بهترین مراکز خرید سیدنی، استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین مراکز خرید سیدنی، استرالیا

خرید در سیدنی با وجود مراکز خرید بزرگ و مدرن، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. از مراکز خرید سیدنی می‌توانید جدیدترین محصولات از برترین برندهای دنیا را خریداری کنید.

مراکز خرید سیدنی، بسیار بزرگ و باشکوه هستند و حتی اگر قصد خرید کردن هم نداشته باشید، باید برای سر زدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و این فرصت را از دست ندهید.

این مراکز خرید را در واقع می‌توان مراکز تجاری و تفریحی نامید چون فقط به خرید کردن محدود نمی‌شوند و امکانات فراوانی دارند. از سالن‌های زیبایی و باشگاه ورزشی گرفته تا فودکورت و کافه در این مراکز تجاری در نظر گرفته شده است. بچه‌ها می‌توانند در محوطه‌های مخصوص به خودشان، بازی کنند و بزرگترها با خیال راحت از فروشگاه‌های برند، خرید کنند.

سیدنی، یکی از محبوب‌ترین شهرهای استرالیا برای گردشگران است.

این شهر بزرگ و جذاب و دیدنی، از نظر جاذبه‌های گردشگری هیچ کم و کسری ندارد و از نظر خرید نیز، جزو بهترین شهرهای استرالیا است.

در سیدنی مراکز خرید مدرن و حتی بازارچه‌های محلی فراوان است. در این مراکز خرید هر محصولی که فکر کنید از بهترین برندها عرضه می‌شود.

در ادامه تعدادی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید سیدنی را معرفی می‌کنیم.

البته مراکز خرید سیدنی به همین چند مرکز محدود نمی‌شوند. تقریبا در هر خیابان تجاری که پا بگذارید، چند مرکز خرید پیدا می‌شود. اگر برای گشت و گذار در مراکز تجاری، فرصت محدودی دارید، یکی از این چند مرکز را انتخاب کنید.

مرکز خرید وست‌فیلد سیدنی (Westfield Sydney)

مراکز خرید سیدنی

مرکز خرید وست‌ فیلد سیدنی، توسط گروه Scentre اداره می‌شود. این مرکز تجاری، زیر برج سیدنی در منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی واقع شده است. از نظر وسعت، وست‌فیلد بزرگترین مرکز خرید سیدنی است. البته مکانی که امروزه این مرکز خرید در آن قرار دراد، قبلا در اختیار مراکز خرید دیگر بد و بعد از بازسازی کلی، به این مجموعه‌ی تجاری جدید تبدیل شد. در واقع این مرکز خرید جدید، مجموعه‌ای از ۴ مرکز خرید قدیمی است که در کنار هم یک مجموعه‌ی بزرگتر را تشکیل داده‌اند.

مرحله‌ی اول بازسازی و توسعه‌ی این مجموعه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد که دارای ۱۳۰ فروشگاه اختصاصی است. این مجموعه در نزدیکی سه خیابان خرید مشهور قرار دارد که جزو گران‌ترین و لوکس‌ترین خیابان‌های خرید در سیدنی هستند.

از نظر وسعت، وست‌فیلد بزرگترین مرکز خرید سیدنی است

مرحله‌ی دوم در فاصله‌ی نوامبر ۲۰۱۰ تا اواخر ۲۰۱۱ تکمیل شد و شامل ۱۲۰ فروشگاه اختصاصی است. در مجموع این مرکز تجاری بیش از ۲۵۰ فروشگاه دارد و در مرکز شهر سیدنی واقع شده است. خرید کردن و غذا خوردن در رستوران‌های شیک، دو تفریح اصلی مردم در این مرکز تجاری بزرگ است که امکانات کاملی برای همه‌ی اعضای خانواده دارد.

مجموعه‌ای از بهترین برندهای استرالیایی و بین‌المللی در زمینه‌ی مد و پوشاک، لوازم منزل، وسایل آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات مرتبط با سبک زندگی در ۴ طبقه‌ی این مرکز ارائه می‌شوند و سه طبقه‌ی دیگر مجموعه به رستوران‌ها فودکورت‌ها اختصاص دارد. اگر در سیدنی فقط برای سر زدن به یک مرکز خرید فرصت دارید، بدون تردید وست‌فیلد را انتخاب کنید.

برای استقبال از بازدیدکنندگان، این مرکز تجاری کار‌های مخصوصی به نام Westfield Sydney Privilege برای مشتریان خود در نظر گرفته است. با این کارت، مشتریان از تخفیف‌های ویژه و رویدادهای خاص و امکانات دیگری بهره‌مند می‌شوند. این کارت به افرادی تعلق می‌گیرد که اهل سیدنی نباشند و گواهینامه رانندگی یا پاسپورت خود را در بخش Concierge Desk واقع در طبقه هم‌کف، ارائه کنند. کارکنان این مرکز با رفتاری دوستانه و محترمانه، فهرستی از تخفیف‌ای ویژه و راهنمایی برای گشت‌وگذار در مرکز را به شما ارائه می‌کنند.

ساختمان ملکه ویکتوریا

مراکز خرید سیدنی

ساختمان ملکه ویکتوریا معمولا به‌صورت خلاصه یعنی QVB نام می‌برند. این ساختمان در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده و معماری به نام George McRae آن را طراحی کرده است. این ساختمان در منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد. ساختمان ملکه ویکتوریا بین سال‌های ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۸ ساخته شد و دارای ۳۰ متر عرض و ۱۹۰ متر طول است.

گنبدهای این مجموعه، توسط شرکت فولاد Ritchie Brothers ساخته شده است. این بنا را در آغاز به‌عنوان یک بازار ساختند، ولی در طول زمان بارها کاربری‌های مختلفی داشته است. در اواخر قرن بیستم این مجموعه بازسازی شد و به‌عنوان یک مرکز خرید با کاربیر اصلی خود مورد استفاده قرار گرفت.

این مرکز تجاری یکی از بهترین و شیک‌ترین مراکز خرید سیدنی است که حتما هر گردشگری به آن سر می‌زند

این مجموعه‌ی باشکوه از نظر تریخی ارزشمند است و معماری آن بسیار دیدنی است ولی علاوه بر این، یک مرکز تجاری محبوب برای گردشگران و اهالی شهر است. بیش از ۱۸۰ بوتیک فشن، فروشگاه‌های زیورآلات و لوازم منزل در آن فعالیت می‌کنند. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی هم در آن قرار دارد که بدون تردید، وقت گذراندن در آن‌ها به یکی از بهترین خاطرات سفرتان تبدیل می‌شود.

امروزه این مرکز تجاری یکی از بهترین و شیک‌ترین مراکز خرید سیدنی است که حتما هر گردشگری به آن سر می‌زند. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این ساختمان، گنبد بزرگ آن است که در روزهای کریسمس یک درخت کریسمس بسیار بزرگ زیر آن قرار می‌گیرد و تماشای آن را هیچ گردشگری نباید از دست بدهد. پنجره‌های شیشه رنگی و جذاب و معماری تماشایی این بنا، لذت خرد کردن در آن را چندبرابر می‌کند.

مرکز خرید ورلد اسکوئر (World Square)

مراکز خرید سیدنی

مرکز تجاری و مسکونی ورلد اسکوئر یک مجموعه‌ی تفریحی، تجاری و سرگرمی است که از بیش از ۹۰ فروشگاه خرده فروشی از بهترین برندهای باکیفیت، میزبانی می‌کند. امکانات کامل و رستوران‌های عالی از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است که باعث شده مورد توجه اهالی شهر و گردشگران قرار بگیرد. این مجموعه‌ی بزرگ سه طبقه دارد و با رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی احاطه شده است و فرصتی عالی برای دور شدن از شلوغی و همهمه‌ی شهر است.

البته مجموعه‌ی ورلد اسکوئر یک مجموعه‌ی بزرگ شامل هتل، ساختمان اداری، آپارتمان مسکونی و مرکز خرید است و به مجموعه‌ی تجاری محدود نمی‌شود.

مرکز خرید اسکای‌گاردن (Skygarden)

مراکز خرید سیدنی

مرکز خرید اسکای گاردن فرصتی عالی برای خرید، غذا خوردن و استراحت در محیطی آرام و دلپذیر است. این مجموعه‌ی تجاری در مرکز منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد و ۷ روز هفته باز است. مجموعه‌ای از بهترین برندهای استرالیایی و بین‌المللی در زمینه‌ی مد و سبک زندگی در این مرکز نمایندگی دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند. هر آنچه که نیاز داشته باشید از محصولات فرهنگی تا پوشاک در این مرکز پیدا می‌شود. برای بچه‌ها برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که آن‌ها را سرگرم نگه می‌دارد تا بزرگترها بتوانند در آرامش، خرید کنند. یک کتاب‌فروشی بسیار بزرگ دارد که انواع کتاب و محصولات فرهنگی را می‌توانید آنجا پیدا کنید.

چندین رستوران از جمله یک رستوران چینی در این مرکز قرار دارند که بعضی از آن‌ها جزو بهترین رستوران‌های شهر هستند. این مجموعه سرویس تحویل رایگان دارد.

مرکز خرید برادوی (Broadway)

مراکز خرید سیدنی

مرکز خرید برادوی در محله‌ای مشهور به همین نام، قرار دارد. این مجموعه دارای یک فودکورت بزرگ با ۵۰۰ صندلی است و یک مجموعه‌ی سینمایی ۱۲ پرده دارد. برندهای محبوب خرده‌فروشی در این مرکز تجاری نمایندگی دارند و بیش از ۱۰۰ فروشگاه اختصاصی در این مجموعه وجود دارد که متنوع‌ترین و بهترین محصولات را عرضه می‌کنند.

مرکز خرید برادوی، یک مرکز تجاری شلوغ است که فقط ۲ کیلومتر از منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی فاصله دارد

مرکز خرید برادوی، یک مرکز تجاری شلوغ است که فقط ۲ کیلومتر از منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی فاصله دارد. این مرکز در کنار ایستگاه مرکزی قرار گرفته که قطب حمل و نقل شهری در سیدنی است و دسترسی خوبی دارد. همچنین اتوبوس‌های متعددی از مقابل این مرکز خرید می‌گذرند.

از برندهای مشهوری که در این مرکز تجاری نمایندگی دارند می‌توان به ALDI، Kmart، سفورا، نایکی، اپل، اچ اند ام و... اشاره کرد. بخش جدیدی به این مجموعه اضافه شده که شامل ۳۰ فروشگاه دیگر و بخشی برای نمایش آثار هنر عمومی است. جدیدترین محصولات مد، سبک زندگی و هنر را می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید.

این مرکز میزبان مجموعه‌ای از برندهای برتر نه تنها داخلی، بلکه برندهای شناخته‌شده‌ی بین‌المللی است که محصولاتی متنوع عرضه می‌کنند؛ از غذا و جدیدترین محصولات مد گرفته تا محصولات زیبایی و سبک زندگی. در مجموع برای همه‌ی سنین و سلیقه‌ها، فروشگاهی در این مرکز تجاری وجود دارد و هیچ کس دست خالی از آن برنمی‌گردد.

مرکز خرید نیوتاون سنترال (Newtown Central)

مراکز خرید سیدنی

مرکز خرید نیوتاون سنترال از نظر دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، در موقعیت مناسبی قرار دارد. این مرکز خرید در نزدیکی ایستگاه نیوتاون سنترال واقع شده است. با وجود دسترسی عالی و پارکینگ بزرگی که دارد، به راحتی می‌توانید با ماشین کرایه‌ای یا وسایل حمل‌ونقل عمومی خودتان را به این مرکز خرید برسانید. ایستگاه‌های اتوبوس در خیابان کینگ در مقابل این مرکز قرار دارند.

این مرکز خرید هفت روز هفته باز است و همیشه می‌توانید برای سر زدن به آن برنامه‌ریزی کنید. البته ساعت کار بعضی از فروشگاه‌های خاص ممکن است متغیر باشد. پارکینگ این مجموعه رایگان است. در این مرکز، تنوع فروشگاه‌ها و محصولات، بسیار قابل توجه است و تقریبا پاسخگوی همه‌ی نیازهای خریداران است.

مرکز خرید استرند آرکید (Strand Arcade)

مراکز خرید سیدنی

استرند آرکید یک مرکز خرید به سبک گذرگاه‌های طاقدار ویکتوریایی است. این مرکز تجاری در قلب منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد. این مرکز تجاری یکی از اولین ساختمان‌های ویکتوریایی در شهر سیدنی است. این مجموعه سه طبقه است و دارای گالری‌های به سبک سنتی است. کف کاشی شده و پلکان‌های زیبایی دارد. مجموعه‌ای از شیک‌ترین و جذاب‌ترین بوتیک‌های شهر در این مرکز تجاری قرار دارند. از دهه‌ی ۱۸۹۰، این مرکز یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری سیدنی است.

استرند آرکید یک مرکز خرید به سبک گذرگاه‌های طاقدار ویکتوریایی است و در قلب منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد

این مجموعه وقتی در سال ۱۸۹۲ افتتاح شد، از نظر طراحی و معماری، جدیدترین و بهترین مجموعه‌ی تجاری شهر بود. البته این مجموعه بازسازی هم شده ولی نمای ساختمان و ویترین بسیاری از مغازه‌ها به شکل سنتی حفظ شده است.

تعدادی از بهترین برندهای مد و اکسسوری در این مرکز نمایندگی دارند و جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند.

کافی‌شاپ و رستوران، بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهد که نباید از دست بدهید. سالن‌های زیبایی و فروشگاه‌های هدیه و سوغات نیز طرفداران خاص خود را دارند. امروزه این بنا یکی از معدود بناهای ویکتوریایی باقی مانده در شهر سیدنی است.

مرکز خرید هاربرساید (Harbourside)

مراکز خرید سیدنی

مرکز خرید هاربرساید یکی از زیباترین چشم‌اندازها را در بین مراکز تجاری شهر دارد چون درست در کنار آب قرار گرفته است. این موقعیت جغرافیایی باعث شده که چشم‌اندازی دیدنی داشته باشد و از آنجا بتوانید نمایی زیبا از بندر و افق شهری سیدنی ببینید؛ منظره‌ای که بدون تردید، نفس را در سینه‌ گردشگران حبس می‌کند.

این مرکز تجاری مثل سایر مراکز خرید بزرگ شهر، امکانات متعددی دارد از جمله یک سالن بولینگ که جذابیت دیگری به آن داده است و فرصت خوبی برای سرگرمی و خوشگذرانی است.

مطالب مرتبط:

منبع yelp

دیدگاه