کشف میراث جدید زیر آب در دریاچه تائو

نوشین زندی سوهانی
نوشین زندی سوهانی چهار شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کشف میراث جدید زیر آب در دریاچه تائو

دریاچه تائو یکی از جاذبه‌های طبیعی در ایالت کالیفرنیای آمریکا است که گنجینه‌های ارزشمندی زیر آب دریاچه پنهان هستند. توریست‌های زیادی از این جاذبه‌های زیر آب دیدن می‌کنند.

اخیرا کالیفرنیا از یک گنجینه مرموز زیر آب‌‌ پرده برداشته است. برای اولین بار، عموم مردم می‌توانند از اولین میراث زیر آب این ایالت، که محل تجمع تعدادی از کشتی‌های غرق شده است، بازدید کنند. قدمت بعضی از آن‌ها به اوایل قرن بیستم میلادی برمی‌گردد.

در ماه جاری، سازمان پارک‌های ایالت کالیفرنیا، محل جدیدی را برای غواصی زیر آب  و غواصی در سطح آب به کمک لوله و ماسک (snorkeling)، در ساحل پارک خلیج ایالتی زمرد (Emerald Bay State Park)  در دریاچه تائو (Lake Tahoe) افتتاح کرد. درحالی که غواصان قبلا می‌توانستند به دو قایق قرار گرفته در محل غواصی دسترسی داشته باشند، اکنون می‌توانند سه مکان جدید غواصی را کاوش کنند. تابه‌حال، این سازمان، هرگز محل و اطلاعات این سه محل مخفی را در اختیار عموم قرار نداده بود.  

زیر آب

غواصانی که از قایق های چوبی عکس برداری می کنند

این محل‌ها شامل چندین قایق تفریحی، کشتی به آب انداخته شده و قایق‌های کوچک است که طی دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، در روزهای اوج استراحتگاه خانوادگی خلیج زمرد، مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. این محل تفریحی در سال‌های دهه ۱۹۵۰ بسته شد تا به محلی برای چادر زدن و اردو تبدیل شود. خیلی از قایق‌های کوچک بعد از بسته شدن استراحتگاه و بی‌استفاده ماندن‌شان، عمدا غرق شدند. یکی از جالب‌ترین یافته‌ها در این آثار، آخرین قایق با بیش از ۸ متر طول به نام فلورنس ام. (.Florence M) است که احتمالا قدیمی‌ترین قایق این مجموعه است. اعتقاد بر این است که این قایق در سال ۱۹۱۵ توسط کشتی‌سازی برادران استفن (Stephens Brothers) در استوکتون Stockton ساخته شده و به منظور انجام تورهای یکروزه برای مهمانان استراحتگاه خلیج، آماده شده بود.  

دریاچه

نمای بالای دریاچه تائو

این مجموعه بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه شناخته شده از قایق‌های کوچک غرق شده در مبداشان است که در آمریکا وجود دارد. کشتی‌ها به دلیل آب سرد دریاچه تائو به خوبی حفظ شده‌اند (بنابراین غواصان در تمام طول سال باید آمادگی شنا در آب‌های سرد را داشته باشند). در هر محل، تابلوهای هوشمند در زیر سطح آب قرار گرفته‌اند تا غواصان احساس بهتری از جستجویشان داشته باشند. کارت‌های هوشمند ضد آب هم برای کاوشگران این آثار تعبیه شده که در مراکزی در سطح  پارک و فروشگاه‌های غواصی محلی قابل دسترس بازدیدکنندگان است.

غروب دریاچه

غروب زیبای دریاچه تائو

فصل پاییز با توجه به آرام‌تر بودن آب دریاچه و دمای مطلوب هوا، به‌عنوان بهترین زمان برای بازدید و لذت بردن از این مجموعه پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه