیوال ایا ۲۰۱۸ در تاریخ ۷ تا ۱۱ آگوست (۱۶ تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

ماراتن اسلو

اسلو

ماراتن اسلو یکی از رویدادهای ورزشی سالیانه اسلو است که در اواخر ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتیر برگزار می‌شود. چهار مسافت برای ماراتن وجود دارد: ماراتن، ماراتن نیمه، مسیر ۱۰ و ۳ کیلومتری.

این مسیر در امتداد ساحل آب دره اسلو (Oslofjord) واقع شده است. مسیر بسیار صاف است و شرکت‌کنندگان دو بار این مسیر را می‌دوند.

اولین ماراتن اسلو در سال ۱۹۹۴ برگزار شد. پس از چند سال برگزار نشدن مسابقه در مسیرهای طولانی، ماراتن اسلو در پایتخت نروژ در سال ۲۰۰۴ دوباره راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۶ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که بیش از نیمی از آن‌ها زن بودند.

ماراتن اسلو ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال موسیقی جهانی اسلو

اسلو

فستیوال موسیقی جهانی اسلو که در سال ۱۹۹۴ برای اولین بار در اسلو برگزار شد، یک رویداد موسیقی سالیانه در شهر اسلو در ماه نوامبر است که در آن اجراهای موسیقی از سراسر جهان به تماشاچیان ارائه می‌شود و تمرکز آن بر موسیقی آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا است.

جایزه صلح نوبل

اسلو

جایزه صلح نوبل یکی از پنج جایزه نوبل است که توسط آلفرد نوبل صنعت‌گر و مخترع سوئدی وقف شده‌ است. این جایزه برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ اعطا شد.

آلفرد نوبل در وصیت‌نامه خود گفته ‌است که این جایزه باید «به کسی داده شود که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل، انحلال یا کاهش ارتش‌ها یا تشکیل و ترغیب کنفرانس‌های صلح کرده باشد.». جایزه نوبل صلح تنها جایزه نوبل است که در استکهلم داده نمی‌شود. این جایزه هر سال در ماه دسامبر در اسلو، پایتخت نروژ اهدا می‌شود.

نمایشگاه‌های سالیانه کریسمس

اسلو

نمایشگاه‌های کریسمس در موزه مردم‌شناسی نروژ (Norwegian Folk Museum) و موزه فرهنگ تاریخی نروژ (Norwegian Museum of Cultural History)، در ماه دسامبر یکی از محبوب‌ترین سنت‌های شهر اسلو در میان شهروندان و گردشگران است.

بهترین زمان سفر به اسلو بر اساس هزینه هتل‌ها

 اسلو

بهترین زمان سفر به اسلو بر اساس هزینه هتل‌ها، ماه‌های جولای، دسامبر، ژانویه و فوریه است.

نروژ؛ آب و هوا و اقلیم

 اسلو

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در اسلو

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲٫۲-۴٫۸
فوریه۱٫۱-۳٫۶
مارس۳٫۹۲٫۵
آوریل۱۰۴٫۳
می۱۶٫۱۴٫۳
ژوئن۲۰۷٫۱
جولای۲۲٫۲۸٫۱
آگوست۲۱٫۱۹٫۴
سپتامبر۱۵٫۶۸٫۱
اکتبر۸٫۹۷٫۴
نوامبر۳٫۳۶٫۹
دسامبر۰۶٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در اسلو

جریان‌های خلیجی با وجود عرض جغرافیایی نروژ، آب و هوایی معتدل‌تر از آنچه که تصور می‌شود، برای این کشور به ارمغان می‌آورند. البته آب و هوا تقریبا با وجود بارش قابل توجه باران در سراسر کشور متغیر است.

اگرچه دمای میانگین در فصل تابستان حدودا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است، اما گاها می‌تواند تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۲٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۳٫۳ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۴٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر
فوریه۱٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۱٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر
مارس۲٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱٫۴ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۰٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۷ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر
آوریل۸٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۷ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۵٫۴ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر
می۱۴٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۱٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۱۹ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۷٫۱ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
جولای۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
آگوست۲۰٫۸ سانتی‌گراد- ۹٫۱ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۸٫۸ سانتی‌متر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۸ سانتی‌متر۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۱۱٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر
نوامبر۱٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۰٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
دسامبر۰٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۲٫۵ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۳٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در اسلو

در فصل زمستان، دما در برخی نقاط کشور تا ۴۰- درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید. بهترین زمان سفر به نروژ در ماه‌های می تا سپتامبر (۱۱ اردیبشهت تا ۸ مهر) است اگرچه فصل داغ گردشگری سفر به نروژ، در میانه‌های ماه ژوئن (اواخر تیر) آغاز می‌شود و در ماه آگوست (اوایل شهریور) خاتمه می‌یابد.

بهتر است از سفر به نروژ در ماه‌های زمستانی اجتناب کنید، مگر اینکه قصد شما از سفر، دیدن شفق قطبی (نورهای شمالی) باشد. در این زمان از سال، برخی مکان‌های اقامتی، وسایل حمل ونقل و موزه‌ها در دسترس نیستند.

چه زمانی به اسلو برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۶-۱-۲۶-۱۰۱۵
فوریه۶-۰۲۴-۱۵۱۲
مارس۳-۵۲۰-۱۵۹
آوریل۲۱۱۱۵-۲۳۱۱
می۷۱۷۳-۲۷۱۰
ژوئن۱۱۲۱۲۳۵۱۳
جولای۱۴۲۳۴۳۲۱۵
آگوست۱۳۲۲۴۳۲۱۴
سپتامبر۹۱۷۴-۲۵۱۴
اکتبر۴۱۰۸-۲۱۱۴
نوامبر۰۴۱۶-۱۲۱۶
دسامبر۳-۱۲۱-۱۲۱۷

حداقل و حداکثر دما در اسلو

هزینه روزانه توریستی در اسلو

هزینه یک روز اقامت در اسلو حدودا ۳۹۶ دلار است. هزینه‌های تخمین‌زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به اسلو سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در اسلو انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه