۱۱ مکان طبیعی سورئال که باید در سوئد ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
۱۱ مکان طبیعی سورئال که باید در سوئد ببینید

مکان‌های طبیعی سورئالی نظیر آبشار Martorpsfallet، دریاچه هورنبورگا و غار Lummelundagrottan در گوشه و کنار سوئد وجود دارد که اوقات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند.

وقتی حرف از طبیعت می‌شود، علاوه بر یخچال‌های طبیعی و آبدره‌ها، سوئد مملو از نقاط دیدنی و باورنکردنی است. این کشور همیشه سرد و تاریک نیست و در ایام تابستان، مردم سوئد فرصت خوبی برای رفتن به ساحل، تماشای مناظر فوق‌العاده آبشارها یا کوهنوری پیدا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم، ۱۱ مکان سورئال سوئد را به شما معرفی کنیم که در سفر به این کشور نباید از دست بدهید.

۱. آبشار Martorpsfallet

سوئد

آبشار مارتوپ در استان واسترگوتلند (Västergötland) سوئد قرار دارد. میزان آب این آبشار در فصل بهار به بالاترین سطح خود می‌رسد. اطراف آن را جنگلی احاطه کرده است که شامل انواع گیاهان و درختان در بستری غنی از آهک می‌شود. در این محل می‌توان بقایای کلبه‌ها و مزارع متعلق به قرن ۱۹ را مشاهده کرد.

۲. ساحل سندهامارن

سوئد

سندهامارن (Sandhammaren) یک ساحل معرکه برای کسانی است که به‌دنبال محلی آرام می‌گردند تا از شن‌های ساحلی و آب‌های گرم بالتیک لذت ببرند. این ساحل در گوشه جنوب‌شرقی سوئد، اوسترلن اسکانیا واقع شده است و به لطف ساحل شنی سفید طولانی و زیبایی که دارد، اغلب به‌عنوان بهترین ساحل سوئد شناخته می‌شود. علاوه بر این گردشگران می‌توانند به بالای چهار فانوس دریای آن بروند و خط ساحلی چشم‌نوازش آن را از زاویه بالا به نظاره بنشینند.

۳. تپه Atoklimpen

سوئد

تپه Atoklimpen در تارنابی و هرماون (Tärnaby & Hemavan) قرار دارد و مردم سامی آن را کوه مقدس می‌دانند. قبل از اینکه به ارتفاع ۱۰۰۶ متری از سطح دریا برسید، با منطقه بزرگی از درختان کوهی (توس) خشک شده و تخته سنگ‌های قرمز (که در اثر جلبک به این رنگ درآمده‌اند) مواجه می‌شوید. در این تپه انواع و اقسام فلزات غیرطبیعی و سمی وجود دارد و علاوه بر این، مس نیز در این منطقه به چشم می‌خورد که به خاطر وجود معدن قدیمی مس در همین حوالی است.

۴. دریاچه هورنبورگا

سوئد

دریاچه هورنبورگا (Lake Hornborga)، بهشتی برای استراحت و تولیدمثل پرندگانی نظیر مرغابی، اردک و...  به حساب می‌آید. هر سال بهار، این دریاچه به یک مقصد گردشگری مهم برای افراد علاقه‌مند به تماشای هزاران ماهیخوار بزرگ تبدیل می‌شود. در ضمن این دریاچه در زمین باستانی واسترگوتلند در جنوب سوئد قرار دارد که به خاطر بقایای به جا مانده از آثار تاریخی و دیوارهای سنگی مشهور است.

۵. غار Lummelundagrottan

سوئد

غار لوملوندا با ۴ کیلومتر طول، یکی از طولانی‌ترین غارهای سوئد به شمار می‌رود. مشخصه‌های غارهای آهکی نظیر استالاکتیت‌ها، استالاگمیت‌ها و حتی فسیل‌ها در داخل این غار به چشم می‌خورد.

۶. ساحل Lyckesand

سوئد

اگر گذرتان به اولند شمالی (Northern Öland) افتاد، حتما سری به یکی از بهترین سواحل آن بزنید که به خاطر عمق کم، حتی برای کودکان نیز مناسب است. ساحل لیکه ساند در امتداد بالتیک مرکزی قرار دارد و شروع آن فقط با یک تخته سنگ بزرگ در دریا نشانه‌گذاری شده است.

۷. منطقه تیلساند

سوئد

 منطقه‌ی تیلساند را به خاطر ۷ کیلومتر ساحل شنی و تپه‌های ماسه‌ای می‌شناسند که فقط حدود ۴۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند. ساحلی با شن‌های سفید دارد که محلی ایدئال برای خوش‌گذرانی در کنار موسیقی زنده و باربیکیو به شمار می‌رود.

۸. آبدره Gullmarsfjorden

سوئد

آبدره‌ها مطمئنا از جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز و دیدنی سوئد هستند و یکی از آن‌ها آبدره Gullmarsfjorden است که در گوشه‌ی شمالی گوتبورگ قرار دارد. این آبدره ۳۰ کیلومتر طول و حداکثر عمق آن، ۱۱۸ متر در مرکز است، هر چند عمق آن در دهانه به ۴۲ متر می‌رسد.

۹. دریاچه Torneträsk

سوئد

دریاچه تورنتراسک، با ۷۰ کیلومتر طول، ۱۱ کیلومتر عرض و ۱۹۰ متر عمق، پنجمین دریاچه بزرگ سوئد محسوب می‌شود. این دریاچه در نوربوتن کانتری قرار دارد و از ماه دسامبر تا ژوئن معمولا مملو از یخ است. در ساحل شمالی آن می‌توان بقایای زندگی مردم سامی را مشاهده کرد و حتی شاید بتوانید شفق قطبی را از همین جا نظاره‌گر باشید.

۱۰. کوه Kebnekaise

سوئد

کوه Kebnekaise، بلندترین کوه سوئد و بخشی از کوه‌های اسکاندیناوی به حساب می‌آید که در لاپلاند و در نزدیکی مسیر کوهنوردی معروف  Kungsleden قرار دارد. این کوه دو قله دارد که ارتفاع قله‌ی یخ‌زده جنوبی، ۲,۰۹۷٫۵ متر بالاتر از سطح دریا و قله جنوبی بدون یخ، ۲,۰۹۶٫۸ متر است.

۱۱. آبشار Hällingsåfallet

سوئد

آبشار Hällingsåfallet در رودخانه Hetögeln قرار دارد و در فصل تابستان و زمستان به‌شدت دیدنی و چشم‌نواز است. ارتفاع این آبشار به ۴۳ متر می‌رسد و به خاطر تغییر شکلی که جریان آب در فصل زمستان به‌سمت پایین پیدا می‌کند و به‌شکل یک مجسمه‌ی یخی شگفت‌آور تبدیل می‌شود، گردشگران زیادی این فصل را برای بازدید از این آبشار انتخاب می‌کنند. در فصل تابستان نیز خزه‌ها و گلسنگ‌ها در محیط مرطوب اطراف این آبشار رشد می‌کند و در کنار رنگین‌کمان فوق‌العاده‌ای که به وجود می‌آید، منظره‌ای جذاب را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع whenonearth

دیدگاه