سفری خاطره انگیز و متفاوت به ماچوپیچو

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
سفری خاطره انگیز و متفاوت به ماچوپیچو

با امکانات جدیدی که مسئولان ماچو پیچو تدارک دیده‌اند، گردشگران می‌توانند یکی از عجایب هفت‌گانه‌ جهان را آن گونه ببینند که قبلا ندیده بودند.

رفتن به سرزمین باستانی ماچو پیچو رویایی است که برای خیلی‌ها به حقیقت پیوسته است، اما پرو تمهیداتی اندیشیده است که اکنون گردشگران می‌توانند با استفاده از قطار سفری با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه به پرو داشته باشند. این خدمات هوشمندانه‌ی جدید که به‌وسیله‌ی «اینکا ریل» انجام می‌شود، از ۱ مارس ۲۰۱۸ آغاز به کار کرده است و مسافران می‌توانند از پنجره‌های پانورامیک گنبد مانندی که سطح داخلی آن با استفاده از UV محافظت می‌شود، منظره‌های خارج از قطار را تماشا کنند.

ماچوپیچو

ویرانه‌های باشکوه ماچو پیچو در کوسکو

پنجره‌های این قطار که گفته می‌شود زیباترین قطار پرو است، به‌صورت سفارشی طراحی و ساخته شده است تا به مسافران این امکان را بدهد که در مسیر رفت و برگشت ماچو پیچو، از چشم‌اندازهای رشته کوه سربه‌فلک‌کشیده‌ی آند لذت ببرند. برخلاف خدمات دیگری که در این مسیر به مسافران داده می‌شود، کوپه‌های قطار ۳۶۰ درجه‌ی ماچو پیچو کاملا به هم پیوسته هستند و در مرکز قطار، فضایی سر باز برای مشاهده‌ی اطراف تعبیه شده است که مسافران می‌توانند از هوای کوه تنفس کنند و عکس‌هایی از این چشم‌انداز شگفت‌آور بگیرند.

ماچوپیچو

منظره‌ای که مثل هیچ کجای دیگر نیست

این قطار، ۲۴۸ مسافر را در دو مسیر بین پوروی (Poroy) - ماچو پیچو و اولانتای تامبو (Ollantaytambo) - ماچو پیچو حمل خواهد کرد و با نصب پورت USB در هر صندلی، جلب رضایت مسافران مدرن را هدف قرار داده است. همچنین، روی چرخ‌دستی‌های قطار، غذاهای محلی خوشمزه‌ای سرو می‌شود که به‌همراه فصل، تغییر می‌کنند. این شرکت تصمیم دارد که در تابستان ۲۰۱۸، یک اپلیکیشن وابسته به GPS راه‌اندازی کند که اطلاعاتی درباره‌ی فرهنگ و تاریخ شهری که به آن سفر می‌کنند، به مسافران بدهد.

ماچوپیچو

قطار تلاش می‌کند تا نظر مثبت گردشگران مدرن را به خود جلب کند

قیمت بلیط‌های یک طرفه‌ی قطار ۳۶۰ درجه در فصل‌های کم بازدید، از ۷۸ دلار (۶۳ یورو) به‌ازای هر فرد شروع می‌شود و با توجه به فصل‌ها، قیمت بلیط‌ها افزایش می‌یابد. این خدمات جدید با ارتقاء ناوگان درجه یک این شرکت همراه بوده و ظرفیت حمل و نقلی آن تا دو برابر افزایش یافته است. قطار درجه یک، چهار بار در روز حرکت می‌کند و دارای دو واگن غذاخوری، به‌همراه موسیقی زنده و بالکن فضای باز است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه