معروف ترین ساحل تایلند تا تاریخی نامعلوم بسته شد

رسول نوری
رسول نوری پنجشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
معروف ترین ساحل تایلند تا تاریخی نامعلوم بسته شد

کشور تایلند ساحل‌های زیبای فراوانی دارد؛ اما نام یکی از آن‌ها همواره می‌درخشد. حالا اعلام شده که این ساحل تا تاریخی نامعلوم به روی گردشگران بسته خواهد بود.

وقتی حرف ساحل می‌شود کشور «تایلند» نام‌های بزرگی را در پرونده‌ی خود دارد؛ «خلیج مایا» در «کو فی فی» (Koh Phi Phi) محل فیلمبرداری فیلم سینمایی «ساحل»‌‌ (The Beach) با درخشش «لئوناردو دی کاپریو» و از جاذبه‌های بزرگ گردشگری این منطقه است؛ اما اخیراْ اعلام شده که این مکان تا تاریخی نامعلوم و برای جبران خساراتی که بر اثر بازدید روزانه هزاران توریست به آن زده شده، بسته خواهد بود.

مقاله‌ مرتبط:

خبر بسته شدن این ساحل در ماه فوریه اعلام شده بود و انتظار می‌رفت تا پایان ماه‌هایی که در طول آن‌ها بازدید از این مکان کم‌تر است یعنی تا اول اکتبر ادامه یابد؛ اما بازگشایی این مکان ابتدا تا نوامبر و حالا تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاده است.

این خبر را اداره‌ی حفط و نگهداری از منابع طبیعی، پارک‌ ملی، حیات وحش و پوشش گیاهی در روز سه‌شنبه اعلام کرد. این تصمیم پس از جلسه‌ای گرفته شد که طی آن متخصصان محیط زیست توافق کردند حتی ۶ ماه زمان هم برای جبران خساراتی که هجوم گردشگران به این ناحیه زده کم است.

ساحل خلیج مایا تایلند

آن‌ها اعلام کردند که با کاشتن تعداد زیادی درخت و بیش از هزار مرجان دریایی پیشرفت‌هایی حاصل شده است؛ اما این گونه‌های ظریف نیاز به زمان بیش‌تری برای رشد کردن و پایدار شدن به دور از حضور گردشگران دارند و بنابراین «خلیج مایا» تا زمانی که به نظر برسد زیست بوم (اکو سیستم) این ناحیه به حالت عادی خود بازگشته است، بسته باقی می‌ماند.

البته این تصمیم ممکن است برای گردشگرانی که به منظور بازدید از این مکان برنامه‌ریزی کرده بودند ناخوشایند باشد. این خلیج از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری «کو فی فی» است و برخی شرکت‌های گردشگری محلی به این تصمیم اعتراض کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که این مکان در پربازدیدترین ماه‌های سال رقمی حدود ۵۰۰۰ توریست در روز را به خود می‌بیند. ممکن است زمانی که «خلیج مایا» بازگشایی شود محدودیتی برای بازدید روزانه از این مکان در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه