بهترین زمان سفر به هراکلیون؛ خانه قصرهای عصر برنز در یونان

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به هراکلیون؛ خانه قصرهای عصر برنز در یونان

برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به هراکلیون، مروارید جزیره کرت در کشور یونان در این مقاله اطلاعات آب و هوایی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

هراکلبون، شهر اصلی جزیره کرت در کشور یونان، حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر با گذشته تاریخی قوی و وجود آب و هوای مدیترانه‌ای، یک مقصد محبوب گردشگری در میان مسافران است.

هر سال دیدنی های هراکلیون و ساختمان‌های باشکوه آن از جمله کاخ‌های ونیزی، کلیساهای روم شرقی، چشمه‌های ترکی در کنار ساختمان‌های مدرن سیمانی، خیل گردشگران را به این نقطه از جهان سرازیر می‌کنند.

زمان سفر هراکلیون

به غیر از آثار تاریخی قابل‌توجه مانند قصرهای منطقه باستانی کنوسوس، قلعه کولس، خاکریزهای دفاعی، دژها، کلیسای سن مارکو هراکلیون، فواره ساگردو، موزه‌های فوق‌العاده‌ای چون موزه باستان شناسی هراکلیون یونان، موزه تاریخ طبیعی کرت و موزه تاریخی کرت و همچنین موزه هنرهای مسیحی واقع در کلیسای آگیا اکاترینی، نیز در هراکلیون وجود دارند.

بازدید از بازارهای سرپوشیده به سبک ونیزی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ در خیابان‌های قدیمی شهر و بندرگاه به گشت و گذار بپردازید؛ در یک کافه در محله ونیزلو (Venizelou) توقف کنید و با نوشیدن یک لیوان قهوه از فضای آفتابی و آرامش‌بخش لذت ببرید.

علاقه‌مندان به ساحل نیز می‌توانند به سواحل منطقه آمادورا (Amoudara) در بخش غربی شهر بروند و در فضای زیبای دریایی، حمام آفتاب بگیرند. رستوران‌های بیشماری در شهر وجود دارند؛ مزه کردن غذاهای محلی کرت به‌خصوص سالادهای یونانی و موساکا را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس آب و هوا

زمان سفر هراکلیون

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس آب و هوا، ۱۹ مارس تا دهم ژوئن (۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد) و ۱۷ سپتامبر تا دهم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۹ آذر) است.

هراکلیون در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۵۹ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در هراکلیون در زمان‌های مختلف سال بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در فصل تابستان، در بیشتر سال دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال محتمل است. هراکلیون در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۵۹ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به‌دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه اوت، ژوئیه و سپتامبر به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) با دمای میانگین ۳۰٫۲ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۲٫۶ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به‌شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی ژوئیه، اوت و ژوئن به هراکلیون بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل تا اواسط ماه ژوئن (اواسط تا اواخر) است.

چه زمانی می‌توانید با بارش برف در هراکلیون روبه‌رو شوید؟

گزارش‌ها هواشناسی نشان می‌دهند که احتمال بارش برف در ماه ژانویه به‌خصوص در اوایل تا اواسط ماه (اواخر دی) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در هراکلیون، اوایل دسامبر (اواسط آذر) است.

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس رطوبت و وزش باد

هراکلیون دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۸٫۴ درصد، ماه ژوئیه و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۶۶٫۱ درصد، نوامبر است.

وزش باد در هراکلیون، معمولا متوسط است. پربادترین ماه‌های سال، فوریه و سپس ژوئیه و ژانویه هستند. باد ماه فوریه با سرعت ۱۹٫۲ کیلومتر بر ساعت، یک باد آرام به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در هراکلیون در اواخر ژانویه، ۳۷٫۲ کیلومتر بر ساعت است که یک باد تازه به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری هراکلیون، ژوئن و سپس ژوئیه و می هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل هتل و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری هراکلیون، اکتبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

زمان سفر هراکلیون

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۶٫۶ تا ۲۵٫۷ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۲ تا ۴ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری هراکلیون است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایدئال برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

زمان سفر هراکلیون

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با صفر روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا اوت، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در هراکلیون هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

زمان سفر هراکلیون

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۹٫۹ تا ۲۸٫۵ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۱ تا ۴ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری هراکلیون است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

زمان سفر هراکلیون

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۵٫۳ تا ۱۸٫۷ درجه سانتی‌گراد در هراکلیون تقریبا سرد است. به‌صورت میانگین ۶ تا ۸ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری هراکلیون است.

بهترین زمان سفر به هراکلیون بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

مراسم‌های مذهبی و رویدادهای فرهنگی، بخشی از هویت شهر هراکلیون هستند. دهکده‌های هراکلیون در استان کرت به‌خصوص در تابستان، میزبان رویدادهایی هستند که هدف از برگزاری آن‌ها، حفظ سنت‌های شهری است.

جشن‌ها و فستیوال‌های مذهبی

جشن عروج مریم مقدس (Dormition of the Mother of God)

جشن عروج مریم مقدس، مادر عیسی مسیح هر سال در تاریخ ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) با جشن‌های مذهبی پاتیگیریا (panigiria) در هراکلیون برگزار می‌شود.

جشن سنت تایتوس (Saint Titus)

فستیوال هراکلیون

سنت تایتوس، اولین اسقف کرت بوده و به‌عنوان محافظ این جزیره شناخته شده است. هر سال در تاریخ ۲۵ اوت (۳ شهریور) جشن‌هایی در سراسر کرت به‌خصوص در کلیسای آگیوس تیتوس برای احترام به وی برگزار می‌شود.

رویدادهای فرهنگی

فستیوال غذاهای محلی کرت (Cretan cuisine Festival)

فستیوال هراکلیون

فستیوال غذاهای محلی کرت هر سال در ماه مارس به‌منظور ارائه محصولات سنتی و غذاهای محلی مناطق جزیره کرت در شهر هراکلیون برگزار می‌شود.

فستیوال هودتسی (Houdetsi Festival)

فستیوال هودتسی، یک جشن ۵ روزه موسیقی، غذا و هنر است که هر سال در ماه اوت در دهکده هودتسی در ۲۳ کیلومتری هراکلیون برگزار می‌شود.

فستیوال ماتالا (Matala Festival)

فستیوال ماتالا یک رویداد بین‌المللی سالانه در ماه ژوئن در هراکلیون است. این فستیوال شما را همراه با موسیقی، هنر و ادبیات به گذشته‌ها می‌برد؛ به سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰، دوره هیپی‌ها.

کارناوال کاسترینو (Kastrino Carnival)

کارناوال کاسترینو یکی از محبوب‌ترین رویدادهای سالانه تابستانی در شهر هراکلیون است. جشن‌های کارناوال در دو هفته با برگزاری کنسرت‌های موسیقی، شکار گنج و رژه‌های کارناوالی، هر سال مخاطبان زیادی را به این شهر می‌کشاند.

فستیوال آشپزی (Heraklion Gastronomy festival)

فستیوال هراکلیون

فستیوال آشپزی هر سال در ماه اکتبر به‌مدت چهار روز در هراکلیون برگزار می‌شود. در این رویداد ویژه، سرآشپزان محلی و بین‌المللی پیشنهادها متعدد و خوشمزه‌ای برای شرکت‌کنندگان دارند.

فستیوال موسیقی راک (Over The Wall)

فستیوال هراکلیون

فستیوال موسیقی راک اور د وال از سال ۲۰۱۶ به‌منظور گردهم آوردن هنرمندان بین‌المللی عرصه موسیقی راک در شهر هراکلیون در ماه اوت برگزار می‌شود.

هراکلیون؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۲٫۶۹٫۷
فوریه۱۲٫۵۷٫۶
مارس۱۴٫۲۳٫۶
آوریل۱۶٫۶۲٫۸
می۲۰۱٫۸
ژوئن۲۳٫۹۰٫۳
ژوئیه۲۶٫۴۰
اوت۲۶٫۵۰
سپتامبر۲۴٫۱۱٫۵
اکتبر۲۰٫۶۵٫۶
نوامبر۱۷٫۴۴٫۳
دسامبر۱۴٫۲۷٫۹

میانگین ماهیانه دما و بارش در هراکلیون

چه زمانی به هراکلیون برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۱۱۶۳۲۰۱۲
فوریه۱۱۱۶۰۲۶۹
مارس۱۲۱۷۳۲۶۸
آوریل۱۴۲۱۸۳۱۴
می۱۷۲۴۱۱۳۲۳
ژوئن۲۱۲۷۱۵۳۶۱
ژوئیه۲۳۲۸۱۷۳۷۰
اوت۲۳۲۹۱۷۳۶۰
سپتامبر۲۱۲۷۱۲۳۳۱
اکتبر۱۹۲۵۱۱۳۳۴
نوامبر۱۶۲۱۸۲۷۶
دسامبر۱۳۱۸۱۲۳۱۲

حداقل و حداکثر دما در هراکلیون

مطالب مرتبط:

دیدگاه