آخرین پروژه گردشگری ماجراجویانه در راس الخیمه

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
آخرین پروژه گردشگری ماجراجویانه در راس الخیمه

راس الخیمه واقع در امارات متحده عربی، مقصد پیشروی گردشگری ماجراجویی در خاورمیانه به‌زودی یک پروژه جدید و هیجان‌انگیز را افتتاح خواهد کرد.

اداره توسعه گردشگری راس الخیمه خبر از شروع ساخت‌وساز یک پروژه گردشگری ماجراجویانه پرچمدار در این منطقه داده است.

تور زیپ لاین جبل جایس (Jebel Jais) در پارک ماجراجویی جدید توروردی (Toroverde) بر فراز بلندترین کوهستان امارات متحده عربی، واقع خواهد شد.

این پروژه جدید، یک جاذبه گردشگری جهانی دیگر به این پلت‌فورم گردشگری ماجراجویانه در حال توسعه در امارات متحده عربی اضافه و در عین حال، موقعیت راس الخیمه را به‌عنوان یک مقصد گردشگری رو‌به‌پیشرفت و پیشرو در منطقه، تقویت خواهد کرد.

ترن‌های هوایی جدید توسط اداره پارک ماجراجویی توروردی به پروژه جبل جایس فلایت، بلندترین زیپ لاین جهان با ۲٫۸ کیلومتر طول، نیز اضافه خواهند شد.

راه‌اندازی این پارک ماجراجویی جدید، یکی از اهداف بزرگ و مهم راس الخیمه در جهت گسترش و توسعه پیشنهادها گردشگری ماجراجویانه به شمار می‌آید؛ شهری که به سرعت به‌عنوان قطب گردشگری ماجراجویانه منطقه شناخته شده است.

در نیمه اول سال ۲۰۱۸، امارات متحده عربی با میزبانی از ۶۶ درصد کل بازدیدکنندگان منطقه و معرفی پروژه‌های خلاقانه و جدید مطابق با علایق مردم بومی و گردشگران بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری ماجراجویانه جهانی، در مسیر درستی قرار داشته است.

هایتام ماتار (Haitham Mattar)، مدیر اجرایی اداره توسعه گردشگری راس الخیمه، گفت:

ما بسیار خوشحال هستیم که شروع ساخت‌و‌ساز پروژه پارک جدید ماجراجویی در جبل جایس را به جهانیان، اطلاع دهیم. پروژه‌ای که بخشی از پیشنهادها صنعت گردشگری ما است که در معرفی راس الخیمه به‌عنوان یک مقصد جهانی، نقش مهمی ایفا می‌کند.

با شمار رو به افزایش بازدیدکنندگان که سال به سال شاهد آن هستیم، ما باور داریم که معرفی جاذبه‌های جدید برای حفظ موقعیت قوی راس الخیمه در نقشه گردشگری جهانی، امری ضروری و مهم است.

ماتار اضافه کرد:

راه‌اندازی پارک ماجراجویی جدید در نیمه اول سال ۲۰۱۹، ما را یک قدم به هدف تبدیل شدن به مقصد بین‌المللی شناخته‌شده، نزدیک می‌کند. ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵، سه میلیون گردشگر به این منطقه جذب کنیم.

بول میز (Bull Maze) در سکوی بازدید پارک در نیمه دوم سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. این پروژه شامل یک محوطه با ۳۵ مانع دشوار معلق در هوا، واقع در سه طبقه در یک ساختمان با ارتفاع ۲۰ متر خواهد بود و شرکت‌کنندگان را با چالشی بزرگ و پر هیجان روبه‌رو خواهد کرد.

برج کوهنوردی (Climbing Tower) در سکوی بازدید پارک نیز شامل فعالیت‌هایی از محدوده کوهنوردی آسان برای کودکان تا پله‌های مارپیچ و سقوط آزادهای هیجان‌انگیز با استفاده از آخرین تکنولوژی برای آزمایش توانایی‌های هیجان‌طلبان افراطی خواهد بود.

ریکاردو لیزانو، مدیر اجرایی پروژه توروردی گفت:

ما بسیار هیجان‌زده هستیم که ساخت‌و‌ساز این سه تجربه هیجان‌انگیز جدید را آغاز کنیم. تور زیپ لاین که قرار است در فوریه سال ۲۰۱۹ افتتاح شود، شامل هفت زیپ لاین بر فراز جبل جایس از ابتدا تا انتهای آن خواهد بود که به گزینه پل‌های معلق، صخره‌نوردی با طناب و پلت فورم‌هایی با طراحی خلاقانه که شما را به یاد لانه پرندگان می‌اندازند و حسی بی‌نظیر از نزدیکی به طبیعت به شرکت‌کنندگان القا خواهد کرد، متصل می‌شود.

راس الخیمه در اوایل امسال توسط ورلد تراول اواردز (World Travel Award)، با پبشنهادات جدید در جهت توسعه این بخش، به‌عنوان مقصد گردشگری ماجراجویی پیشرو در خاورمیانه شناخته شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه