آگاهی گوگل از لغو پروازها قبل از مطلع شدن مسافران

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۰
آگاهی گوگل از لغو پروازها قبل از مطلع شدن مسافران

گوگل، ویژگی جدیدی به سرویس گوگل فلایت خود اضافه کرده است تا به مسافران در برنامه‌ریزی بهتر سفر خود کمک کند.

ما قبلا از گوگل خواسته بودیم که تقریبا همه‌ی کارهای‌مان را انجام دهد و در نتیجه، این سوال که چه زمانی احتمال دارد که پروازهای ما به تعویق بیفتند، می‌تواند تنها گام منطقی بعدی باشد. غول اینترنت اکنون الگوریتمی را توسعه داده است که می‌تواند حتی قبل از شرکت‌های هواپیمایی، تاخیرهای احتمالی سفرهای هوایی را پیش‌بینی کند.

این ویژگی جدید، بخشی از سرویس گوگل فلایت است که ابزار برنامه‌ریزی سفر گوگل است. آن‌ها با استفاده از ماشین‌های یادگیری توانسته‌اند سیستمی را توسعه بخشند که بتواند تاخیرهای احتمالی را بر اساس الگوهای آب و هوایی، مکان و زمان ورود قبلی نشان دهد. «آنکت ماتور» و «گریس دانسیو» در وبلاگ خود، ویژگی‌های جدید را این‌گونه اعلام کردند:

پروازهای فعلی با تاخیر انجام می‌شوند و اکنون ما دلایل این تاخیرها را با شما به اشتراک می‌گذاریم و تاخیرهای احتمالی را پیش‌بینی می‌کنیم.

با استفاده از داده‌های وضعیت پروازهای گذشته و حتی در صورتی که اطلاعات جدیدی از شرکت‌های هواپیمایی در دسترس ما نیست، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی ما می‌توانند بعضی از تاخیرها را پیش‌بینی کنند.

تاخیرها تنها زمانی اعلام خواهند شد که حداقل ۸۰٪ نسبت به پیش‌بینی خودمان اعتماد داشته باشیم.

گوگل فلایت

آن‌ها می‌گویند که آشکار است که مسافران باید به موقع در فرودگاه حضور داشته باشند، اما اطلاعات جدید به آن‌ها کمک خواهد کرد تا انتظارات خود را مدیریت کنند و از شگفت‌زدگی‌های ناخوشایند در هنگام ورود به پایانه جلوگیری کنند.

برای استفاده از این سرویس، فقط باید از طریق تلفن همراه یا رایانه‌ی خود وارد اکانت خودتان شوید و بر اساس مسیر، خطوط هوایی یا شماره پرواز جستجو کنید. گوگل سرویس دیگری هم به سیستم پروازی خود اضافه کرده است که امکان جستجوی بهتر برای یافتن کرایه‌های ارزان قیمت را فراهم می‌کند. این سرویس از طریق اصطلاحات صنعتی گاهی نامعلوم مانند «اقتصاد پایه» عمل می‌کند و تصویر واضح‌تری از همان چیزی که به خاطر آن پول پرداخته‌اند، مثل فضای بار روی سر هر مسافر، انتخاب صندلی و هزینه‌های بار، به مسافرین ارائه بدهند. این ویژگی جدید در پروازهای شرکت هوایی «امریکن»، «دلتا» و «یونایتد» عمل می‌کند که تقریبا ۶۰ درصد از بازار داخلی آمریکا را تشکیل می‌دهند.

گوگل می‌گوید:

اجازه ندهید ابهام (ابهام در مورد هزینه‌ها یا تاخیرهای احتمالی یا هر موضوع دیگری)‌ باعث شود که شما از مسافرت باز بمانید. 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه