آغاز رزرو اتاق‌ های مجلل اولین هتل فضایی

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
آغاز رزرو اتاق‌ های مجلل اولین هتل فضایی

هم‌اکنون می‌توانید در اولین هتل لوکس و مجلل فضایی، اتاق رزرو کنید، ولی باید هزینه زیادی برای آن بپردازید. برای آشنایی بیشتر با این هتل عجیب، در این مقاله با ما بخوانید.

اولین هتل مجلل فضایی با چشم‌اندازی از کره زمین، هم‌اکنون، در حال رزرو گرفتن است؛ در این مقاله به شما خواهیم گفت که چقدر هزینه برای این کار لازم است.

گردشگران فضایی سال‌ها است که منتظر سفر رویایی خود به دور سیاره کوچک و آبی‌مان هستند. هم‌اکنون، تحقق این رویا به واقعیت، نزدیک شده است. پنجشنبه، در طول کنفرانس اسپیس ۲.۰ سامیت (Space 2.0 Summit) در سن خوزه، کالیفرنیا، اوریون اسپن (Orion Span)، هتل فضایی خود، ایستگاه آرورا را معرفی و به‌صورت رسمی اعلام کرد که علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند رزرو خود را انجام دهند.

در حالی که این خبر به نظر فوق‌العاده و در عین حال، دیوانگی محض به نظر می‌آید، اوریون اسپن، تنها شرکتی نیست که در یک هتل فضایی کار می‌کند. اوایل امسال، شرکت عملیات فضایی بیگلو (Bigelow Space Operations) که متعلق به بیلیونر مشهور، رابرت بیگلو است، اعلام کرد که نقشه‌هایی برای راه‌اندازی یک هتل فضایی قابل باد شدن با هوا در سال ۲۰۲۱ دارد.

ایستگاه فضایی مادولار پیشنهاد شده توسط اوریون اسپن، می‌تواند در یک زمان، میزبان شش نفر باشد که دو نفر از آن‌ها، جزو کارمندان هتل هستند. در ایستگاه فضایی، مهمانان می‌توانند از تجربه فضانوردی در سفری ۱۲ روزه و پرواز در ۳۲۲ کیلومتری بالای سطح زمین در مدار نزدیک زمین (Low Earth Orbit)، لذت ببرند. مهمانان جاذبه صفر را تجربه می‌کنند، شفق قطبی جنوبی و شمالی زمین را می‌بینند و در آزمایش‌ها تحقیقاتی چون رشد مواد غذایی در مدار فضایی، شرکت می‌کنند.

آرورا

این هتل هر ۹۰ دقیقه به دور زمین می‌چرخد و منظره ۱۶ طلوع و غروب خورشید را در طول ۲۴ ساعت یا یک روز، در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

البته، رزرو برای تجربه‌ای که یک بار آن برای یک عمر کافی خواهد بود، ارزان نخواهد بود. رزرو در هتل آرورا، از ۹٫۵ میلیون دلار (۴۸ میلیارد تومان) به‌ازای هر نفر آغاز می‌شود و هم‌اکنون کمپانی، بیعانه قابل برگشت ۸۰ هزار دلاری (۴۰۰ میلیون تومان) را برای قرار گرفتن در لیست انتظار از مهمانان، دریافت می‌کند.

در زمان نزدیک به افتتاح ایستگاه، کمپانی با مهمانان در لیست انتظار، تماس خواهد گرفت تا برای تاریخ‌های بالقوه، صحبت کند. طبق برنامه‌ریزی، ایستگاه فضایی آرورا در اواخر سال ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد و در اوایل سال ۲۰۲۲ میزبان اولین مهمانان خود خواهد بود.

فرانک بانگر، مدیر اجرایی و موسس اوریون اسپن، در یک بیانیه، گفت:

این قیمت از هزینه‌هایی که دیگر افراد برای رفتن به فضا پرداخت کرده‌اند، کمتر است.

ما ایستگاه آرورا را توسعه داده‌ایم تا مقصدی کلیدی در فضا را برای گردشگران، فراهم کند. هدف ما، بردن مسافران به فضا سریع‌تر و ارزان‌تر از هر سفر فضایی که تاکنون دیده شده و همچنین فراهم کردن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی، است.

این کمپانی، ظاهرا فرایند آماده‌سازی مهمانان برای سفر فضایی را ساده کرده است. برای گرفتن مدرک فضانوردی اوریون اسپن (OSAC)، به‌جای پروسه معمول یک ساله، تنها سه ماه زمان نیاز است. اولین فاز برنامه گرفتن مدرک، آنلاین خواهد بود و دومین فاز، در مرکز آموزشی در هاستون، تگزاس، به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. مرحله نهایی آموزش در حین اقامت مسافر در ایستگاه فضایی آرورا، تکمیل خواهد شد.

این ایستگاه، به غیر از کاربری هتل، مکانی برای تحقیق، پژوهش و نقشه‌های مرتبط به آینده خواهد بود.

بانگر گفت:

ما به آژانس‌های فضایی، که به‌دنبال پرواز فضایی در مدار زمین با کسری از هزینه هستند و می‌خواهند تنها برای چیزی که استفاده می‌کنند، هزینه پرداخت کنند، گزینه چارتر کامل را پیشنهاد خواهیم داد. ما از پژوهش‌های در جاذبه صفر و همچنین تولیدات فضایی، حمایت خواهیم کرد.

ما بعدها، ماژول‌های اختصاصی را به‌عنوان اولین آپارتمان‌های فضایی خواهیم فروخت. صاحبان آینده آرورا، می‌توانند در آنجا زندگی کنند، از ایستگاه بازدید کنند یا آپارتمان فضایی خود را اجاره دهند. این موضوع، مرز شگفتی‌های آینده است و اوریون اسپن، مفتخر است که این راه را برای آیندگان، هموار کند.

اگر هزینه ۹٫۵ میلیون دلاری در توان شما نیست، مجموعه هتل شانگری لا در کشور سنگاپور، گزینه‌ای مقرون به‌صرفه‌تر برای شما دارد؛ سوئیتی با تم فضایی با هزینه ۴۸۸ دلار (۲٫۵ میلیون تومان) به‌ازای هر شب؛ و اگر واقعا باید به سیاره‌ای دور بروید، گزینه هتل جنگ ستارگان (Star Wars Hotel) که در سال ۲۰۱۹ در دیزنی ورلد، افتتاح خواهد شد، را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه