سوغات سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
سوغات سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا

سوغات سیدنی، شامل بهترین محصولات از برندهای برتر دنیا و انواع صنایع دستی و هنرهای بومی است که توسط بومیان استرالیا خلق می‌شوند.

سیدنی، یکی از محبوب‌ترین شهرهای استرالیا برای گردشگران است و سوغاتی‌های فراوانی دارد؛ سوغات سیدنی شامل باکیفیت‌ترین محصولات مدرن از برندهای برتر دنیا و انواع صنایع دستی و هنرهای بومی است

سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا و نماد این کشور است. این شهر زیبا و بزرگ با وجود جاذبه‌های فراوانی که دارد، هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر است. یکی از کارهایی که معمولا گردشگران در طول سفر انجام می‌دهند، خرید سوغات است.

استرالیا به عنوان یک سرزمین پهناور، سوغاتی‌های متنوعی دارد که در سیدنی می‌توانید برای خود و عزیزان‌تان بخرید. از محصولات مدرن و جدیدترین محصولات از برندهای برتر دنیا گرفته تا صنایع دستی و هنرهای بومیان این کشور. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین سوغات سیدنی را معرفی می‌‌کنیم.

زیورآلات اوپال

سوغات سیدنی

استرالیا را به داشتن سنگ زیبای اوپال می‌شناسند و این سنگ اولین بار در استرالیا کشف شد. در سیدنی می‌توانید انواع زیورآلات تهیه شده با اوپال را خریداری کنید. تنوع آنها بسیار زیاد است و برای همه‌ی سلیقه‌ها و بودجه‌ها، محصولی پیدا می‌شود. رنگ‌های جذاب و متنوع اوپال دائم در حال تغییر کردن هستند و با تغییر مقدار و زاویه نور، تغییر می‌کنند. گوشواره، گردنبند، دستبند و سایر زیورآلات از جنس اوپال در سیدنی به راحتی پیدا می‌شود. برای خرید حتما فروشگاه‌های مطمئن را انتخاب کنید.

بوت‌های Ugg

سوغات سیدنی

بوت‌های Ugg به یکی از سوغاتی‌های نمادین استرالیا تبدیل شده‌اند. این چکمه‌ها را از مرغوب‌ترین پوست گوسفند تهیه می‌کنند. چکمه‌هایی گرم و راحت که در زمستان‌های سرد سیدنی، بسیار کابرد دارند. در ابتدا این چکمه‌ها را برای استفاده در منزل می‌ساختند ولی به مرور زمان جایگاه خود را در دنیای مد پیدا کردند و برای استفاده بیرون از منزل نیز تهیه شدند. سلبریتی‌های زیادی مشتریان این بوت بوده‌اند. بوت‌های اصلی Ugg را می‌توانید در مرکز سیدنی  پیدا کنید که البته قیمت‌های بالایی دارند ولی در اوت‌لت‌ها نیز ممکن است بتوانید با قیمت کمتر، صاحب این چکمه‌های زیبا شوید.

چرم کانگورو

سوغات سیدنی

در استرالیا استفاده از چرم کانگورو برای تهیه‌ی محصولات چرمی رواج دارد و مرغوب‌ترین چرم کانگورو در کل دنیا در استرالیا پیدا می‌شود. این چرم باکیفیت و محکم را برای تهیه‌ی کیف پول، کیف دستی، کمربند و سایر محصولات چرمی مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از ویژگی‌های این چرم این است که به دلیل ساختار خاصی که دارد، حتی با نازک‌تر کردن نیز، کیفیت و دوام و استحکام خود را از دست نمی‌دهد. با این چرم می‌توانید محصولاتی ظریف، زیبا و محکم تهیه کرد که بدون تردید ارزش هزینه کردن دارند. این چرم به عنوان یکی از محکم‌ترین انواع چرم شناخته می‌شود. قیمت محصولات چرمی با توجه به ابعاد و ظرافت‌شان متنوع است و از ۳۰ دلار استرالیا شروع می‌شود. حتی انواع محصولات دست‌دوز نیز در فروشگاه‌های سوغات سیدنی پیدا می‌شود که توسط هنرمندان بومی تهیه شده است. چرم کروکودیل هم در سیدنی و در بعضی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های خاص وجود دارد.

اکالیپتوس

سوغات سیدنی

اکالیپتوس درخت بومی استرالیا است. این درخت برگ‌هایی معطر دارد که از آن برای مصارف گوناگون دارویی که مهم‌ترین آن بخور دادن است، استفاده می‌کنند. معمولا چند قطره از روغن گیاه اوکالیپتوس (که از برگ آن تهیه می‌شود) را در مخزن داروی دستگاه بخور می‌ریزند تا در رطوبت هوا مخلوط شود و مجاری تنفسی را ضد عفونی کند و بهبود بخشد. برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی یک مکمل دارویی بسیار خوب است. انواع محصولات تهیه شده از اکالیپتوس را می‌توانید از سیدنی بخرید. علاوه بر این، استرالیا میزبان جنگل‌های باستانی اکالیپتوس است. بعضی از گالری‌های هنری، آثار جذابی با برگ‌های خشک شده اکالیپتوس تهیه می‌کنند. یک گالری در سیدنی از این برگ‌ها و پوشاندن آنها با روکشی از طلا، زیورآلاتی زیبا تهیه می‌کند.

فندق استرالیایی

سوغات سیدنی

فندق استرالیایی یکی از مغذی‌ترین مغزها است و خواص فراوانی دارد. تقریبا در همه‌ی مغازه‌های سوغات در محله‌ چینی‌های سیدنی می‌توانید انواع فندق استرالیایی را پیدا کنید. این مغز به شکل‌های مختلفی عرضه می‌شود؛ نمکی، ادویه‌دار، با روکش عسل، با روکش شکلاتی، بوداده و...

این مغز نه تنها بسیار لذیذ است بلکه سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن و انواع مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است و همچنین برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است. مغز ماکادمیا بسیار انرژی‌زا و حاوی چربی‌های مفید است. ماکادمیا دارای ۷۶٪ روغن طبیعی، ۹٪ پروتئین، ۹٪ کربوهیدرات و ۲٪ فیبر است. همچنین حاوی ویتامین‌های نیاسین، ب-۱ و ب-۲ و نیز عناصر ضروری همچون کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، سلنیوم و آهن است. روغن ماکادمیا سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است که خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

اگر از چهارشنبه تا یکشنبه در اواسط روز به محله چینی‌ها سر بزنید می‌توانید  فندق تازه از مزرعه‌داران در بازارچه‌ها بخرید.

چوب کریکت

سوغات سیدنی

کریکت، ورزش ملی در استرالیا است و چوب کریکت می‌تواند یک هدیه‌ی عالی برای علاقه‌مندان به این ورزش و یادگاری از سفر به استرالیا باشد. چوب کریکت از برند Kookaburra در سراسر دنیا مشهور است و بازیگران برتر کریکت از آن استفاده می‌کنند. این برند از سال ۱۸۹۰ فعالیت می‌کند و به تولید چوب کریکت و محصولات مرتبط مشغول است. چوب‌های کریکت از این برند را می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم ورزشی کنید و البته نیاز به گفتن نیست که قیمت‌های بالایی دارند. البته غیر از چوب‌های کریکت در اندازه واقعی می‌توانید چوب کریکت مینیاتوری بخرید که لوگوی تیم‌های مشهور را دارند و با ظرافت و زیبایی خاصی تهیه می‌شوند.

روغن شترمرغ

سوغات سیدنی

هزاران سال است که اهالی بومی استرالیا، از روغن شترمرغ برای مصارف مختلف دارویی و زیبایی استفاده می‌کنند.این روغن از چربی شترمرغ استرالیایی به دست می‌آید و برای بسیاری از مشکلات پوستی و مفصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از اگزما تا آرتروز و حتی گزش حشرات را با همین روغن درمان می‌کنند. همچنین بومیان استرالیا معتقدند که استفاده از آن، تاثیر قابل‌توجهی در از بین بردن چین و چروک پوست دارد. این روغن به خاطر خواص بی‌نظیری که دارد در تهیه‌ی محصولات مراقبت از پوست و داروهای مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مرطوب‌کننده، کرم‌های شب و پمادهای درمانی با این روغن تهیه می‌شود. از سیدنی می‌توانید روغن شترمرغ یا محصولات تهیه شده از آن را به عنوان سوغات بخرید.

بومرنگ

سوغات سیدنی

بومرنگ را برای مدت هزاران سال به عنوان یک ابزار شکار استفاده می‌کردند و اکنون بومرنگ به یکی از نمادهای فرهنگ و سبک زندگی بومی در استرالیا تبدیل شده است. برای استفاده از این وسیله آن را در هوا پرتاب می‌کنند درست مثل پرتاب فریزبی ولی شکل ظاهری این وسیله به نحوی طراحی می‌شود که به نقطه‌ی اولیه‌ی پرتاب برمی‌گردد. یعنی شکارچی هرگز بومرنگ خود را از دست نمی‌دهد. بومرنگ‌ها را معمولا با رنگ‌های زنده و شاد رنگ‌آمیزی می‌کنند و از تکنیک نقطه‌گذاری برای تزیین آن استفاده می‌کنند. در فروشگاه‌های سوغات می‌توانید انواع بومرنگ در ابعاد و شکل‌های مختلف بخرید و قیمت آنها از ۷ دلار استرالیا شروع می‌شود.

موسیقی بومی استرالیا

سوغات سیدنی

اگر به موسیقی سنتی مناطق مختلف دنیا علاقه دارید، حتما یک آلبوم موسیقی بومی را بخرید. گروه‌های بومی در استرالیا فعالیت می‌کنند که آثار موسیقی سنتی اهالی بومی را تولید می‌کنند. حتی ممکن است هنگام گشت‌وگذار در بازارچه‌ها و خیابان‌ها، نوازنده‌ها و خواننده‌های خیابانی را ببینید که این نوع از موسیقی را زنده اجرا می کنند. از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی می‌توانید آلبوم‌های موسیقی بومی را بخرید و از شنیدن یک سبک موسیقی جدید که با سازهای متفاوت نواخته می‌شود، لذت ببرید.

آثار هنر بومی

بومیان استرالیا، هنر و فرهنگی متفاوت و غنی دارند. نشانه‌های هنرمندی و فرهنگ بومیان این کشور را می‌توانید در آثار هنری مدرن آنها تماشا کنید. در گالری‌های هنری سراسر شهر می‌توانید آثار آنها را ببینید و لذت ببرید و برای تزیین منزل خود یا عزیزان‌تان، آنها را خریداری کنید. بیشتر آنها توسط هنرمندان بومی خلق می‌شوند. هنرمندان بومی از هنرشان برای نمایش داستان‌هایی در مورد سرزمین مادری خود استفاده می‌کنند. حیوانات، پرندگان و منظره‌های زیبا، مهم‌ترین چیزهایی است که در آثار این هنرمندان خواهید دید. معمولا از رنگ‌های دست‌ساز طبیعی و بوم‌های طبیعی برای خلق این آثار زیبا استفاده می‌کنند به همین دلیل این آثار، یک هدیه‌ی منحصربه‌فرد و جذاب هستند و بهترین هدیه‌ای که می‌توانید از استرالیا برای عزیزان خود بخرید. قیمت تابلوها و آثار هنری از ۵۰۰ دلار استرالیا شروع می‌شود. هزینه‌ی زیادی است ولی بدون تردید ارزش هزینه کردن دارد.

وجمیت

سوغات سیدنی

وجمیت یک محصول غذایی محبوب در استرالیا است. آن را با ساندویچ، انواع تست و بیسکوییت‌های کراکر مصرف می‌کنند. عطر و طعم خاصی دارد که همه‌پسند نیست. قبل از خریدن این محصول می‌توانید آن را امتحان کنید و اگر دوست داشتید برای عزیزان‌تان بخرید. وجمیت نوعی چاشنی کرمی است که از مخمر جو تهیه می شود. برای طعم دادن به آن از ادویه‌ها و سبزیجات معطر استفاده می‌کنند.

تیم تام

بیسکوییت‌های شکلاتی تیم تام یکی از خوراکی‌های رایج و محبوب در استرالیا است. بیسکوییت‌های این برند را می‌توانید همه جای استرالیا به راحتی پیدا کنید. این بیسکوییت‌ها با روکش‌های شکلاتی لذیذ تهیه می‌شوند و البته انواع مختلفی دارند. قیمت آنها مناسب است و می‌توانید برای همه‌ی عزیزان‌تان بخرید. این بیسکوییت برای سرو کردن همراه با چای یا قهوه بسیار مناسب است.

پاپایا و محصولات مرتبط با آن

سوغات سیدنی

پاپایا یک میوه‌ی خوشمزه است که خواص درمانی زیادی دارد. این میوه برای پوست بسیار مفید است و همین مسئله باعث شده که شرکت‌های مختلف، از این میوه برای تهیه‌ی محصولات مراقبت از پوست استفاده کنند. انواع پمادها و کرم‌های حاوی پاپایا را می‌توانید از استرالیا بخرید. این پمادها برای پوست‌های آسیب‌دیده، سوختگی، جای زخم، خشکی پوست و سایر موارد، بسیار مناسب و موثر است.

مطالب مرتبط:

منبع gpsmycity

دیدگاه