بانوان تنها به پیاده روی اربعین نروند

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
بانوان تنها به پیاده روی اربعین نروند

برای بانوان مشتاق حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی توصیه می‌شود که از سفر به‌صورت انفرادی پرهیز کنند.

فرناز بیگی مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران، با اشاره به شرایط امنیتی عراق، بیان کرد:

تغییر خاصی در وضعیت این کشور وجود ندارد، از طرفی اربعین سفر خاصی خصوصا برای بانوان که ممکن است مشکلات بیشتری متوجه آن‌ها شود محسوب می‌شود،. برای همین توصیه می‌شود در مراسم پیاده‌روی به تنهایی شرکت نکنند و با گروه و یا خانواده همراه شوند. توصیه می‌شود پیاده‌روی را همراه با جمعیت و از مسیرهای مشخص و در طول روز، انجام دهند.

به گفته بیگی در داخل ایران و عراق به مناسبت اربعین موکب‌های ویژه بانوان راه‌اندازی شده است. هرچند که تعداد این چادرها کم است، ولی سعی شده به فراخور نیاز بانوان امکانات آن‌ها تامین شود. مدیریت این موکب‌ها نیز به عهده بانوان است.

تعداد این موکب‌ها براساس اظهارات این مقام مسئول هنوز مشخص نشده، ولی شماری از آن‌ها در مسیر تردد زائران در داخل خاک ایران و در آن سوی مرز و در خاک عراق عداد محدود دیگر برپا خواهد شد.

فضا برای بانوان و آقایان در موکب‌های دیگر نیز تفکیک شده است که از موکب‌داران درخواست شده امکانات رفاهی برای اسکان، تغذیه، سرویس بهداشتی، بهداشت داخل موکب و پزشک را به‌ویژه برای بخش بانوان تامین کنند.

به گفته ایشان، با توجه به ماهیت خدمات‌رسانی این موکب‌ها به زوار امام حسین (ع)، استفاده از این موکب‌ها کاملا رایگان است.

وی درباره آسیب‌شناسی مشکلات اربعین گذشته بویژه در حوزه بانوان، بیان کرد:

برای تامین رفاه و امکانات بهداشتی بر اساس همان آسیب‌شناسی‌ها توصیه‌هایی به موکب‌داران شده بوده است.

بیگی با یادآوری این‌که نیازهای بهداشتی و درمانی زائران از سوی هلال احمر تامین می‌شود، افزود که در موکب‌های تهران رابط‌های بهداشتی که به این منظور آموزش دیده‌اند مستقر خواهند شد. همچنین ترتیبی داده شده که داروها دپو نشود و با توجه به نیاز و به میزان کافی در اختیار موکب‌ها و زائران قرار گیرد.

عکاس عکس کاور: (مهدوی)

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه