هواپیمایی ترکیه ۲۵ ایرباس A350XWB سفارش می‌دهد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
هواپیمایی ترکیه ۲۵ ایرباس A350XWB سفارش می‌دهد

شرکت هواپیمایی ترکیه، با درک نیازهای بازار جهانی، تصمیم به گسترش ناوگان پروازی خود گرفته است.

ترکیش ایرلاین (Turkish Airlines)، مستقر در استانبول، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ۲۵ هواپیمای A350-900 به همراه پنج امتیاز معامله، امضا کرده است تا با این کار نشان دهد که به تحرک و رشد بازار جهانی در آینده چشم دوخته است.

ایلکر آیسی، رئیس شرکت هواپیمایی ترکیه گفت:

هواپیمایی ترکیه، به مقصدهای بیشتری نسبت به هر شرکت هواپیمایی دیگری در جهان پرواز می‌کند و ما مفتخریم که آینده ی خود را بر مبنای هواپیماهای A350 XWB های جدید ایرباس بنا کرده‌ایم تا مسیرهای بین المللی خود را، از فرودگاه‌های استانبول و آنکارا، توسعه ببخشیم.

در حال حاضر، هواپیمایی ترکیه یک ناوگان هواپیمایی متشکل از ۱۶۷ هواپیما در اختیار دارد و ۹۲ هواپیمای A321neo را به صورت ذخیره در انبار نگه داشته است.

تقریبا، ۲۰ سال است که ترکیه، بخشی جدایی‌ناپذیر از زنجیره‌ی تامین ایرباس است و در همه‌ی برنامه‌های هواپیمای ایرباس، مانند A350 XWB، همکار آن است.

اریک شولز، مدیر تجاری ایرباس، گفت:

ما در ایرباس مفتخریم که هواپیمایی ترکیه را به عنوان اپراتور هواپیماهای جدید A350، مدرن‌ترین و کارآمدترین هواپیمای پهن‌پیکر جهان معرفی کنیم. این سفارش، باعث تقویت و افزایش همکاری طولانی‌مدت بین ایرباس، شرکت هواپیمایی ترکیه و کشور ترکیه می‌شود.

A350 XWB، مدل جدیدی از هواپیماهای پهن پیکر، دوربرد و متوسط است که به نوعی، آینده‌ی مسافرت‌های هوایی را تعریف می‌کند و از آخرین طراحی آیرودینامیکی، بدنه و بال فیبر کربنی و موتورهای جدید Trent XWB رولز رویس استفاده کرده است.

همه‌ی این فن‌آوری‌های مدرن در کنار هم می‌توانند به سطح بی‌نظیری از بهره‌وری عملیاتی، شامل ۲۵ درصد کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای منتهی بشوند و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به میزان قابل‌توجهی کاهش بدهند.

تا پایان فوریه ۲۰۱۸، ایرباس در مجموع ۸۵۴ سفارش از ۴۵ مشتری برای A350 XWB دریافت کرده است.

هواپیمایی ترکیه

سمرقند

هواپیمایی ترکیه از امروز پروازهای خود را به مقصد سمرقند، ازبکستان، آغاز کرده است.

سمرقند، سیصد و دومین مقصد شرکت هواپیمایی ترکیه و نقطه‌ی عطف دیگری در توسعه‌ی آن در سطح بین‌المللی است.

مسافران بریتانیایی می‌توانند از دو پرواز در هفته، در روزهای سه شنبه و جمعه، به مقصد دومین شهر بزرگ ازبکستان بهره‌مند شوند. این پروازها از قطب بین‌المللی شرکت هواپیمایی ترکیه در استانبول انجام می‌شود.

پرواز افتتاحیه‌ی این مسیر در اواخر این هفته انجام خواهد شد و نمایندگانی از طرف دولت ازبکستان، فرودگاه بین‌المللی سمرقند و مقامات هواپیمایی ترکیه در مراسم مختصری به منظور ارج نهادن به این رویداد شرکت خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه