اولین دانشگاه گردشگری قزاقستان با اعطای دیپلم بین المللی

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵
اولین دانشگاه گردشگری قزاقستان با اعطای دیپلم بین المللی

به زودی یک دانشگاه گردشگری در قزاقستان با بهره‌گیری از تجربه‌های بین‌المللی و با هدف توسعه‌ی زیرساخت‌های نقشه گردشگری این کشور شروع به کار خواهد کرد.

۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸، «آریستان بیک محمدولی» (Arystanbek Mukhamediuly)، وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان، که در یک رویداد دولتی درباره‌ی مشارکت برنامه‌ی دولتی توسعه‌ی گردشگری تا ۲۰۲۳ برای ارتقای صنعت گردشگری قزاقستان سخن می‌گفت، اعلام کرد که نخستین دانشگاه بین‌المللی گردشگری و مهمان‌نوازی در آسیای مرکزی با اعطای دیپلم بین‌المللی در آستانه، پایتخت این کشور، راه‌اندازی خواهد شد.  

محمدولی گفت که این کشور در حال کار در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های «نقشه گردشگری» است. او معتقد است که امکانات «نقشه گردشگری» در صورت تامین کامل بودجه و حمایت از طرف دولت می‌تواند تعداد گردشگران داخلی و خارجی قزاقستان را ۴٫۲ برابر افزایش بدهد و شمار بازدیدکنندگان این کشور را از ۳ میلیون نفر به ۱۳ میلیون نفر در هر سال برساند؛ همچنین می‌تواند ۶۰ هزار شغل جدید ایجاد و در حدود ۶ میلیارد دلار سرمایه جذب این کشور کند.

دانشگاه توریسم قزاقستان

این برنامه شامل پیشنهاداتی درباره‌ی انجام اصلاحاتی در استانداردهای خدمات و پرسنل است. بنابراین، اولین دانشگاه بین‌المللی گردشگری و مهمان‌نوازی در آسیای میانه در راستای دستورالعمل رئیس دولت و با بهره‌گیری از تجربه‌های بین‌المللی (دانشکده‌ی گردشگری سالزبورگ در اتریش، دانشگاه جورج واشنگتن در ایالات متحده، موسسات آموزشی امارات متحده عربی، سوئیس، مدرسه‌ی عالی مدیریت گردشگری هنگ کنگ) با اعطای دیپلم جهانی در آستانه تاسیس خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه