واگذاری اطلاعات مشتریان به مقامات چینی توسط Airbnb

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
واگذاری اطلاعات مشتریان به مقامات چینی توسط Airbnb

شرکت Airbnb تصمیم گرفته است که از قوانین امنیتی کشور چین در خصوص افشای اطلاعات مشتریان پیروی کند. 

شرکت Airbnb طوری برنامه‌ریزی کرده است که مقامات چینی، دسترسی راحت‌تری به اطلاعات مربوط به مخارج گردشگرانی که از کشور دیدن می‌کنند، داشته باشند. این شرکت که در زمینه‌ی اجاره‌ی مسکن فعالیت می‌کند، اطلاعات مربوط به مهمانان شامل تاریخ رزرو و اطلاعات گذرنامه را به صورت مستقیم در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.

شرکت Airbnb در همین هفته ایمیلی به مشتریان خود ارسال کرد و به صورت رسمی اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که آن، اطلاعات آن‌ها را در هر لحظه از زمان افشا کند و در صورت موافق نبودن با این موضوع، می‌توانند حساب کاربری خود را از طریق لینک ارسال شده غیرفعال کنند. Airbnb، تصمیم گرفته است که از مقررات چینی در مورد اجاره‌ی مسکن پیروی کند. هتل‌های این کشور اطلاعات مهمانان خود را حفظ می‌کنند و موظف هستند که اطلاعات خود را به مقامات گزارش دهند؛ چرا که این اطلاعات ابزار نظارتی قدرتمندی برای مقامات محسوب می‌شوند.

انتقال اطلاعات توسط Airbnb به صورت خودکار انجام می‌شود، طوری که اطلاعات مسافران به طور مستقیم به دولت ارسال می‌شود. جیک ویلچایسکی، سخنگوی Airbnb، خاطرنشان کرد که Airbnb شعبه‌ی چین، مانند تمامی شرکت‌های تجاری در چین، باید بر اساس قوانین و مقررات محلی عمل کنند.

پیش از این، مشتریان Airbnb مجبور به ثبت گذرنامه و دیگر اطلاعات مربوط به مسافر بودند. اکنون، شرکت در ایمیل خود به مشتریان به این نکته اشاره کرده است که آن ملزم به اطاعت از خواسته‌های مقامات و ارسال اطلاعات برای آن‌ها، در هر زمان ممکن، است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه