بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ؛ معدنی از طلا در آفریقای جنوبی

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ؛ معدنی از طلا در آفریقای جنوبی

بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی بر اساس آب و هوا، چه زمانی از سال است؟

ژوهانسبورگ شهری با انرژی و رنگ‌های مختلف است. با وجود ۱۱ زبان ملی که تمام آن‌ها در شهر ژوهانسبورگ، استفاده می‌شود و همچنین یک اقتصاد پررونق بر پایه ذخایر طلای منطقه، جای تعجب نیست که چرا بزرگ‌ترین شهر کشور آفریقای جنوبی، دارای عنوان بزرگ‌ترین شهر جهان نیز است که در کنار یک رودخانه، دریاچه یا خط ساحلی، واقع نشده است.

اما باید بدانید که شهر ژوهانسبورگ، همیشه دارای این شهرت قابل ستایش نبوده است. با وجود حوادث سیاسی و اغلب خشونت‌آمیز دوران نظام بدنام آپارتاید در کشور (از اواخر دهه ۱۹۴۰ تا اواسط دهه ۱۹۹۰)، ژوهانسبورگ از تفکیک نژادی، رنج می‌کشید. نظام آپارتایدی در این کشور سرانجام در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید.

با این حال، این دوره نابرابری شاهد ظهور شخصیت‌های مهم سیاسی مانند رابرت سبوکوی (موسس یکی از احزاب سیاسی مخالف حکومت، کنگره آفریقایی پن)، والتر سیسولو (یک سیاستمدار برجسته کنگره ملی آفریقای جنوبی که بیش از دو دهه در جزیره روبن، زندانی بود) و نلسون ماندلا (Madiba)، مشهورترین رهبر ضد آپارتایدی در آفریقای جنوبی بود که در نهایت، اولین رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست این کشور شد. یکی دیگر از رهبران انقلابی کشور، ماهاتما گاندی نیز فعالیت‌های خود را در شهر ژوهانسبورگ به‌عنوان یک وکیل، آغاز کرد.

ژوهانسبورگ

آپارتاید یا جدانژادی یکی از اشکال تبعیض نژادی را بیان می‌کند و در اصل عبارت است از سیاست تبعیضی که نژادپرستان کشور جمهوری آفریقای جنوبی علیه اکثریت سیاه‌پوست بومی و هندیان آن کشور اعمال می‌کردند. آپارتاید یعنی جدا نگه داشتن افراد متعلق به نژادهای غیرسفید، مجبور کردن آن‌ها به اقامت در محلات و استان‌های خاص، محروم کردن آن‌ها از کلیه حقوق سیاسی و امکان تحصیل و پیشرفت. در مناطقی که سیاهپوستان مجبور به اقامت در آن می‌شدند و حق خروج از آن را نداشتند حداقل امکانات زندگی نیز موجود نبود.

امروزه، گذشته آپارتایدی ژوهانسبورگ و اقتصاد وابسته به معدن‌های طلا، در سراسر شهر، کماکان احساس می‌شود. جاذبه‌هایی چون موزه آپارتاید، پارک سرگرمی تپه طلایی شهر (Gold Reef City) و تپه قانون اساسی (Constitution Hill)، به شما نماهایی از مهم‌ترین ویژگی‌های ژوهانسبورگ را نشان می‌دهند، در حالی که مکان‌های دیگری چون میدان نلسون ماندلا و خانه ماندلا برای بومیان و بازدیدکنندگان، یادآور اثرات مهم و بنیادی نلسون ماندلا بر شهر هستند. پس از اتمام نظام آپارتایدی، شهر با تشکر از بوتیک‌های فشن و به روز، موسیقی هیپ هاپ، هنر بوهمیایی و مجموعه‌ای از غذاهای بین‌المللی، تبدیل به مرکزی پرجنب‌وجوش شده است.

برای تجربه چیزهایی جدید که هم‌اکنون ژوهانسبورگ برای پیشنهاد به شما دارد، بازدید از منطقه مابوننگ یا محل روشنایی شهر (Maboneng Precinct) و سفر به محله ملویل (Melville)، را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ بر اساس آب و هوا

ژوهانسبورگ

بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ، ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) و سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است. در طی این دو فصل کوتاه بهاری و پاییزی، جمعیت گردشگران، کمتر می‌شوند، قیمت هتل‌ها کاهش می‌یابد و همچنین آب و هوا، کماکان گرم و نسبتا خشک است.

در نظر داشته باشید، به‌دلیل اینکه ژوهانسبورگ در نیم‌کره جنوبی واقع شده است، زمستان آن در ماه ژوئن (۱۱ خرداد) آغاز می‌شود و تا ماه اوت (۹ شهریور) ادامه دارد؛ در حالی که تابستان آن، فصل داغ گردشگری ژوهانسبورگ، در ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)، میزبان سیل عظیم گردشگران و قیمت بالای مکان‌های اقامتی و بلیط‎های هواپیما (زمستان آمریکا)، است.

ولی به‌محض اینکه آب و هوا در ماه مارس (۱۰ اسفند) کم‌کم رو به سرما می‌رود، شهر خالی می‌شود و قیمت هتل‌ها و پروازها، پایین می‌آید و همین امر فصل زمستان را تبدیل به زمانی ایدئال برای سفری مقرون به‌صرفه می‌کند.

بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

ژوهانسبورگ

فصل تابستان در ژوهانسبورگ، شاهد بیشترین تعداد گردشگران در سال است؛ گردشگرانی که به‌دنبال لذت بردن از آب و هوای گرم در فصل زمستان نیم‌کره شمالی هستند. برای اطمینان از مکان اقامتی خود، حتما از چند ماه زودتر به‌خصوص در زمان تعطیلات، هتل خود را رزرو کنید.

محدوده دمایی میانگین در این فصل در ژوهانسبورگ، ۱۰ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است. از آنجا که فصل بارش باران نیز در همین زمان است، حتما چتر به‌همراه داشته باشید.

فصل پاییز: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ژوهانسبورگ

فصل پاییز ژوهانسبورگ، زمانی ایدئال برای سفر برای افرادی است که می‌خواهند از سرمای زمستان اجتناب کنند و همچنین از بارش‌های تابستانی نیز فراری هستند. به‌علاوه، هزینه‌های کمتر پروازهای هواپیما و مکان‌های اقامتی به‌معنای کمی صرفه‌جویی در سفر است. دما در فصل پاییز می‌تواند تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‍گراد بالا برود و در اواخر فصل تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد پایین بیاید. پس لباس‌های مناسبی برای هوای خنک و همچنین گرم این فصل به‌همراه داشته باشید.

فصل زمستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ژوهانسبورگ

اگرچه آب و هوا می‌تواند در فصل زمستان شهر ژوهانسبورگ، کمی سرد باشد، اما در عین حال بازدیدکنندگان با قیمت‌های معقول بلیط‌های هواپیما و هتل‌ها روبه‌رو هستند. سفر به ژوهانسبورگ در زمستان به‌معنای قربانی کردن سفر در آب و هوایی خوب و زیبا نیست.

به خاطر داشته باشید، به‌دلیل اینکه تعداد پروازهای بین ایالت متحده آمریکا و ژوهانسبورگ در فصل خلوت گردشگری کمتر از دیگر مواقع سال است، حتما از چند ماه زودتر پرواز خود را رزرو کنید. میانگین دمایی این فصل، ۴٫۴ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است. بارش باران در فصل زمستان به‌ندرت اتفاق می‌افتد؛ بنابرابن می‌توانید چتر خود را کنار بگذارید و از گشت‌وگذار در شهر لذت ببرید.

فصل بهار: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریرو تا ۹ آذر)

ژوهانسبورگ

فصل بهار ژوهانسبورگ، مانند فصل پاییز، با قیمت‌های پایین و دمایی معتدل و دلپذیر، زمانی ایدئال برای سفر به شمار می‌آید. اگرچه در اوایل بهار، آب و هوا گاهی سرد و خشک است، اما در ماه‌های انتهایی این فصل، انتظار بارش و هوایی گرم را داشته باشید. در بیشتر مواقع، محدوده دمایی فصل بهار بین ۱۰ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال بین‌المللی موتسارت ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ

فستیوال بین‌المللی موتسارت ژوهانسبورگ، در ده سال گذشته در ماه‌های ژانویه تا فوریه، میزبان کنسرت‌های متعدد و رویدادهای فرهنگی است. این فستیوال سالانه، که یک هفته به طول می‌انجامد، مخاطبان زیادی را از سراسر جهان به‌سمت خود می‌کشاند.

فستیوال رقص اف ان بی (FNB Dance Umbrella)

ژوهانسبورگ

فستیوال رقص اف ان بی از سال ۱۹۸۹ به‌صورت سالانه در ماه‌های فوریه تا مارس، در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است. این رویداد یک ماهه، نمایشی خارق‌العاده از رقص‌های معاصر آفریقایی و طراحی رقص بی‌نظیر است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

رند شو (Rand Show)

رند شو، یک شوی سالانه در ماه آوریل در شهر ژوهانسبورگ و همچنین بزرگ‌ترین نمایشگاه آفریقای جنوبی است. این نمایشگاه با ارائه ملزومات مختلف خانه، وسایل ورزشی، وسایل الکترونیکی و وسایل کودکان، رویدادی مهم در شهر ژوهانسبورگ با بازدیدکنندگان بسیار، به شمار می‌آید.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

فستیوال بین‌المللی فیلم مستند ژوهانسبورگ (Encounters South African International Documentary Film Festival)

ژوهانسبورگ

فستیوال بین‌المللی فیلم مستند ژوهانسبورگ، یکی از جشنواره‌های برتر فیلم مستند و همچنین یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های فیلم قاره آفریقا است. از زمان آغاز به کار، این جشنواره ارزش فیلم‌های مستند کشور و منطقه را توسعه داده، از تولیدات جدید حمایت کرده و یک سکوی آفریقایی برای مستندسازی بین‌المللی ارائه کرده است. این فستیوال از سال ۱۹۹۹ به‌صورت سالانه در ماه ژوئن، برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی فیلم مستند ژوهانسبورگ ۲۰۱۸ در تاریخ ۳۱ می تا ۱۰ ژوئن (۱۰ تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

نمایشگاه غذا

ژوهانسبورگ

نمایشگاه غذا، یک رویداد برجسته تاریخی و قدیمی در آفریقای جنوبی است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه در ماه‌های ژوئیه تا اوت، فراهم کردن سکویی برای حامیان مالی و غرفه داران است که به آن‌ها اجازه می‌دهد با ارائه محصولات خود به‌طور مستقیم به مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. در این نمایشگاه، آشپزهای مختلفی، غذاهای خود را برای مزه کردن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

نمایشگاه هنری اف ان بی ژوهانسبورگ (FNB Joburg Art Fair)

ژوهانسبورگ

نمایشگاه هنری اف ان بی ژوهانسبورگ، بر هنر معاصر قاره آفریقا و دیاسپورا (یهودیانی که خارج از اسرائیل زندگی می‌کنند)، تمرکز دارد. در حال حاضر این نمایشگاه، در سال یازدهم خود، با ارائه بهترین هنر آفرینش آفریقایی همراه با نمایشگاه‌های به‌یادماندنی و طرح‌های پیشگامانه، در حال تقویت موقعیت جهانی خود است. این نمایشگاه هنری، برای هنرمندان، گالری‌ها، مجموعه‌دارها، نویسنده‌ها، متفکران و عاشقان هنر، فضایی مناسب برای ملاقات و تعامل ایجاد می‌کند. نمایشگاه هنر سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۰ هزار نفر بازدیدکننده در طول یک هفته داشت.

نمایشگاه هنری اف ان بی ژوهانسبورگ به‌صورت سالانه در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی هنر ژوهانسبورگ (Arts Alive)

ژوهانسبورگ

فستیوال بین‌المللی هنر ژوهانسبورگ از سال ۱۹۹۲ به‌صورت سالانه در ماه سپتامبر در این شهر، برگزار می‌شود. اجراهای مختلف هنری، رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری از جمله فعالیت‌های موجود در این فستیوال است.

مجموعه‌ای از اجراهای رقص، هنرهای تصویری، شعر و موسیقی در جای‌جای شهر، بازدیدکنندگان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

فستیوال جاز ژوهانسبورگ (Standard Bank Joy of Jazz Festival)

ژوهانسبورگ

فستیوال جاز ژوهانسبورگ، یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی آفریقای جنوبی است که در ماه سپتامبر به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. این فستیوال که از ۲۱ سال پیش در این شهر، برگزار می‌شود، با اجرای کنسرت‌های جذاب موسیقی جاز، دارای شهرت بسیاری است.

ژوهانسبورگ؛ آب و هوا و اقلیم

ژوهانسبورگ

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در ژوهانسبورگ

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲۵٫۶۱۱٫۴
فوریه۲۵۱۰٫۹
مارس۲۳٫۹۸٫۹
آوریل۲۲٫۲۳٫۸
می۱۸٫۹۲٫۵
ژوئن۱۵٫۷۰٫۸
ژوئیه۱۷٫۲۰٫۸
اوت۲۰۰٫۸
سپتامبر۲۲٫۸۲٫۳
اکتبر۲۵۵٫۶
نوامبر۲۵۱۰٫۷
دسامبر۲۵٫۶۱۲٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در ژوهانسبورگ

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱۱٫۲ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱۰٫۹ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱۰٫۷ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱۰٫۴ سانتی‌متر
فوریه۲۴٫۹ سانتی‌گراد- ۱۰٫۸ سانتی‌متر۲۴٫۷ سانتی‌گراد- ۱۰٫۷ سانتی‌متر۲۴٫۶ سانتی‌گراد- ۱۰٫۵ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۱۰٫۴ سانتی‌متر
مارس۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۲۳٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر
آوریل۲۱٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۰٫۹ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۰٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
می۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر
ژوئن۱۶٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۱۵٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر
ژوئیه۱۷٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۷ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۶٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
اوت۱۹٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۷٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۲۲٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر
نوامبر۲۵ سانتی‌گراد- ۹٫۴ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۸٫۲ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۲۵٫۵ سانتی‌گراد- ۱۲ سانتی‌متر۲۵٫۳ سانتی‌گراد- ۱۱٫۶ سانتی‌متر۲۵٫۲ سانتی‌گراد- ۱۱٫۱ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۱۰٫۷ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در ژوهانسبورگ

چه زمانی به ژوهانسبورگ برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۵۲۷۶۳۲۱۲
فوریه۱۵۲۶۷۳۴۹
مارس۱۴۲۵۵۳۰۹
آوریل۱۱۲۳۱-۳۰۴
می۷۲۰۶-۲۵۳
ژوئن۵۱۸۷-۲۵۱
ژوئیه۵۱۸۷-۲۲۰
اوت۷۲۱۷-۲۷۰
سپتامبر۱۰۲۴۳-۲۹۲
اکتبر۱۳۲۶۰۳۳۷
نوامبر۱۴۲۶۲۳۳۱۰
دسامبر۱۵۲۷۶۳۴۱۱

حداقل و حداکثر دما در ژوهانسبورگ

هزینه روزانه توریستی در ژوهانسبورگ

هزینه یک روز اقامت در ژوهانسبورگ حدودا ۳۲۳ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به ژوهانسبورگ سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در ژوهانسبورگ انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه