تماشا کنید؛ پخت چورو در خیابان های لندن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید؛ پخت چورو در خیابان های لندن

چورو که نوعی خمیر شیرین سرخ‌شده است، یکی از غذاهای خیابانی محبوب اسپانیایی است که هنگام سرو به شکلات داغ یا شیر قهوه آغشته می‌شود.

معمولا میان‌وعده‌هایی مثل پیراشکی و دونات که حالت خمیری دارند در بیشتر کشورهای جهان محبوب هستند. چورو (Churro) یکی از غذاهای خیابانی اسپانیایی است که از خمیر حاوی آرد گندم، نمک، شکر، آب (گاهی اوقات خمیر سیب‌زمینی هم به ترکیبات این خمیر اضافه می‌شود)‌ تهیه و به‌صورت داغ سرو می‌شود. چورو که در هنگام سرو در شکلات یا شیر قهوه زده می‌شود، به‌صورت نازک یا دراز و کلفت و گاهی اوقات هم به‌صورت پیچ‌خورده سرو می‌شود.

چورو

برای تهیه چورو پس از آنکه خمیر آماده شد، آن را در دستگاهی شبیه به چرخ‌ گوشت می‌ریزند و پس از آنکه خمیر به شکل سوسیس از دستگاه خارج شد، آن را تکه‌تکه می‌کنند و در روغن داغ فراوان سرخ می‌کنند.

چورو

چورو که اغلب در خیابان‌ها عرضه می‌شود، به‌عنوان صبحانه و میان‌وعده مصرف می‌شود. چورو علاوه بر اسپانیا در کشورهای فرانسه، فیلیپین، پرتغال، ایالات متحده و انگلیس نیز سرو می‌شود. در ادامه شما را به ویدیویی از طرز تهیه این غذای اسپانیایی اشتهاآور در خیابان‌های لندن دعوت می‌‌کنیم.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه