بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان در فرودگاه بین‎المللی بیروت به زمین نشست

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان در فرودگاه بین‎المللی بیروت به زمین نشست

با امید بازگشت پایدار بخش گردشگری و سفر در لبنان، بزرگ‌‌ترین هواپیمای مسافربری جهان در فرودگاه بین‎المللی بیروت به زمین نشست.

بزرگ‌ترین ???????? مسافربری جهان، ایرباس A380 شرکت هواپیمایی امارات که از دبی پرواز کرده بود در بیروت به زمین نشست. این پرواز، آغاز خوبی برای افزایش ترافیک قابل توجه مسافران بین کشور لبنان و کشورهای خلیج فارس، جایی که بسیاری از  شهروندان لبنانی مشغول به کار هستند، و همچنین سفر به دیگر مناطق و کشورها، است.

شرکت هواپیمایی امارات گفته است که این پرواز برنامه‌ریزی شده که در نوع خود، اولین در حمل این تعداد مسافر به بیروت است را انجام داده تا ببیند که فرودگاه بیروت آماده خدمات رسانی به A380 هست یا خیر. مقامات لبنانی امیدوار هستند که نتایج مثبتی از این پرواز، به دست بیاید.

بر طبق داده‌های وزارت گردشگری، لبنان در سال ۲۰۱۷، میزبان ۱٫۸ میلیون نفر گردشگر بوده است. بالاترین آمار ثبت شده مربوط به سال ۲۰۱۰ با ۲٫۱۶ میلیون نفر مسافر در سال بوده است.

در طول روز، ۹ پرواز از دبی به بیروت توسط سه شرکت مختلف هواپیمایی، انجام می‌شود.

صنعت گردشگری، یکی از ستون‌های کلیدی اقتصاد کشور لبنان است. بر طبق داده‌های WTTC، این صنعت ۱۹ درصد از تولید ناخالصی داخلی (GDP) لبنان را شامل می‌شود.

البته، فرودگاه بین‌المللی رافیک حریری بیروت (Rafik Hariri)، تنها فرودگاه تجاری لبنان، تقریبا قدیمی است و در ماه‌های فصل تابستان، صف‌های بخش امنیتی ممکن است ساعت‌ها به طول بی‌انجامد.

این فرودگاه برای جابجایی ۶ میلیون مسافر در طول سال، طراحی شده است. در سال ۲۰۱۷، فرودگاه میزبان بیش از ۸ میلیون مسافر، بود. محوطه گیت‌های این فرودگاه بسیار کثیف و تاریک است و این موضوع، انعکاس ضعیف برنامه‌های سیاستمداران صنعت گردشگری را نشان می‌دهد.

کابینه لبنان و شرکت هواپیمایی میدل ایست، شرکت هواپیمایی لبنان، در نظر دارند که زیرساخت‌های فرودگاه را توسعه دهند و امکانات آن را تقویت کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه