برگزاری مسابقه «نوآوری مسافر» توسط IATA

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
برگزاری مسابقه «نوآوری مسافر» توسط IATA

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA)،‌ با هدف تقویت ایده‌های نو، یک مسابقه برگزار می‌کند. 

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) که به نام یاتا نیز شناخته می‌شود، اقدام به راه‌اندازی جوایز نوآوری استارت آپ (GAPS) در سمپوزیوم جهانی فرودگاه و مسافر کرده است. هدف از اعطای این جوایز، شناسایی ایده‌های پیشگام در زمینه‌ی تجربه‌ی مسافر از دیدگاه شرکت‌های استارت آپ است.

جوایز برندگان این مسابقه در اولین دوره‌ی GAPS که در آتن و در ماه اکتبر برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

این مسابقه شامل بخش‌های متنوعی شامل تجربه‌های شخصی، مسیریابی و حمل بار مسافر است. هدف از این مسابقه این است که ایده‌هایی را تقویت کنیم که از فناوری‌های نوظهور مانند «هوش مصنوعی»، «واقعیت افزوده» و «بلاک چین» بهره برده است.

نیک کارین، معاون ارشد بخش فرودگاه، مسافر، حمل بار و امنیت IATA، گفت:

با افزایش تعداد مسافرین در دو دهه‌ی آینده، باید از منظری متفاوت به این مسئله نگریست. جوایز نوآوری استارت آپ GAPS با هدف تسریع در روند شکل‌گیری ایده‌‌ی تاثیرگذار بعدی در تجربه‌ی مسافرت راه‌اندازی شده است.

سه فینالیست این مسابقه این فرصت را خواهند داشت که مقاله‌ی خود را در GAPS 2018 ارائه بدهند. این مسابقه، بستری منحصر به فرد برای معرفی ایده‌ها، راه حل‌ها، محصولات یا خدمات و در عین حال، توسعه‌ی روابط با ذینفعان مهم این صنعت است. برنده‌ی نهایی به مدت یک سال به عضویت برنامه‌ی مشارکت استراتژیک IATA در خواهد آمد.

یک هیئت از کارشناسان این صنعت، مسئولیت انتخاب مقاله‌ی برنده را بر مبنای ظرفیت آن در مسیر تحول سفر مسافر، انتخاب خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه