یونان، چاق ها را از خرسواری در سانتورینی منع کرد

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
یونان، چاق ها را از خرسواری در سانتورینی منع کرد

با قانون جدیدی که در یونان به تصویب رسید، بار سنگینی از روی دوش خرهای بارکش در یونان برداشته شد.

یونان، با هدف محفاظت از حیوانات خود، گردشگرانی که اضافه وزن دارند را از سوار شدن روی خرها منع کرد. طبق گزارش The Metro، در پی انتشار تصاویری در ماه جولای گذشته که چند گردشگر چاق را نشان می‌داد که مشغول خرسواری در راه‌های باریک جزیره‌ی سانتورینی بودند، قانون‌گذاران این  کشور مقررات جدیدی درباره‌ی ایمنی خرهای بارکش تصویب کردند. سانتورینی، منطقه‌ای با زمین‌های شیب‌دار است و اغلب از خرها برای رفت و آمد در مسیرهای باریکی که قابل تردد توسط ماشین‌های نیستند، استفاده می‌شود.

وزارت غذا و توسعه‌ی مناطق روستایی یونان اعلام کرده است که آن‌ها بعد از انتشار آن تصاویر شکایت‌های زیادی را دریافت کرده‌اند و مقامات اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که خرهایی که در سانتورینی کار می‌کنند دیگر مجاز به حمل بارهای سنگین‌تر از ۱۰۰ کیلوگرم نیستند.

سانتورینی

خیلی از خرها از آسیب‌های مربوط به ستون فقرات رنج می‌برند

قوانین بیان می‌کنند:

تحت هیچ شرایطی نباید از حیواناتی که آمادگی کار را ندارند، مانند حیوانات بیمار، حیوانات صدمه‌دیده، حیواناتی که در ماه‌های آخر بارداری خود به سر می‌برند و حیواناتی که به سم‌های‌شان رسیدگی نمی‌شود، استفاده کرد. حیوانات باید روزانه آب آشامیدنی تازه و غذای مناسب دریافت کنند، ظرف غذای آن‌ها نباید به چیزی آلوده باشد و حداقل یک بار در روز تمیز شوند.

اعتراض‌کنندگان و حتی اعضای گروه PETA در برابر رفتارهای بدی که با حیوانات می‌شوند مبارزه می‌کنند و تصویب این قانون را به عنوان یک پیروزی برای این کمپین برشمرده‌اند و معتقدند که باید تلاش‌های بیشتری برای تغییر وضعیت حیوانات انجام بشود.

الیزابت چتزی، یکی از معترضین محلی به وضعیت خرهای بارکش در سانتورینی، به خبرنگاران گفته است:

این قانون یک گام بسیار بزرگ است، فکر می‌کنم کارهای‌مان به نتیجه رسیده است. وضعیت در سانتورینی سال‌ها به همین صورت بوده است و نمی‌توان آن را یک روزه حل کرد. ما به خاطر توجه رسانه‌های بین‌المللی به این موضوع توانستیم این مبارزه را ببریم. هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که چنین قانونی تصویب بشود.

سانتورینی

افرادی که مایل به خرسواری هستند باید وزنی کم‌تر از ۱۰۰ کیلو یا یک پنجم وزن خر داشته باشند

در عین حال، مسئولین گروه حامی حقوق حیوانات PETA به خبرنگاران می‌گویند این اقدام تنها یک ژست بی‌فایده است که «از رنج روزانه‌ای که خرها متحمل می‌شوند، نمی‌کاهد». چرا که به گفته‌ی میم بکچی، مدیر برنامه‌های بین‌المللی PETA در بریتانیا:

خرها هنوز هم مجبور هستند که فردی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم را ۴ تا ۵ بار روی بیش از ۵۰۰ پله بالا ببرند.

سانتورینی، که روی دهانه‌ی آتش‌فشانی خاموش با مناظری دیدنی و جذاب قرار گرفته است و به خاطر غروب‌های زیبا و باورنکردنی‌اش مشهور است، در سال‌های اخیر و در پی رونق صنعت کروز در منطقه با افزایش بی‌شمار گردشگران روبه‌رو شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه